خبرنگاران خرید رای و پنهان کردن دوپینگ از جرایم تاماش آیان

به گزارش مجله یافان، تهران- خبرنگاران- مسوول پرونده تاماش آیان رییس پیشین فدراسیون بین المللی وزنه برداری از جرایم و فساد بسیار او در گم شدن بیش از 10 میلیون دلار، پنهان کردن 40 مورد مثبت دوپینگ و خرید و فروش گسترده رای در 2 کنگره انتخابی گذشته فدراسیون بین المللی وزنه برداری پرده برداشت.

خبرنگاران خرید رای و پنهان کردن دوپینگ از جرایم تاماش آیان

براساس اعلام سایت اینساید دگیمز ریچارد مک لارن مسوول پرونده جرایم و فساد تاماش آیان امروز یافته های جدید خود را درخصوص این پرونده خاطرنشان کرد. وی از مفقود شدن بیش ار 10 میلیون دلار و مخفی کردن دوپینگ وزنه برداران و نیز خرید و فروش گسترده رای پرده برداشت.

مک لارن در انتقاد از تاماش آیان او را رییسی مستبد خطاب کرد که به مدت 44 سال به عنوان دبیرکل و رییس فدراسیون فعالیت می کرد. وی مطرح کرد که با بیش از 50 شاهد که مدرکی در مورد این پرونده دارند درباره این جرایم صحبت نموده است.

همچنین خرید رای به صورت نقدی انجام گرفته و علاوه بر آن جریمه های دوپینگ منابع اصلی این پول ها بود که به حساب شخصی آیان واریز می شد. در کنار آن از حساب فدراسیون مبلغ زیادی برداشته شد و این پول ها از رقابت های عظیم و کنگره های فدراسیون جهانی بدست می آمد.

علاوه بر آن تست دوپینگ بیش از 600 وزنه بردار در یک دهه قبل مثبت شده بود و آیان با دخالت در کار کمیسیون آنتی دوپینگ فدراسیون بین المللی فرهنگ دوپینگ را در وزنه برداری ایجاد کرد. او 40 مورد از دوپینگ مدال آوران طلا و نقره را پنهان کرد که این اطلاعات به وادا فرستاده شد.

وادا یکبار این فرصت را داشت تا این مدارک را آنالیز و گزارش آن را به صورت کامل اعلام کند بنابراین آژانس اقدامات مناسب بعدی را انجام می دهد. از آنجایی که این موضوع در حال پیگیری است وادا بیشتر از این نمی تواند در مورد این پرونده اظهار نظر کند.

تاماش آیان، رییس فدراسیون بین المللی وزنه برداری مدتی پیش از سوی یک شبکه آلمانی به فساد اقتصادی و دوپینگ سیستماتیک متهم شد و اکنون هم در تعلیق به سر می برد تا تکلیف اتهامات علیه او تعیین گردد.

تاماش آیان 80 ساله از سال 2000 تا به امروز به مدت تقریبا 19 سال این پست را تحت سیطره خود قرار داده است. البته او از سال 1970 تا 1976 به عنوان نایب رئیس و از سال 1976 تا 2000 نیز دبیر کل فدراسیون بین المللی بود و بیش از 44 سال در این فدراسیون حضور دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 14 مرداد 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 388

به "خبرنگاران خرید رای و پنهان کردن دوپینگ از جرایم تاماش آیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خرید رای و پنهان کردن دوپینگ از جرایم تاماش آیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید