خبرنگاران یمن: جریمه نفتکش های توقیف شده توسط ائتلاف، بالغ بر 34 میلیون دلار است

به گزارش مجله یافان، تهران- خبرنگاران- شرکت نفت یمن شنبه شب اعلام نمود، مجموع خسارت ها و جرایم نفتکش هایی که ائتلاف متجاوز آمریکایی - عربستانی آن را توقیف نموده اند، در امسال میلادی به 34 میلیون و 500 هزار دلار رسیده است.

خبرنگاران یمن: جریمه نفتکش های توقیف شده توسط ائتلاف، بالغ بر 34 میلیون دلار است

به گزارش مجله یافان از رسانه های یمن، عمار الاضرعی مدیر اجرایی شرکت نفت یمن که در تجمع اعتراضی به همراه کارمندان این شرکت مقابل دفتر سازمان ملل متحد در صنعا حضور داشت، گفت: با وجود آن که نفتکش هایی که توقیف هستند مجوز سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی را دارند، اما در نتیجه دزدی نفتکش ها و ادامه توقیف آنها جان 26 میلیون یمنی در خطر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به رنج مردم یمن و آسیب روانی ناشی از فروپاشی توان عملیاتی بخش های مختلف خدماتی در نتیجه کمبود سوخت در کشورش اشاره نمود و گفت: همه گزارش بین المللی و توافقنامه سازمان ملل متحد در خصوص قانون دریانوردی را به آنها ارائه کردیم تا یادآور شویم که همه کشورهای دنیا باید کوشش نمایند تا مانع دزدی دریایی علیه تمام کشورها در خارج از مرزهای سرزمینی شان شوند.

الاضرعی سازمان ملل متحد را مسؤول اوضاع یمن دانست که به خاطر چشم پوشی و سکوت نسبت به ادامه توقیف نفتکش های یمنی به این شرایط افتاده است.

وی همچنین نسبت به پیامدهای وخیم انسانی که به خاطر کمبود سوخت اکثریت بخش های خدماتی و حیاتی یمنی تعطیل می گردد، هشدار داد.

الاضرعی از تمام آزادیخواهان دنیا خواست تا با زیر فشار گذاشتن سازمان ملل متحد و کشورهای متجاوز به فرماندهی آمریکا، آنها را مجبور نمایند که به جنگ ظالمانه علیه یمن سرانجام دهند،تمام نفتکش ها و کشتی های حامل مواد غذایی را برطرف توقیف نموده و بنادر دریایی و حریم هوایی یمن را بازگشایی نمایند.

در همین ارتباط، وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن چندی پیش نسبت به وخامت اوضاع بهداشتی درمانی این کشور هشدار داده بود.

این وزارتخانه اعلام نموده بود، یمن وارد مرحله دشواری شده است و به دلیل ادامه محاصره تا هفته های آینده فعالیت ها و خدمات رسانی بهداشتی درمانی یمن تقریبا متوقف می گردد.

این بیانیه تصریح نموده بود: اگر فراورده های نفتی مورد احتیاج بیمارستان ها به سرانجام برسد، شاهد جان باختن روزانه 500 نفر در یمن خواهیم بود.

ائتلاف سعودی در حالی اجازه ورود نفتکش های یمنی را نمی دهد که یمن پنج سال است در محاصره قرار گرفته است و مردم این کشور در بدترین شرایط به سر می برند.

محاصره و تداوم درگیری، موجب شده بیشتر یمنی ها محتاج یاری های انسانی باشند.

میلیون ها یمنی در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل، این کشور بدترین بحران های انسانی در دنیا را تجربه می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 886

به "خبرنگاران یمن: جریمه نفتکش های توقیف شده توسط ائتلاف، بالغ بر 34 میلیون دلار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یمن: جریمه نفتکش های توقیف شده توسط ائتلاف، بالغ بر 34 میلیون دلار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید