بزرگترین جزایر فیلیپین (تور فیلیپین ارزان)

به گزارش مجله یافان، فیلیپین (Philippines) متشکل از بیش از 7 هزار جزیره است که تنها در حدود 2 هزار عدد آن ها انسان ها به صورت دائمی سکونت دارند. در کنار جزایر بسیار کوچکی که در فیلیپین دیده می شوند، جزیره های بسیار بزرگی نیز هستند که از جمله بزرگترین جزایر زمین محسوب می شوند. در ادامه به معرفی بزرگترین جزایر فیلیپین می پردازیم. همراه با ما باشید.

بزرگترین جزایر فیلیپین (تور فیلیپین ارزان)

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین ارزان همراه باشید. و از مانیل شهری زیبا در فیلیپین دیدن کنید.

10. جزیره بوهول

Bohol (3,821 km2)

جزیره بوهول (Bohol) درون استانی به همین نام قرار گرفته و جزیره ای به صورت بیضی شکل است که بسیار تماشایی و مجذوب نماینده به نظر می رسد. صخره های مرجانی زیبا، کلیساهای سنگی خارق العاده، میمون های بومی و هزاران تپه به نام تپه های شکلاتی (Chocolate Hills) از جمله ویژگی ها و دیدنی های این جزیره محسوب می شوند. جزیره بوهول حدود 3821 کیلومتر مربع مساحت دارد که در نقاط مختلف آن می توان سواحلی زیبا، آبشارهای مجذوب نماینده و غارهای طبیعی را مشاهده کرد.

9. جزیره سبو

Cebu (4,468 km2)

جزیره سبو (Cebu) که به نام کوئین آف ساوث نیز شناخته می گردد، بزرگترین جزیره در منطقه ویسایاس و 126مین جزیره بزرگ روی زمین به شمار می رود. این جزیره حدود 4468 کیلومتر مربع مساحت دارد و از بالا تا پایین آن حدود 120 مایل است. سواحل بسیار زیبا، تپه های ماسه سنگی و صخره های مرجانی از جمله زیبایی های این جزیره هستند. بیش از 3.5 میلیون نفر در جزیره سبو زندگی می نمایند که تعداد قابل توجهی از آن ها در شهری به همین نام ساکن هستند. جزیره سبو زمانی در قرن هفدهم میلادی مرکز کشور بوده و معماری استعماری اسپانیایی را می توان در سطح شهر مشاهده کرد.

8. جزیره لیته

Leyte (7,368 km2)

جزیره لیته (Leyte) بخشی از مجمع الجزایر ویسایان است که در دریای کاموتس (Camotes Sea) واقع شده است و از طریق پلی بسیار بزرگ به جزیره سامار (Samar) متصل شده است. به هنگام جنگ دنیای دوم در جزیره لیته نبردی چهار روزه علیه نیروهای ژاپنی صورت گرفت که یکی از بزرگترین نبردهای دریایی جنگ دنیای دوم بود. امروزه جزیره لیته پر از مزارع برنج، نارگیل، ذرت و تنباکو است.

7. جزیره میندورو

Mindoro (10,572 km2)

جزیره میندورو (Mindoro) بزرگترین جزیره ای است که در جنوب غربی لوزون (Luzon) و شمال شرقی پالاوان (Palawan) قرار گرفته است. این جزیره شامل دو استان است و بیش از نیم میلیون نفر در آن ساکن هستند. طول جزیره به بیش از 100 مایل می رسد و بیشتر برای دره های عمیق و بوفالوهای آبی تامارائوی خود شناخته می گردد. گشت و گذار در سواحل شنی بسیار زیبا و دریاچه ها و رودخانه های جزیره میندورو می تواند بسیار آرامش بخش و مجذوب نماینده باشد.

6. جزیره پانای

Panay (12,011 km2)

جزیره پانای (Panay) بیش از 12 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و شکل آن به صورت مثلثی است که در مرکز فیلیپین قرار گرفته است. پانای چهارمین جزیره پرجمعیت فیلیپین محسوب می گردد و حدود 4.5 میلیون نفر یعنی حدود 4.4 درصد جمعیت کل کشور در آن زندگی می نمایند. زیبایی های بسیار زیادی در جزیره پانای وجود دارند که از جمله آن ها می توان به غارهای اسرارآمیز و رودهای بسیار زیبای آن اشاره نمود.

5. جزیره پالاوان

Palawan (12,189 km2)

جزیره پالاوان (Palawan) بزرگترین جزیره در ایالتی به همین نام است که در یک سمتش دریای جنوب چین و در سمت دیگرش دریای سولو را دارد. خوشبختانه بخش اعظمی از این جزیره از توسعه های گردشگری در امان مانده است. در عوض گردشگران می توانند از سواحل بسیار زیبا و حیات وحش خارق العاده آن لذت ببرند. در سال 2016 میلادی جزیره پالاوان به عنوان زیباترین جزیره دنیا انتخاب شده بود.

4. جزیره نگروس

Negros (13,310 km2)

جزیره نگروس (Negros) شکلی شبیه به چکمه دارد و از جمله جزیره های ویسایاس به شمار می رود. در سمت شمال این جزیره دریای ویسایان و در سمت جنوب آن دریای سولو واقع شده است و مساحت آن به بیش از 13310 کیلومتر مربع می رسد. جزیره نگروس بیشتر برای منابع معدنی و کشاورزی خود معروفیت دارد که آن را به یکی از ثروتمندترین منطقه ها فیلیپین تبدیل نموده است. بیشتر زمین ها نیز شامل مزارع نیشکر، کارخانه های قند، معادن مس یا زغال سنگ و مزارع ذرت هستند اما در این میان برنج، نارگیل و سایر میوه ها نیز کشت می شوند. صخره های مرجانی در سواحل پیرامون جزیره نیز از جمله برترین نقاط برای غواصی در فیلیپین به شمار می فرایند.

3. جزیره سامار

Samar (13,429 km2)

جزیره سامار (Samar) شرقی ترین جزیره ویسایاس در مرکز فیلیپین به شمار می رود که پیرامون آن را دریای سامار، دریای فیلیپین و دریای سن برناردینو فرا گرفته اند. در نزدیکی این جزیره نیز جزیره لیته دیده می گردد. حدود یک سوم از جزیره تحت محافظت پارک ملی جزیره سامار (Samar Island Natural Park) واقع شده است که بزرگترین جنگل قدیمی در فیلیپین را درون خود دارد. همچون دیگر جزیره ها، سامار دارای مناظری کوهستانی نیست و بیشتر از دشت های ساحلی و زمین های باتلاقی تشکیل شده است.

2. جزیره میندانائو

Mindanao (97,530 km2)

جزیره میندانائو (Mindanao) جزیره بزرگ و کوهستانی است که در جنوب فیلیپین قرار گرفته و مساحت آن به حدود 97530 کیلومتر مربع می رسد. از جنوب تا شمال جزیره حدود 300 مایل است و پیرامون آن را نیز جزیره بوهول، دریای سولو، دریای فیلیپین و دریای سلبس فرا گرفته اند. بزرگترین قله کل کشور فیلیپین یعنی کوه آپو (Mount Apo) در این جزیره واقع شده است. کشاورزی در نقاط مختلف جزیره رونق دارد و برنج، ذرت و انواع میوه در آنجا کشت می گردد. در بعضی مزارع نیز قهوه و کاکائو رشد پیدا می نمایند.

1. جزیره لوزون

Luzon (109,965 km2)

جزیره لوزون (Luzon) با مساحتی نزدیک به 110000 کیلومتر مربع بزرگترین جزیره فیلیپین محسوب می گردد. علاوه بر این، این جزیره به عنوان پرجمعیت ترین جزیره این کشور و بعلاوه پانزدهمین جزیره بزرگ روی زمین شناخته می گردد. جزیره لوزون در شمال کشور قرار گرفته و از لحاظ مالی و سیاسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بیش از نیمی از جمعیت فیلیپین یعنی چیزی در حدود 50 میلیون نفر در این جزیره زندگی می نمایند و همین باعث شده تا عنوان چهارمین جزیره پرجمعیت دنیا نیز به این جزیره تعلق بگیرد.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1463

به "بزرگترین جزایر فیلیپین (تور فیلیپین ارزان)" امتیاز دهید

1 کاربر به "بزرگترین جزایر فیلیپین (تور فیلیپین ارزان)" امتیاز داده است | امتیاز: 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین جزایر فیلیپین (تور فیلیپین ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید