خبرنگاران 17 روستا و کارگاه صنعتی در جاسک از آب پایدار برخوردار شدند

به گزارش مجله یافان، بندرعباس- خبرنگاران- برای افزایش فراوری آب جهت استفاده در 17 روستا و کارگاه صنعتی جاسک، یک حلقه چاه در این شهرستان بازسازی شد.

خبرنگاران 17 روستا و کارگاه صنعتی در جاسک از آب پایدار برخوردار شدند

مدیرامور آب و فاضلاب جاسک گفت: در سیل سال گذشته یک حلقه چاه، 2 دستگاه پمپ و تاسیسات برق دچار مشکل شد که این چاه پس از بازسازی دوباره وارد مدار فراوری شد و مسائل تامین آب هفت روستا و 10 کارگاه صنعتی رفع گشت.

علی زارعی روز سه شنبه به رسانه ها خاطرنشان کرد: در این مدت آب این روستاها و کارگاه ها از منابع جایگزین تامین می شد که فرا رسیدن فصل تابستان مسائلی برای تامین آب مورد احتیاج مشترکان به وجود آورده بود.

وی اضافه کرد: روستاهای زیادی در جاسک با کم آبی روبرو هستند که برنامه ریزی لازم برای تامین آب مورد احتیاج آنها در دستور کار شرکت آب و فاضلاب است.

به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان در روزهای 20 تا 22 دی ماه سیلاب زیادی در شرق هرمزگان به ویژه در جاسک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند و این سیلاب ها خسارت بسیاری به خانه های روستایی، تاسیسات آبرسانی و برق، ابنیه و جاده ها در منطقه جاسک، بشاگرد، سیریک و میناب وارد شده است.

به دنبال این بارندگی ها و سیلاب، چهار روستا در جاسک برای جلوگیری از خسارت ناشی از حجم گسترده بارندگی و سیلاب رودخانه گابریک تخلیه اضطراری شد.

این خسارت باعث شد شرکت آب و فاضلاب هرمزگان برای تامین آب مورد احتیاج مردم اقدام به تشکیل هسته توزیع آب در شهر جاسک کند تا از این طریق آب مورد احتیاج مردم و همچنین نانوایی ها، مدارس و سایر اماکن نیز تامین گردد.

به دنبال این سیل بیش از 400 کیلومتر شبکه توزیع و انتقال آب روستایی خسارت دیده که عمده این خسارت ها در راستا رودخانه ها بوده است.

به دنبال این حادثه که آب 335 روستا در شهرستان های جاسک و بشاگرد قطع شد در همان مقطع آب 296 روستا وصل اما آب 39 روستا با 10 هزار نفر جمعیت به دلیل از دسترس خارج شدن منابع فراوری آب و تخریب 100 درصدی چاه های تامین آب با قطعی روبرو شد.

طبق اعلام مسوولان، این سیل حداقل باعث 9 هزار میلیارد ریال خسارت به زیرساخت های استان هرمزگان در 2 شهرستان جاسک و بشاگرد شد.

سدگابریک در شهرستان جاسک با مخزن 270 میلیون مترمکعب یکی از طرح های عظیم برای تأمین آب در این منطقه است.

این شهرستان با 51 هزار نفر جمعیت در نزدیک دریای عمان و 320کیلومتری شرق بندرعباس دارای 127 روستا و یک شهر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 480

به "خبرنگاران 17 روستا و کارگاه صنعتی در جاسک از آب پایدار برخوردار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 17 روستا و کارگاه صنعتی در جاسک از آب پایدار برخوردار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید