خسارت میلیاردی کرونا به گردشگری لرستان

به گزارش مجله یافان، معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از خسارت حدود 390 میلیارد ریالی کرونا به بخش گردشگردی استان خبر داد.

خسارت میلیاردی کرونا به گردشگری لرستان

به گزارش مجله یافان به نقل از ایسنا، اسکندر فلاوند چگنی گفت: متاسفانه به علت کرونا بخش گردشگری لرستان در ماه های اسفند و فروردین متحمل خسارات زیاد و بعضاً جبران ناپذیر شده است.

وی شرح داد: تاسیسات گردشگری 30 میلیارد و 300 میلیون تومان، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری هفت میلیارد و 750 میلیون تومان، راهنمایان گردشگر 500 میلیون تومان و موسسات آموزش گردشگری نیز حدود 352 میلیون تومان در این ایام خسارت دیده اند.

فلاوند افزود: کرونا باعث تعدیل نیرو در این حوزه ها شده است و به عنوان مثال راهنمایان گردشگر 90 درصد، موسسات آموزشی 80 درصد، تاسیسات گردشگری 80 درصد و خدمات مسافرتی و گردشگری نیز 75 درصد تعدیل نیرو داشته اند.

این مسئول گفت: هتل و هتل آپارتمان، مهمان پذیرها، مجتمع های اقامتی، اقامت گاه های بوم گردی، سفره خانه های سنتی، مجتمع پذیرایی و بین راهی و مراکز تفریحی دچار خسارت زیادی شده اند.

وی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از شیوع کرونا باید جلوی مسافرت ها گرفته شود، شرح داد: دولت برای جبران خسارات بخش گردشگری برنامه های خوبی دارد و امیدواریم هر چه سریع تر اجرایی شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 10 خرداد 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 263

به "خسارت میلیاردی کرونا به گردشگری لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت میلیاردی کرونا به گردشگری لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید