فراوری و مصرف استاندارد مرغ با وزن 1600 گرم در دستورکار نهاده شد

به گزارش مجله یافان، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: فراوری و مصرف استاندارد مرغ با وزن های بین 1200 تا 1600 گرم در دستور کار قرار گرفته است.

فراوری و مصرف استاندارد مرغ با وزن 1600 گرم در دستورکار نهاده شد

ایرنا: حسن عباسی معروفان روز پنجشنبه با بیان اینکه اکنون مرغ صادراتی دارای وزن 1800 گرم است اضافه نمود: فراورینمایندگان و مصرف نمایندگان باید فرهنگ مصرف گوشت مرغ را به سمت وزن های استاندارد سوق دهند زیرا فراوری و مصرف مرغ با وزن های دو تا سه کیلوگرم غیراستاندارد است.

وی با بیان اینکه در حال خرید گوشت مرغ مازاد از فراورینمایندگان با وزن های استاندارد هستیم توضیح داد: برای استانداردسازی مرغ با وزن های بین 1200 تا 1600 گرم هر کیلوگرم گوشت مرغ با خط دو فراوری را با قیمت 14 هزارو 500 تومان خریداری می گردد.

به گفته وی، اکنون هر کیلوگرم مرغ مازاد فراورینمایندگان با وزن حداکثر 1800 گرم با نرخ 12 هزارو 900 تومان توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور خریداری می گردد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور اظهارداشت: در واقع شرکت هر کیلوگرم مرغ با وزن استاندارد را 1600 تومان گران تر از فراورینمایندگان خریداری می نماید تا این امر در بخش فراوری و ذائقه مردم جابیفتد.

عباسی معروفان توضیح داد:از ابتدای سال 99 تا هفته گذشته 37 هزارتن گوشت مرغ مازاد از فراورینمایندگان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نزدیک 50 هزار تن گوشت مرغ کیفی خریداری شده بود گفت: سال 98 تا به امروز در مجموع بیش از 87 هزارتن گوشت مرغ کیفی خریداری و ذخیره سازی شده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اشاره به مشکل بعضی کشورها در تامین گوشت مرغ به دلیل شیوع کرونا اضافه نمود: ایران آماد گی دارد تا گوشت مرغ مورد احتیاج عراق، افغانستان و چین را تامین کند.

وی از تجار و صادرنمایندگان خواست تا برای حمایت از فراوری داخل نسبت به صادرات این محصول پروتئینی به کشورهای هدف اقدام نمایند.

عباسی معروفان اظهارداشت: عرضه مرغ گوشتی با وزن پایین علاوه بر یاری به افزایش صادرات این محصول، به کاهش هزینه های فراوری از جمله مصرف نهاده های طیور یاری می نماید.

وی توضیح داد: همچنین مصرف مرغ با وزن های پایین در ذائقه مردم اثرگذار است زیرا در هیچ جای جهان مرغ با وزن بالا استفاده نمی نمایند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 10 مرداد 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 376

به "فراوری و مصرف استاندارد مرغ با وزن 1600 گرم در دستورکار نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری و مصرف استاندارد مرغ با وزن 1600 گرم در دستورکار نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید