جاذبه های کمتر شناخته شده شهر سیدنی

به گزارش مجله یافان، شهر سیدنی جاذبه های توریستی شناخته شده و معروف فراوانی دارد. در این میان می توان به خانه اپرای سیدنی، پل بندرگاه سیدنی، ساحل بوندای و بندرگاه دارلینگ اشاره نمود. این جاذبه ها را نمی توان اسرار نهان سیدنی نامید، چراکه تقریباً تمام گردشگرانی که به سیدنی می آیند از وجود آن ها باخبرند و همین جاذبه ها حتی گردشگران را از نقاط مختلف دنیا به سیدنی می کشاند.

جاذبه های کمتر شناخته شده شهر سیدنی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

اما در کنار همین جاذبه هایی که تمام جهانگردان از وجود آن ها با خبر هستند و روزانه صدها و هزاران جهانگرد استرالیا از آن ها دیدن می نمایند، مجموعه ای از جاذبه های مختلف نیز وجود دارند که کمتر شناخته شده هستند ولی یقیناً ارزش دیدن دارند. در ادامه بعضی از بهترین جاذبه های پنهان در سیدنی را به شما معرفی خواهیم کرد.

استخر مک کالوم

استخر مک کالوم (Maccallum Pool) که از دهه 1920 مورد توجه تنها بعضی از بازدیدنمایندگان بوده است، یکی از جاذبه های کمتر شناخته شده شهر سیدنی است که خود را از بندرگاه این شهر مخفی نموده و در سواحل شمالی (Lower North Shores) این شهر قرار گرفته است. استخری فیروزه ای، حصاری با چوب های سفید و عرشه چوبی، که همواره مملو از افرادی است که برای آفتاب دریافت به این ساحل می آیند، در مجموع یکی از دیدنی ترین نقاط هاربر بریج (Harbour Bridge) را ایجاد می نماید. چمن های سرسبز همراه با درختان عظیم (و بعضی از منحصر به فردترین املاک سیدنی) در این منطقه، محیطی بی نظیر را برای علاقمندان به فرار از مناطق شلوغ شنا فراهم می آورد.

باغ پنهان وندی

هر جاذبه ای که دارای کلمه پنهان است، در این فهرست جا می گیرد؛ به خصوص زمانی که این جاذبه به زیبایی واحه ای سرسبز در آستانه مرکز شهر سیدنی باشد. بنابراین، باغ پنهان وندی (Wendys Secret Garden) را نیز در این لیست می گنجانیم. وندی وایتلی (Wendy Whiteley)، همسر هنرمند افسانه ای استرالیایی، برت وایتلی (Brett Whiteley)، توانست فضای متروکه ای که زمانی زباله دانی بود را در دهه 1990 به باغی زیبا تبدیل کند. افراد خوش شانسی که در آن قدم می زنند، از کنار لونا پارک در حومه ساحلی زیبای کریبیلی (Kirribilli) نیز عبور می نمایند و از پیچ و خم های پیاده روی مارپیچ، جهتهای آفرود، میزهای مخصوص پیک نیک و گیاهان رنگارنگ مختلف بهره می برند.

پدینگتون رزرووار گاردنز

این جاذبه واقعاً پنهان است، چراکه در زیر زمین قرار گرفته است. پدینگتون رِزِرووار گاردنز (Paddington Reservoir Gardens) در اواخر قرن 19 آب سیدنی را تهیه می کرد. اما در اوایل دهه 2000 بلا استفاده شد تا اینکه در سال 2006 تبدیل به فضای سبز عمومی گشت. این باغ تعداد زیادی معماری های اصیل از قبیل گنبدهای قوسی بلند، تالارهای عظیم و بسیاری از سازه های چوبی، آجری و آهنی تاریخی را در خود جای داده است. این فضای سبز همچنین دارای باغ های سرسبز و سازه های آبی مدرنی است که امکانات تفریحی را در قلب به روزترین منطقه سیدنی ایجاد نموده اند.

مناظر پایلون

مناظر پایلون (Pylon Lookout) یکی دیگر از اسرار پنهان شهر سیدنی هستند. این مناظر جلگه ای، یکی از دیدنی ترین و نمادین ترین جاذبه های شهر سیدنی برای عکاسی محسوب می شوند. در حالی که خیلی از جهانگردان صدها دلار را برای تماشای پل تماشایی کُت هنگر (Coat Hanger) هزینه می نمایند، مسافرانی که بودجه محدودتری دارند و می خواهند کمی کنترل شده تر هزینه نمایند، می توانند از منظره جنوب شرقی پل بندرگاه سیدنی لذت ببرند -ساختمانی گرانیتی که فاصله کمی با خانه اپرا سیدنی دارد و هزینه ورودی آن تنها 15 دلار می باشد. این برج از جهت پیاده روی پل که از میان صخره ها می گذرد قابل دسترسی است. با پیمودن 200 پله به بالای پل رسیده و می توان مناظر وسیع اطراف را دید.

وورم هول، مانلی

آیا می خواهید از ازدحام جمعیت در ساحل مانلی فرار نموده و کمی با خودتان خلوت کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، وورم هول (Wormhole) منقطه ای مناسب برای شما خواهد بود. این کرم چاله تونلی 50 متری است که توسط صیادان در قرن گذشته جهت اتصال کویینزکلیف (Queenscliff) و فرِش واتر (Freshwater) حفاری شده است. در انتهای شمال ساحل مانلی از کنار استخر بچه ها می گذرید و نقاشی های دیواری صورتی رنگی را می بینید. این نقاشی ها نشان از آغاز تونلی تاریک دارند که شما را به فرِشی (Freshie) می برد. فرشی یکی از زیباترین مناطق شنی در سیدنی است. استخر دریایی باور فِیری (Bower fairy) با مجسمه دلربایش و ساحل های صدفی و هموارش، یکی از بهترین جاذبه های پنهان در منطقه مانلی هستند.

باشگاه بولینگ کلوولی

هزاران نفر هر روزه پیاده روی بین بوندای (Bondi) و کوجی (Coogee) که در امتداد منظره ای ساحلی است را دور می زنند. ولی تعداد کمی از آن ها در این جهت ایست کوتاهی در باشگاه بولینگ کلوولی (Clovelly Bowling Club) دارند. این باشگاه در یک صخره مشرف به اقیانوس آرام واقع شده است و مناظر دیدنی فوق العاده ای را برای شما فراهم آورده است. تنها کافی است یک نوشیدنی تهیه کنید و از تماشای مناظر دیدنی اطراف لذت ببرید. فضای این باشگاه ترکیبی است از مردم محلی، خانواده ها، بازدی نمایندگان و شاید حدود 20 نفر دیگر که در تعطیلات آخر هفته برای بازی بولینگ، غواصی، نوشیدن نوشابه های ارزان و تماشای نمایش های دیدنی به اینجا می آیند.

محله آنجل

پلکان باریک محله مارتین (Martin Place) در مرکز شهر، منتهی به کوچه پنهان محله آنجل (Angel Place) می گردد. در این محله همچنان صدای پرندگانی را می شنوید که زمانی در شهر سیدنی بیشتر دیده می شدند. آوازهای فراموش شده (Forgotten Songs)، نام یک اثر هنری شامل نصب 50 قفس است که نشان دهنده پرندگانی است که قبل از استعمار اروپا در این منطقه زندگی می کردند. این اثر هنری همچنین صدها گونه بومی که منقرض شده و یا در خطر انقراض قرار دارند را نیز در بر می گیرد. در پایین خیابان جرج (George Street) در شهر چینی ها (چاینا تاون) هم، آثار هنری دیگری نیز نصب شده است که قطعاً ارزش بازدید دارند.

منبع: گردشبان
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 31 شهریور 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 485

به "جاذبه های کمتر شناخته شده شهر سیدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های کمتر شناخته شده شهر سیدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید