خبرنگاران هزار بهورز از روستاییان خراسان رضوی مراقبت می نمایند

به گزارش مجله یافان، مشهد- خبرنگاران- هزار و 140 بهورز مراقبت از روستاییان مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را در مقابل بیماری کرونا بر عهده دارند.

خبرنگاران هزار بهورز از روستاییان خراسان رضوی مراقبت می نمایند

رییس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز پنجشنبه به خبرنگار مجله یافان گفت: هم اکنون 726 خانه بهداشت در روستاهای زیرپوشش این دانشگاه فعال است که یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت روستایی را خدمات رسانی می نماید.

دکتر زهرا نهبندانی اضافه نمود: هر بهورز در تماس یا مراجعه به در منازل روستاییان زیر پوشش خود مبادرت به غربالگری و شناسایی افراد با علائم مشکوک به کرونا نموده و آموزش ها و مراقبت های لازم را ارائه می نماید.

وی ادامه داد: مراقبت از خانواده و اطرافیان بیماران مبتلا به کرونا در روستاهای خراسان رضوی و رعایت قرنطینه بودن آنان از دیگر وظایف بهورزان است.

وی گفت: بهورزان در روستای زیرپوشش خود بر بهداشت محیط نیز نظارت دارند و تخلفات مراکز عرضه مواد غذایی در روستا یا مخاطرات بهداشتی در شرایط کرونایی را تحت نظارت دارند.

نهبندانی، اجرای نظام مراقبت از بیماری های واگیردار در روستاها، مراقبت از مادران باردار و شیرده، واکسیناسیون بچه ها، آموزش های بهداشتی و پیشگیری از بیماری ها را از دیگر وظایف بهورزان خانه های بهداشت مطرح نمود.

هم اکنون دو سوم از بهورزان فعال در مناطق روستایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی زن و یک سوم مرد هستند.

افزون بر 75 درصد از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه این جمعیت توسط دانشکده و دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 20 خرداد 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 284

به "خبرنگاران هزار بهورز از روستاییان خراسان رضوی مراقبت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هزار بهورز از روستاییان خراسان رضوی مراقبت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید