دانگ فنگ D53 در انتظار ورود به بازار ایران

به گزارش مجله یافان، گروه خودروسازی بهمن که تازه گام های بزرگی در جهت متنوع سازی سبد تولیدات خود با یاری خودروسازان چینی برداشته است، در نوترین قدم از این فرایند خبر از عرضه محصولی تازه نفس دیگر به بازار داده است. سدان نو بهمن موتور یعنی دانگ فنگ D53 به زودی راهی بازار کشورمان خواهد شد.

دانگ فنگ D53 در انتظار ورود به بازار ایران

دانگ فنگ در سال 2019 این خودرو را با نام آئولوس در بازار چین عرضه کرد و حالا بهمن موتور میخواهد آن را با تغییر نام و با عنوان D53 به بازار ایران معرفی کند. دانگ فنگ D53 یک سدان کامپکت چینی تازه است که ازلحاظ امکانات و تکنولوژی جزو کامل ترین نسخه ها نسبت به سایر محصولات دانگ فنگ محسوب می گردد.

دانگ فنگ D53 از نمای روبه رو

از زمان عرضه آئولوس تا به امروز دانگ فنگ پیروز شده است بیش از 40 هزار دستگاه از آن را به فروش برساند و به همین جهت انتظار می رود استقبال ایرانی ها از این سدان قابل توجه باشد. هرچند بهمن موتور هنوز به صورت رسمی درخصوص زمان عرضه سدان فست بک دانگ فنگ D53 صحبتی به میان نیاورده است، احتمالاً این خودرو نیمه دوم امسال معرفی و راهی بازار کشورمان خواهد شد.

این سدان فست بک در بازار چین با 2 نوع پیشرانه پر خوران به فروش می رسد. موتور اول نمونه 3 سیلندر توربوشارژ به حجم 1 لیتر است که 125 اسب بخار قدرت و 196 نیون متر گشتاور فراوری می نماید. پیشرانه دوم از نوع 1.5 لیتری توربوشارژ به قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر است که گویا با پیشرانه موجود در ix5 یا همان بهمن دیگنیتی، مشترک است و به احتمال قوی همین پیشرانه 1.5 لیتری به بازار ایران ارائه گردد. شاید یک گیربکس 6 سرعته دوکلاچه نیز این خودرو را همراهی خواهد نمود. در نمای جلو این خودرو شاهد جلوپنجره مشکی با طرح لانه زنبوری هستیم که نشان دانگ فنگ نیز در بخش میانی به چشم می خورد.

نمای داخلی دانگ فنگ D53

چراغ های جلو دارای طرح کشیده و کاملاً از نوع LED است. در نمای جلو طرح کرومی شکل Σ نیز باعث خشن تر شدن خودرو شده و ترکیب آن با سایر بخش های جلو در مجذوب نماینده ترشدن این سدان نقش زیادی داشته است. سقف شیب دار نیز در نمای جانبی خودنمایی می نماید. رینگ ها با رنگ مشکی و نقره ای خود مجذوب نماینده به نظر می رسد. طراحان خطی را از بالای گلگیر جلو تا چراغ عقب کشیده اند که نمای جانبی را از حالت ساده خارج نموده است. بعلاوه خطوط به کاررفته روی بدنه خودرو در عضلانی تر شدن آن نقش اساسی داشته است.

در طراحی کابین شاهد رنگ زمینه مشکی هستیم که خطوط نقره ای رنگ نیز در طراحی بعضی از بخش ها دیده می گردد. در وسط داشبورد یک صفحه نمایش به نسبت بزرگ دیده می گردد که سیستم اطلاعات و تفریح را ارائه می دهد. در بخش پایین نمایشگر نیز سیستم تهویه اتوماتیک وجود دارد که می توان آن را با صفحه نمایش لمسی دیگری کنترل کرد. جلو آمپر تمام دیجیتال است و اطلاعات خودرو و سفر را به راننده ارائه می دهد.

به طور دقیق هنوز صحبتی درخصوص قیمت نهایی این خودرو به میان نیامده است، اما بسیاری از کارشناسان پیش بینی می نمایند بهمن موتور دانگ فنگ D53 را با بهایی بین 550 تا 650 میلیون تومان در بازار عرضه کند. در این حالت چری آریزو 5 توربوشارژر و چری آریزو 6 ازجمله رقبای جدی آن محسوب خواهند شد.

سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و سیستم میله پیچشی در عقب، وظیفه حفظ تعادل اتاق روی شاسی و جذب ضربات ناشی از جاده را بر عهده دارند؛ بنابراین به علت بهره مندی از نوعی سیستم تعلیق ساده، احتمال می رود سواری به نسبت اسپرت و تا حدی خشک را از این خودرو ببینیم.

اطلاعات رسمی دانگ فنگ D53 بهمن موتور منتشر نشده است و بنابراین نمی توان پیرامون سطح امکانات رفاهی این خودرو به طور دقیق اظهار نظر کرد؛ اما باید بدانید که نسخه های فول آپشن این خودرو، از تکنولوژی های پیشرفته ای همانند پارک اتوماتیک، سامانه هشدار تصادف از جلو، ترمز اتوماتیک اضطراری، کروز کنترل تطبیق پذیر، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، سامانه راداری تابلوخوان، سیستم هشدار فراتررفتن سرعت مجاز، نمایشگرهای لمسی 7 اینچی به عنوان پنل کیلومتر شمار و 10 اینچی روی کنسول میانی، دوربین دید عقب و دوربین 360 درجه برخوردار است.

نمای پشتی دانگ فنگ D53

بر اساس پارامترهای بالا و با درنظرگرفتن قوای محرکه مذکور انتظار می رود که شتاب صفر تا صد این خودرو چیزی بین 10 تا 11 ثانیه است و مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر 6.5 لیتر باشد. احتمالاً حداکثر سرعتی که موتور دانگ فنگ D53 می تواند ثبت کند، چیزی در حدود 185 کیلومتر بر ساعت است که برای یک سدان فست بک رقم خوبی محسوب می گردد. به احتمال زیاد محصول تازه بهمن موتور باید با دنا پلاس توربو اتومات و بعلاوه تارا اتومات ایران خودرو، چری آریزو 5 توربو مدیران خودرو و چانگان آلسوین رقابت نزدیکی داشته باشد.

تازهترین آگهی های خرید و فروش خودرو دانگ فنگ

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ مجله یافان بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1448

به "دانگ فنگ D53 در انتظار ورود به بازار ایران" امتیاز دهید

1 کاربر به "دانگ فنگ D53 در انتظار ورود به بازار ایران" امتیاز داده است | امتیاز: 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانگ فنگ D53 در انتظار ورود به بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید