خبرنگاران ویروس کرونای هندی تا به امروز 17 کشور را در نوردیده است

به گزارش مجله یافان، تهران- خبرنگاران- سازمان دنیای بهداشت از شناسایی نوع هندی ویروس جهش یافته کرونا در دستکم 17 کشور دنیا از جمله بلژیک، سوئیس، یونان و ایتالیا اطلاع داد.

خبرنگاران ویروس کرونای هندی تا به امروز 17 کشور را در نوردیده است

به گزارش روز چهارشنبه مجله یافان به نقل از روزنامه فرانسوی اوئست فرانس، نوع B.1.617 ویروس کرونا موسوم به ویروس جهش یافته کرونای هندی تا به امروز در 17 کشور دنیا از جمله بعضی کشورهای اروپایی شناسایی شده است.

این روزنامه فرانسوی اضافه کرد: گونه هندی ویروس جهش یافته کرونا که در بعضی کشورهای اروپایی از جمله بلژیک، سوئیس، یونان و ایتالیا گسترش یافته، بنابر اعلام سازمان دنیای بهداشت، این نوع ویروس کرونا به دلیل جهش مضاعف آن به مراتب از دیگر گونه ها مسری تر است.

اوئست فرانس در ادامه نوشت: هند روز گذشته با شناسایی 352 هزار و 991 مورد ابتلا به کووید-19 رکورد دنیای و همچنین دو هزار و 812 مرگ و میر ناشی از آن رکورد داخلی را ثبت کرد.

کشور هند وارد یک شرایط بحرانی بی سابقه شده است. تقریبا در یک هفته گذشته یک میلیون 900 هزار مورد جدید در این کشور ثبت شده است و آمار کل ابتلا به کرونا در هند را از مرز 17 میلیون نفر فراتر برده است. ظرفیت بیمارستان ها در سرتاسر هند تکمیل شده اما این بار بیشتر جوانان هستند که در بیمارستانها بستری می شوند.

در دهلی نو پایتخت هند، صدای آژیر آمبولانس ها در طول شبانه روز شنیده می گردد. در بیمارستان دولتی لوک نایاک که عظیم ترین مرکز درمان بیماران کرونایی در پایتخت است، هر دو بیمار در یک تخت قرار می گیرند درحالی که بیماران دیگر بر روی برانکارد در بیرون بیمارستان به دنبال اکسیژن هستند. تعدادی سیلندر اکسیژن با خود همراه دارند و تعدادی دیگر به دلیل نبود اکسیژن، جان خود را از دست می دهند. دهلی و بمبئی دارای بالاترین آمار ابتلای روزانه به کرونا در هند هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 964

به "خبرنگاران ویروس کرونای هندی تا به امروز 17 کشور را در نوردیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ویروس کرونای هندی تا به امروز 17 کشور را در نوردیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید