توزیع واکسن آنفلوآنزا در منطقه کاشان شروع شد

به گزارش مجله یافان، خبرنگاران/اصفهان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از شروع توزیع واکسن آنفلوآنزا در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل اطلاع داد.

توزیع واکسن آنفلوآنزا در منطقه کاشان شروع شد

محسن تقی زاده در گفت و گو با مجله یافان، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، به منظور تامین و حفظ سلامت شهروندان جامعه به خصوص گروه های پر خطر و آسیب پذیر، واکسن آنفلوانزا به صورت تدریجی و مرحله ای بین واجدان شرایط توزیع می گردد.

وی، ضمن تاکید بر اهمیت رعایت موازین بهداشت فردی توسط همه شهروندان، اضافه نمود: بهداشت تنفسی، تاثیر بسزایی در پیشگیری، کاهش ابتلا و انتقال بیماری آنفلوآنزای فصلی، به موازات بیماری کووید 19 دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان، توضیح داد: کارکنان شاغل در بیمارستان ها، مراکز درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت، خانم های باردار و بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی، مبتلایان به بدخیمی، گیرندگان پیوند اعضاء، بیماران دیالیزی، مبتلایان به تالاسمی ماژور، هموفیلی و آنمی سیکل سل جزء واجدان شرایط اولیه است.

تقی زاده اظهار کرد: بیماران مبتلا به بدخیمی و سرطان می توانند با تحویل جواب آزمایش نمونه برداری به معاونت درمان دانشگاه نسبت به دریافت معرفی نامه و مراجعه به یکی از نزدیکترین پایگاه سلامت محل سکونت یا خانه بهداشت نسبت به انجام تزریق واکسن اقدام نمایند.

وی تاکید نمود: داشتن پرونده الکترونیک سلامت در پایگاه سلامت یا خانه بهداشت، جهت تزریق واکسن لازم است که با توجه به اینکه سهمیه واکسن آنفلوآنزا به صورت تدریجی و مرحله بندی شده به دانشگاه اختصاص خواهد یافت و توزیع و تزریق واکسن آنفلوآنزا مطابق اولویت های اعلام شده خواهد بود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در صورت فروش آزاد در داروخانه ها بر اساس اولویت های ابلاغ شده توسط وزارت بهداشت بین بیماران مزمن و زمینه ای شامل بیماران ریوی، قلبی عروقی، کبدی، نرولوژیک، هماتولوژیک و دیابتی توزیع خواهد شد.

تقی زاده اضافه نمود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و جهت کاهش احتمال خطر ابتلا در اثر تجمع و ازدحام، مراقبان سلامت و بهورزان، با تماس تلفنی و معین وقت قبلی از شهروندان واجد شرایط دعوت خواهند کرد تا با در دست داشتن کارت ملی به پایگاه سلامت یا خانه بهداشت جهت تزریق واکسن مراجعه نمایند.

وی توضیح داد: بر اساس دستورالعمل های ابلاغ شده، تزریق واکسن به سایر گروه های سنی غیر از واجدان شرایط اعلام شده توصیه نشده است پس از همشهریان درخواست می گردد از مراجعه حضوری به واحدهای ستادی دانشگاه اجتناب نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 573

به "توزیع واکسن آنفلوآنزا در منطقه کاشان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع واکسن آنفلوآنزا در منطقه کاشان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید