خبرنگاران جبهه ضد ترامپ جمهوریخواهان دولت بوش تشکیل شد

به گزارش مجله یافان، تهران - خبرنگاران - شماری از مقام های جمهوریخواه دولت جورج بوش ضمن مخالفت با سیاست های کلان ترامپ، حمایت خود را از جو بایدن نامزد اصلی دموکرات ها در انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا اعلام کردند.

خبرنگاران جبهه ضد ترامپ جمهوریخواهان دولت بوش تشکیل شد

به گزارش شبکه سی ان ان، گروهی از مقام های جمهوریخواه دولت بوش رئیس جمهوری پیشین آمریکا، با پیوستن به کمپین انتخاباتی بایدن از دیگر جمهوریخواهان نا امید شده از سیاست های دولت ترامپ خواستند به این کمپین بپیوندد.

این مقام ها با تشکیل گروهی با عنوان 43 حامی بایدن به دنبال جذب آرای جمهوریخواهانی هستند که از دولت ترامپ دلسرد شده و تمایلی برای حمایت وی در انتخابات نوامبر (آبان) ندارند.

طبق گفته های این گروه، ترامپ با راهبرد و ادامه سیاست های اشتباه خود به امنیت و اعتبار آمریکا آسیب زده است.

کارن کرکزی مدیر کمپین انتخاباتی بوش در سال 2000 که مسئولیتی در وزارت کشاورزی و کار دولت بوش نیز داشته است، گفت: حمایت از بایدن لزوماً پشتیبانی کامل از برنامه های سیاسی وی نیست، بلکه این حمایت براساس توافق فوری برای احیای روح ملت آمریکا صورت می گیرد.

کرکزی در بیانیه ای خاطر نشان کرد: چهار است که ما با نگرانی شاهد سیاست های فردی هستیم که ابتدا دوستش داشتیم اما هم اکنون به یک شخصیت دیگر تبدیل شده است.

کریستوفر پورسل که در زمان دولت بوش در دفتر روابط عمومی کاخ سفید و وزارت امورخارجه کار می کرد، به شبکه سی ان ان گفت: حدود 200 مقام پیشین و کسانی که کمپین های انتخاباتی بوش فعالیت داشته اند، به این گروه پیوسته اند.

به دنبال افزایش مخالفان جدی ترامپ در میان شخصیت های جمهوریخواه، ترامپ با انتقاد شدید از این تغییر نگاه انتقاد کرد و در پیامی توییتری نوشت: میزان محبوبیت رییس جمهوری در حزب جمهوری خواه 95 درصد است. تصور می کنم پنج درصد باقیمانده کسانی هستند که یا فقط اسمشان جمهوری خواه است یا افراد احمقی هستند که نمی خواهند قضات و دیوان عالی فوق العاده، ارتش قدرتمند و جدید، دسترسی کهنه سربازان به خدمات مراقبتی، حفاظت از متمم قانون اساسی، مقررات زدایی گسترده، زندگی و چیزهای دیگری را شاهد باشند.

در حالی که ترامپ مدعی است میزان محبوبیت وی در حزب جمهوری خواه بالاست، نظرسنجی های سراسری نشان می دهد که مقبولیت او در آمریکا کاهش یافته و رأی دهندگان به بایدن رقیب دموکرات وی گرایش پیدا کرده اند.

نتایج نظرسنجی جدید شبکه پی بی اس(PBS)، رادیو ملی آمریکا (NPR) و موریست حاکی است که محبوبیت ترامپ 40 درصد است اما نارضایتی از وی به 58 درصد رسیده که یک رکورد به شمار می آید.

بنا بر این نظرسنجی، 49درصد رأی دهندگان قویاً ناراضی هستند؛ درحالی که چنین آماری تا پیش از این در مورد ترامپ وجود نداشت.

همچنین محبوبیت بایدن در میان رأی دهندگان 52 درصد اعلام شده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر (13 آبان) سال 2020 برگزار می شود و با توجه به نظرسنجی های صورت گرفته ترامپ افزون بر رقابت با دموکرات ها، با چالش هایی جدی در درون حزب جمهوریخواه نیز روبرو است.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 11 شهریور 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 446

به "خبرنگاران جبهه ضد ترامپ جمهوریخواهان دولت بوش تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جبهه ضد ترامپ جمهوریخواهان دولت بوش تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید