(تصاویر) رونمایی بنز از یک ون باشکوه

به گزارش مجله یافان، خودروسازی آلمانی مرسدس بنز، اخیراً از کانسپت یک ون با نام EQT رونمایی نموده است که قرار است با بیشترین شباهت به مدل مفهومی و با پیشرانه های بنزینی، دیزلی و الکتریکی، راهی بازار گردد. این خودرو که جزو کلاس T بنز به شمار می رود، با همکاری شرکت رنو فرانسه فراوری خواهد شد و به گونه ای خواهر خوانده مدل Kangoo E-Tech Electric رنو خواهد شد که به تازگی راهی بازار شده است.

(تصاویر) رونمایی بنز از یک ون باشکوه

به گزارش مجله یافان به نقل از وبسایت autocar، گفته می گردد نسخه های فراوریی T-Class و EQT در اواخر امسال میلادی با ویژگی های طراحی خاص، اما تا حد زیادی بدون تفاوت با نسخه کانسپت، رونمایی می شوند. اگرچه تا به امروز جزئیات کاملی از این ون منتشر نشده است، اما طبق گفته مسئولان مرسدس بنز، این خودرو با یک پلتفرم استاندارد و 5 نفره عرضه خواهد شد، هرچند که در نسخه کانسپت ما شاهد 7 جایگاه در این خودرو هستیم. از سوی دیگر، ما می دانیم که این دو مدل بر روی پلتفرم CMF-B رنو قرار خواهند گرفت که از هر دو پیشرانه احتراقی و برقی پشتیبانی می نماید.

به گزارش مجله یافان، تصاویر این ون جدید و جذاب نشان می دهد که این خودرو از یک پنجره جلوی موتور عظیم و برجسته و مشکی برخوردار است که نشان مرسدس بنز را در وسط خود جای داده است. یک خط محنی زیبا قسمت پایین این پنجره را از سپر جدا می نماید و چراغ های ال ای دی اصلی خودرو نیز در دو انتهای این منحنی به صورت خطی و باریک قرار گرفته اند. چرخ های 21 اینچی با لاستیک های کم عمق 235/45 R21، سقف شیشه ای پانوراما عظیم و فضای داخلی با روکش چرمی، از دیگر مشخصات قابل توجه این ون در تصاویر منتشر شده است.

طول 4945 میلی متری، عرض 1863 میلی متری و ارتفاع 1826 میلی متری کانسپت EQT نشان می دهد که این خودرو 92 میلی متر در قسمت طول، 8 میلی متر در قسمت عرض و 8 میلی متر در قسمت ارتفاع، از جدی ترین رقیب خود یعنی فولکس واگن Caddy Maxi عظیمتر است. ورود به قسمت جلوی خودرو به وسیله در های لولای جلو انجام می گردد، در حالی که دسترسی به قسمت عقب به وسیله مجموعه ای از در های کشویی انجام می گردد که با استفاده از سیستم الکترونیکی راهنمایی می گردد، اما قرار است قابلیت استفاده دستی نیز داشته باشد. با باز شدن درب عظیم عقب خودرو، با یک فضای صاف برای قرار دادن چمدان ها روبرو می شوید که می تواند با برداشتن جایگاه های عقب و جمع شدن ردیف دوم قابل افزایش باشد.

فاصله قابل توجه میان دو محور، در به حداکثر رساندن فضای داخلی در دو ردیف اول یاری می نماید و فضای ذخیره سازی متنوعی را در کل کابین فراهم می نماید. ردیف جایگاه دوم به گونه ای طراحی شده است که حداکثر سه جایگاه در خود جای می دهد، در حالی که میز های پلاستیکی تاشو را در پشت جایگاه های جلو قرار گرفته اند. در زمینه تزئینات داخلی، چرم سفید Nappa جای پارچه های نایلونی سخت تر را در نسخه های فراوریی خواهد گرفت. عملکرد های ایمنی این خودرو شامل ترمز اضطراری اتوماتیک، کنترل پایداری تریلر و کروز کنترل تطبیقی با ویژگی یاری ترافیک، می باشد.

به گزارش مجله یافان، در خصوص پیشرانه های این خودرو هنوز اطلاعات زیادی منتشر نشده است، اما احتمالاً گزینه های دیزلی و بنزینی ارائه شده، به مانند خواهر خواند ساخت رنو در ترکیب با گیربکس اتوماتیک شش سرعته دستی یا هفت سرعته دو کلاچه عرضه گردد. این یک واحد بنزینی 1.2 لیتری توربوشارژ با قدرت 113 اسب بخار و همچنین یک دیزل 1.5 لیتری با دامنه خروجی از 74 اسب بخار تا 109 اسب بخار را ارائه می دهد. در همین حال، EQT در انتظار دریافت یک موتور الکتریکی 101 اسب بخاری در ترکیب با باتری 45 کیلووات ساعت است که در نسخه Kangoo E-Tech Electric، ادعا شده است شعاع حرکتی حدود 165 مایل را فراهم می نماید. ون های مدل T و EQT قرار است در کنار رنو کانگو و کانگو E-Tech الکتریک، در کارخانه سازنده اتومبیل فرانسوی MCA در Maubeuge فرانسه فراوری شوند.

تصاویر ون مرسدس بنز EQT

منبع: فرارو
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 999

به "(تصاویر) رونمایی بنز از یک ون باشکوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) رونمایی بنز از یک ون باشکوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید