خبرنگاران 85 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی زنجان عضو شبکه شاد هستند

به گزارش مجله یافان، زنجان - خبرنگاران - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هم اکنون 85 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی این استان عضو شبکه شاد هستند که با اقدامات انجام گرفته این رقم افزایش یافته است.

خبرنگاران 85 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی زنجان عضو شبکه شاد هستند

صیاد سلامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار مجله یافان با اشاره آمار شاخص های آموزشی این مقطع در استان اضافه نمود: آموزش های تلویزیونی 80 درصد، آموزش های حضوری 58 درصد و یک صدم درصد هم دسترسی به هیچ یک از ابزارهای آموزشی ندارند که این آمار مربوط به یک بازه زمانی نیستند و گزارش مربوطه بصورت مجزا در خصوص کاربران تلویزیون، شبکه شاد و زمان ارائه آموزش های حضوری استخراج شده است.

وی با اشاره به قطب بندی تولید محتوای آموزشی در چهار بخش اضافه نمود: با وجود چالش های موجود، ابتکارات خوبی از جمله تشکیل گروه های جانبی تولید محتوای مناطق در سطح استان انجام گرفته و مناطق و مدارس جهت تسهیل در ارائه خدمات، دسته بندی شده و کلاس های درس و مشخص گروه های هدف، با توجه به تراکم دانش آموزی ازدیگر اقدامات بوده است.

سلامی، به تولید بسته های آموزشی متنوع، ایجاد اتاق های مجهز به فناوری اسمارت جهت تولید محتوای صوتی و تصویری اشاره کرد و یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش از فعالیت ها و خلاقیت های استان در این زمینه قدردانی کرده است.

وی گفت: علاوه بر اجرای برنامه ها در محورهای چندگانه و آموزش معلمان در 2 سطح، پروژه درسخانه در حال انجام است که هدف ارائه درس در خانه است و برای خودآموزی پایه های مختلف ابتدایی طراحی شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به فرآیند تولید و توزیع محتوای آموزشی گفت: محتواها به صورت فصلی آماده شده و پس از شناسایی نحوه دسترسی دانش آموزان، محتواهای تولیدی را از طریق راهبران آموزشی و یا دهیاران برای دانش آموزان مناطق محروم ارسال می شود.

سلامی گفت: مشخصات تمامی مدارس مناطق و نواحی و نحوه استفاده آنان از انواع آموزش ها در اطلس دسترسی دانش آموزان ابتدایی به اینترنت احصا شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 639

به "خبرنگاران 85 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی زنجان عضو شبکه شاد هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 85 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی زنجان عضو شبکه شاد هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید