خبرنگاران عبور خوزستان از پیک اول کرونا

به گزارش مجله یافان، اهواز - خبرنگاران - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در خوزستان بعد از هشت هفته افزایش، به طور محسوسی کاهش یافته و این استان از پیک اول این بیماری عبور کرده است.

خبرنگاران عبور خوزستان از پیک اول کرونا

به گزارش مجله یافان از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز فرهاد ابول نژادیان پنجشنبه شب توضیح داد: طبق داده های مربوط به بستری بیماران مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های خوزستان، از تاریخ 6 تیرماه 99 تا به امروز (2مرداد99)، فرایند بستری بیماران پس ازهشت هفته افزایش، به طور محسوسی در استان خوزستان کاهش پیدا کرده است .

وی اضافه کرد: به نظر می رسد با اجرای مصوبات ستاد استانی کرونا، تلاش بی وقفه کادر بهداشت و درمان استان و اطلاع رسانی گسترده در فضای مجازی با استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه و شبکه های اجتماعی برای دعوت از مردم به استفاده از ماسک در هنگام خروج از منزل و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خوزستان که دیرتر از سایر استان ها وارد پیک بیماری شده بود، از پیک اول این بیماری عبور کرده است .

ابول نژادیان اضافه کرد: در پی کاهش بستری بیماران مبتلا به کرونا، تا به امروز چندین بیمارستان میزبان بیماران کرونایی در خوزستان تخلیه شده اند.

وی گفت: امیدواریم طی روزهای آینده با همراهی بیشتر هم استانی های گرامی و رعایت پروتکل های بهداشتی هرچه سریعتر فرایند بستری و ابتلا در تمام کشور و علی الخصوص خوزستان همچنان نزولی باشد و با ادامه رفتارهای بهداشتی شاهد پیک های بعدی نباشیم.

بر اساس این گزارش، لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر دوم مرداد 1399 گفت:در 24 ساعت گذشته 2 هزار و 621 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که دو هزار و چهار نفر بستری شدند، با فوت 221 نفر در 24 ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به 15 هزار و 74 نفر رسیده است.

به گفته وی، همانند روزهای گذشته استان های مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در شرایط قرمز قرار دارند.

همچنین علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و رییس مرکز بهداشت خوزستان سه شنبه شب گفته بود: بنابر آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از میان 27 شهر خوزستان 19 شهر این استان همچنان در شرایط پرخطر و خیلی پرخطر کرونا قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 25 شهریور 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 473

به "خبرنگاران عبور خوزستان از پیک اول کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عبور خوزستان از پیک اول کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید