تغییرات اقلیمی بزرگترین تهدید برای سلامت بشر

به گزارش مجله یافان، در تازه ترین گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) آمده است: سوزاندن سوخت های فسیلی، جان ما را می گیرد.

تغییرات اقلیمی بزرگترین تهدید برای سلامت بشر

به گزارش مجله یافان، سازمان دنیای بهداشت روز گذشته (دوشنبه) زنگ خطر تغییرات آب و هوایی دنیا را به صدا درآورد و در گزارشی نو هشدار داد که تغییرات اقلیمی به تنهایی بزرگترین تهدید برای سلامت بشر است.

گزارش سازمان دنیای بهداشت 10 توصیه از جمله تجسم مجدد محیط های شهری، حمل و نقل و تحرک و اجرای تغییر عادلانه و فراگیر در انرژی های تنوپذیر برای دولت ها ارائه نموده است.

این گزارش هشدار می دهد: سوزاندن سوخت های فسیلی ما را می کشد. تغییرات آب و هوایی بزرگترین تهدید برای سلامت انسان هاست. در حالی که هیچ کس از تأثیرات منفی تغییرات آب و هوایی در امان نیست اما این تاثیرات به طور نامتناسب، بیش از همه به وسیله آسیب پذیرترین و محروم ترین افراد در سراسر دنیا احساس می گردد.

این گزارش پیش از کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد در گلاسکو، بزرگ ترین شهر اسکاتلند که از 31 اکتبر تا 12 نوامبر برگزار می گردد، منتشر شد.

تدروس آدهانوم قبریسوس، دبیرکل سازمان دنیای بهداشت در بیانیه ای گفت: پاندمی کووید19 ارتباط نزدیک بین انسان ها، حیوانات و محیط زیست را به ما نشان داده است.

وی به گروه های نماینده 45 میلیون پزشک و متخصص بهداشت پیوست که در نامه ای از رهبران کشورها می خواهند تا تعهدات ملی خود را در زمینه آب و هوا تحت توافقنامه پاریس و متعهد به سهم عادلانه خود در محدود کردن گرمایش زمین تا 1.5 درجه سانتیگراد به روز نمایند.

به گزارش مجله یافان به نقل از یو اس نیوز، در ماه اوت، هیأت بین دولتی تغییرات آب و هوا که به وسیله سازمان ملل متحد منصوب شده بود در گزارشی نوشت که دمای کره زمین از قرن نوزدهم، 1.1 درجه سانتیگراد افزایش یافته و به بالاترین حد خود در 100 هزار سال گذشته رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1187

به "تغییرات اقلیمی بزرگترین تهدید برای سلامت بشر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات اقلیمی بزرگترین تهدید برای سلامت بشر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید