خبرنگاران رشد تعداد بیماران کرونایی در قزوین موجب خستگی تیم درمان شده است

به گزارش مجله یافان، قزوین - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: تعداد بیماران بستری با توجه به روزهای ابتدایی شیوع ویروس رشد داشته و موجب خستگی تیم درمان شده است که قطعاً آسیب های بیشتری را برای مردم در پی خواهد داشت.

خبرنگاران رشد تعداد بیماران کرونایی در قزوین موجب خستگی تیم درمان شده است

به گزارش مجله یافان، پیمان نامدار روز پنجشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین، اضافه نمود: میزان پذیرش بیماران، طبق یک ماه گذشته بین 80 تا 100 بیمار در روز بوده است و متاسفانه طی ماه های اخیر افزایش رشد بیماران بدحال را داریم.

وی با بیان اینکه شهرستان های قزوین و البرز بیشترین آمار بستری کرونا را ثبت نموده اند، اضافه نمود: با توجه به نزدیکی شهرستان های استان نمی توان آمار دقیق بستری ها را گفت چون بعضی بیماران از شهرهای مختلف در شهرستان های دیگر بستری هستند.

این مسوول گفت: 540 بیمار در بیمارستان های سطح استان بستری هستند که بسیار نگران نماینده است و ظرفیت بیمارستان ها و اکسیژن ها باید در نظر گرفته شود.

وی اضافه نمود: اکثریت قریب به اتفاق بیمارستان های استان برای درمان بیماران کرونایی مورد استفاده قرار گرفته و بیمارستان های بخش خصوصی 55 درصد و دانشگاهی 77 درصد فضای خود را به بیماران کرونایی اختصاص داده اند.

نامدار اضافه نمود: تا به امروز 13 هزار و 682 بیمار در مراکز درمانی بستری بوده اند و در 24 ساعت گذشته هفت بیمار تست مثبت فوتی داشته ایم و در حال حاضر آمار استان در شرایط قرمز است.

وی اضافه نمود: تا به امروز 50 هزار و 221 نفر از خدمات آزمایشگاهی استفاده نموده اند و هم اینک 14 مرکز برای انجام آزمایش های مربوط به کرونا در استان فعال است.

این مسوول اضافه نمود: یک آزمایشگاه از سوی سپاه و یک مرکز از سوی تأمین اجتماعی به این مراکز اضافه شده اند و امیدواریم با اجرای طرح محله محور مقابله با کرونا، کاهش سریع میزان ابتلا و بستری بیماران را ببینیم.

این مسوول ادامه داد: باید بتوانیم بیماران را در شرایط قبل از خطرات حاد و طوفان التهابی بدن به درمان برسانیم و احتیاج است تا بیمارستان ها زودتر تخلیه شوند و خدمات زودتر به بیماران ارائه شود.

نامدار با بیان اینکه شرایط کرونا در استان، شرایط بسیار ناپایداری دارد، بیان نمود: طی سه هفته گذشته گاهی، آمار بستری و فوتی کرونا در استان از آمار کشور بالاتر و گاهی پایین تر بوده و طی سه هفته گذشته یکبار شرایط سیاه، یکبار قرمز و یکبار نارنجی داشته ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از کادر درمان در مرخصی ابتلا به بیماری کرونا هستند و متاسفانه میزان ابتلا بالا رفته است.

وی گفت: با توجه به شرایط سرمای هوا، بسته بودن درب و پنجره و سرمادوستی این ویروس، شرایط شیوع کرونا بسیار بدتر خواهد شد و باید اقدامات پیشگیرانه در این زمینه با جدیت اجرا شود.

نامدار خاطر نشان ساخت: شرایط استان با در نظر دریافت شهرستان های استان در حال حاضر قرمز و ناپایدار است و تقاضای ما از ستاد کرونا محدودیت کامل استان طی دو هفته آینده است و قطعاً این کار علمی و عملی می تواند موجب کاهش ابتلای هم استانی ها شود.

وی با بیان اینکه باید نظارت های بیشتری در محدودیت های مصوب صورت گیرد، گفت: حدود 60 درصد مردم بعد از مثبت بودن بیماری در منزل بستری و قرنطینه هستند و متاسفانه 40 درصد مبتلایان که علایم ویژه ندارند قرنطینه دو هفته ای را رعایت نمی نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: این 40 درصد منشأ اصلی بیماری کرونا هستند و مراسم عروسی، ترحیم و خانوادگی بیشترین عامل ابتلا بوده و احتیاج است دستگاه های ذیربط با جدیت برای کنترل این موضوع وارد شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 670

به "خبرنگاران رشد تعداد بیماران کرونایی در قزوین موجب خستگی تیم درمان شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رشد تعداد بیماران کرونایی در قزوین موجب خستگی تیم درمان شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید