خبرنگاران خراسان شمالی صدرنشین لیگ تندرستی شد

به گزارش مجله یافان، بجنورد- خبرنگاران- رییس هیات ورزش های همگانی خراسان شمالی گفت: مردم این استان در نخستین دوره از لیگ تندرستی کشور، که با هدف ایجاد انگیزه ورزش در بین آحاد جامعه برگزار گردید، با ارسال بیش از 12 هزار کلیپ حرکات ورزشی، صدرنشین شدند.

خبرنگاران خراسان شمالی صدرنشین لیگ تندرستی شد

مجید جودت روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار مجله یافان گفت: در این رویداد ورزشی که تداوم دارد، روزانه در سایت فدراسیون ورزش های همگانی کشور یک الگوی حرکت ورزشی ارائه می گردد و عموم مردم می توانند با عضویت در آدرس IRANTANDOROSTI.IR و ضبط 30 ثانیه از فعالیت ورزشی خود و بارگذاری آن در این لیگ شرکت نمایند.

وی با بیان اینکه مردم خراسان شمالی با اختلافی چشمگیر با استان های دنبال نماینده خود صدرنشین هستند، اضافه کرد: این رویداد رقابتی با هدف آگاهی بخشی، پیشگیری از کم تحرکی و افزایش فعالیت جسمانی بین مردم از 4 بهمن شروع شده که تا 30 بهمن ماه ادامه دارد.

جودت یادآور شد: حضور در این لیگ برای آحاد مردم آزاد است و افراد بالای 10 سال می توانند نسبت به ثبت نام در سایت ایران تندرستی اقدام نموده و روزانه 30 ثانیه از حرکات ورزشی خود را در سامانه بارگذاری نمایند و هر هفته فدراسیون جوایزی 4 تا 5 میلیون ریالی به قید قرعه به شرکت نمایندگان اهدا می نماید.

وی با اشاره به فعالیت های ورزشی شهروندان در اوضاع کرونایی گفت: از ابتدای شیوع کرونا و محدودیت فعالیت های ورزشی، مردم استان بیش از 63 هزار کلیپ تمرین حرکات ورزشی را تهیه نموده و در طرح آماده باش و آوای ورزش در همسایگی به هیات ورزش های همگانی استان ارسال نموده اند.

جودت با بیان اینکه بیشتر کلیپ های ارسالی مربوط به ورزش بچه ها است، اضافه کرد: البته آمار فعالیت های ورزشی استان بسیار بیشتر از این رقم است و به دلیل بعضی مسایل فرهنگی در خراسان شمالی بانوان از تهیه کلیپ تمرینات ورزشی خود و ارسال آن به هیات ورزش های همگانی خودداری می نمایند.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی با 25 هزار ورزشکار بیمه شده دارای 45 هیات ورزشی فعال است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 837

به "خبرنگاران خراسان شمالی صدرنشین لیگ تندرستی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خراسان شمالی صدرنشین لیگ تندرستی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید