تهدید هم پیمانان ناوالنی به تظاهرات در اطراف محل زندانش

به گزارش مجله یافان، هم پیمان های آلکسی ناوالنی، مخالف سرشناس کرملین که زندانی است، وعده دادند در صورتی که به گفته آنها پزشک منتخب این منتقد کرملین او را معاینه نکند و به او داروهای مناسب ندهد، اعتراضاتی را در اطراف محل زندان وی طی چند روز دیگر برپا نمایند.

تهدید هم پیمانان ناوالنی به تظاهرات در اطراف محل زندانش

به نقل از خبرگزاری رویترز، ناوالنی که یکی از برجسته ترین منتقدان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است، اخیرا در زندان از ابتلا به درد شدید کمر و زانو شکایت نموده و مقامها را به خودداری از فراهم کردن دسترسی او به پزشک منتخبش و دادن داروی مناسب برای مشکلش متهم نموده است؛ مسئله ای که او به شوخی گفته می تواند باعث محروم شدن او از هر دو زانویش گردد.

اعضای اتحادیه تجاری موسوم به ائتلاف پزشکان که مقامهای روسیه به عنوان یک گروه از فعالان مخالف در نظرش می گیرند، در ویدیویی که روز آدینه منتشر کرد اعلام داشت، روز سه شنبه در صورتی که او تا خاتمه روز دوشنبه پزشک مورد درخواستش را نبیند و داروی مورد نیازش را دریافت نکند، در اطراف زندان محل حبس ناوالنی تظاهرات خواهند کرد.

مقامهای زندان محل حبس ناوالنی 44 ساله واقع در 100 کیلومتری شرق مسکو گفته اند که شرایط او رضایت بخش است و به او همه مراقبتهای پزشکی لازم ارائه شده است.

رسانه های دولتی و اعضای یک گروه رصد زندانها، ناوالنی را متهم به دروغگویی درباره مسائل پزشکی اش با هدف قرار دادن خودش در مرکز توجه عمومی نموده اند، در حالی که ناوالنی و همپیمانانش این اتهام را رد می نمایند.

ناوالنی در ماه فوریه با هدف طی مجازات دو سال و نیم حبس، از بابت اتهاماتی که به گفته خودش دارای انگیزه سیاسی هستند زندانی شد. او هنگامی که در ماه ژانویه بعد از گذراندن درمان و معالجه در آلمان به روسیه بازگشت دستگیر شد؛ درمان و معالجه ای که به گفته پزشکان از بابت مسمومیت او به یک ماده اعصاب انجام شد.

بعضی رسانه های دولتی یا نزدیک به دولت روسیه روز آدینه به پخش تصاویر دوربین مداربسته که به گفته آنها ناوالنی را در حال پیاده راه رفتن در محل زندانش بدون داشتن نشانه واضحی از مشکل نشان می دهند، پرداختند.

رسانه های دولتی روسیه زندان محل حبس ناوالنی را که خودش اردوگاه کار اجباری محبت آمیز ما خوانده، تمیز و برخوردار از مدیریت مناسب و انسانی توصیف نموده اند.

شبکه راشاتودی از ناتالیا آودیوا، یک پزشک زندان نقل کرد که گفته است، ناوالنی به یک بیمارستان محلی منتقل شده و در آنجا مورد آزمایشات و اسکن پزشکی قرار گرفته و به او داروهای مناسب نیز پیشنهاد شده است. او به راشاتودی توضیح داد که ناوالنی با این حال از دریافت درمان خودداری نموده و اصرار داشته که تنها خواهان پزشک خودش است.

آناستازیا واسیلیوا، یک پزشک همپیمان ناوالنی، تایید کرد که او از دریافت درمان خودداری نموده اما گفت که او این کار را به خاطر اینکه داروهای تجویز شده برایش اشتباه بوده و در دست کم یک مورد به جای یاری کردن به او باعث آسیب دیدنش می شده اند، انجام داده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 923

به "تهدید هم پیمانان ناوالنی به تظاهرات در اطراف محل زندانش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید هم پیمانان ناوالنی به تظاهرات در اطراف محل زندانش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید