جزئیات جدید از اتفاق عجیب در تهران ، تمساح چیتگر چقدر خطرناک است؟

به گزارش مجله یافان، در فضای مجازی خبرهایی مبنی بر وجود یک تمساح در دریاچه چیتگر منتشر شده است. به دنبال این خبرها رئیس اداره محیط زیست شهرستان تهران با اشاره به ماجرای پیدا شدن یک تمساح سه و نیم متری در دریاچه چیتگر گفت: اینکه گفته می گردد آنجا تمساح وجود دارد، کسی هنوز به صورت قطعی نمی تواند موضوع را تایید کند. (ایلنا)

جزئیات جدید از اتفاق عجیب در تهران ، تمساح چیتگر چقدر خطرناک است؟

از سوی دیگر آرش حسینی میلانی، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در این باره گفت: محتمل است تمساح خانگی قاچاق که این روزها رواج پیدا نموده، توسط یک شهروند غیرمسئول در دریاچه چیتگر رها شده باشد، شواهدی از جمله نوعی رد پا وجود دارد که باعث به وجود آمدن تردیدهایی در وجود داشتن این حیوان در دریاچه شده است. (برنا)

اظهارات درباره مشاهده تمساح در دریاچه چیتگر به اینجا ختم نشد. علی اکبر عفت منش، معاون اجرایی پروژه دریاچه چیتگر گفت: حدس می زنیم گونه ای که مشاهده و از آن عکس برداری شده است اَلیگِیتور فیش (alligator fish) یا ماهی سرسوسماری باشد. تا به امروز نیز شواهدی مبنی بر وجود ردی از تمساح در این دریاچه مشاهده نشده است. (ایسنا)

راضیه تنگستانی، کارشناس شیلات در این مورد به مجله یافان می گوید: اَلیگِیتور فیش (alligator fish) یا ماهی سرسوسماری در ایران به صورت آکواریومی نگهداری می گردد و نمی تواند از آب خارج گردد.

تنگستانی می گوید: اگر ردپایی بیرون از آب مشاهده شده باشد، الیگیتور فیش نیست و تمساح است. ماهی سرسوسماری می تواند فقط سرش را از آب بیرون بیاورد و نفس بکشد.

او می گوید: الیگیتور فیش، کاملا گوشتخوار است و اگر خیلی عظیم باشد برای انسان خطرناک است. اما اگر آنطور که می گویند ردپا مشاهده شده باشد اصلا الیگیتور فیش نیست چون این ماهی باله دارد نه دست و پا.

این کارشناس شیلات می گوید: آنچه قطعی است نه تمساح و نه الیگیتور فیش نمی توانند در دمای آب دریاچه چیتگر دوام بیاورند. این دو جاندار به عنوان موجودات خونسرد مناطق حاره می توانند در دمای حدود 25 درجه زندگی نمایند. در دمای پایین فعلی امکان اینکه زنده بمانند یا شکار کند برایشان سخت است.

تنگستانی در پایان می گوید: در صورت وجود هرکدام این احتمال وجود دارد که توسط مردم در دریاچه رها شده باشد. چون ماهی سرسوسماری(گار از خانواده لپیسوستئیده) به عنوان ماهی زینتی در آکواریوم و کروکودیل به عنوان حیوان خانگی توسط برخی از مردم نگهداری می گردد و ممکن است که بدون اجازه در دریاچه رها شده باشد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 711

به "جزئیات جدید از اتفاق عجیب در تهران ، تمساح چیتگر چقدر خطرناک است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات جدید از اتفاق عجیب در تهران ، تمساح چیتگر چقدر خطرناک است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید