تشدیدرکود مالی زنان کانادا در صورت عدم بازگشایی کامل مدارس و مهدها در کانادا

به گزارش مجله یافان، یک اقتصاددان می گوید پاندمی کووید-19 و بسته شدن کسب و کارها یک رکود زنانه یا اصطلاحا she-cession به وجود آورده است.

تشدیدرکود مالی زنان کانادا در صورت عدم بازگشایی کامل مدارس و مهدها در کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتیپل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

آرمینه یلنیزیان اقتصاددان می گوید سیاست گذاران باید اثرات بی سابقه این افت مالی را بر زنان و خانوارهای کانادایی در نظر بگیرند.

او در یک مصاحبه تلفنی به بلومبرگ گفت: بدون بهبود شرایط زنان بهبود مالی شکل نخواهد گرفت و بدون مراقبت از بچه ها بهبود مالی وجود نخواهد داشت. از نظر ریاضی غیرممکن است که بدون بازگرداندن زنان به کار بتوانیم بهبود فراوری ناخالص داخلی یا اشتغال داشته باشیم.

او افزود: اگر اجازه بدهیم بخش قابل توجهی از سیستم مراقبت از بچه ها مختل گردد، آن وقت شاهد مجموعه ای از اثرات مختلف خواهیم بود که به نظرم منجر به افول شدید مالی و طولانی تر شدن افت مالی می گردد.

گزارشی که پنج شنبه توسط آربی سی اکونومیکس منتشر شد نشان داد که مشارکت زنان در نیروی کار پیش از پاندمی در حد رکوردشکن بود، اما میزان بیکاری زنان پس از تعطیلی گسترده مالی در 30 سال اخیر دیده نشده است.

با وجود اینکه زنان 51 درصد شغل شان را بین مارس و آوریل از دست دادند ولی در مقابل در ماه های مه و ژوئن با تسهیل محدودیت ها تنها شاهد بازگشت 45 درصد از بیکاران به بازار کار بودیم.

تحلیل این موسسه از داده های منتشر شده توسط مرکز آمار کانادا نشان می دهد بین مارس و ژوئن جمع آوری شده اند، بیکاری زنان از مردان فراتر رفت و این اتفاق در سه دهه اخیر بی سابقه بود.

به استناد این گزارش ،یکی از دلایل کلیدی پشت این فرایند حضور پرتعدادتر زنان در صنایعی است که بیش از همه از تعطیلی ها و بسته شدن ها تحت تاثیر قرار گرفتند؛ از جمله:توریسم، خدمات غذایی، خرده فروشی، آموزش و یاری اجتماعی.

آربی سی در گزارش خود گفت چالش ها بیشتر زنان را تحت تاثیر قرار می دهند. این گزارش افزود که مادر بودن یک فاکتور کلیدی در تصویر اشتغال است چون زنان سهم عظیم تری از بار مراقبت از کودک را به دوش دارند.

رییس جدید بانک مرکزی کانادا تیف مکلم هم در جدیدترین سخنان خود پس از حفظ نرخ بهره معیار در 0.25 درصد گفت خیلی ها بازگشت به کار را سخت خواهند دید، مخصوصا اگر مدارس و مراکز مراقبت از بچه ها کامل دوباره افتتاح نشوند.

در گزارش شرکت آربی سی آمده که اشتغال در میان زنانی که نوزاد یا کودک سن مدرسه ای دارند بین فوریه و مه هفت درصد کاهش پیدا نموده و این در حالی است که همتایان مرد شاهد کاهش چهار درصدی بوده اند. کاهش اشتغال برای مادران مجرد حتی بیشتر و 12 درصد بوده است.

این شرکت به این نتیجه رسید که داده های مرکز آمار نشان می دهند که احتمال بیرون افتادن زنان از نیروی کار بسیار بیشتر از مردان است و نیمی از زنانی که بین فوریه و مه کار خود را از دست دادند به طور فعال دنبال کار نمی گردند.

یلنیزیان گفت ترکیب مراقبت از بچه ها و تدریس به آن ها در خانه باعث شده بار کاری زنان بیشتر بگردد. او گفت: آن ها دارند کار دارای درآمد یک نفر دیگر را در خانه انجام می دهند.

یلزینیان خواهان یک راه حل فدرال برای افتتاح دوباره امن مدارس و مراکز مراقبت از بچه ها شد که در عین حال پروتکل های دقیقی برای مدیریت موارد بالقوه ابتلا به ویروس را در خود داشته باشد.

او گفت: ما فصل بهار را در حالی هدر دادیم که خودمان را آماده این مسئله نکردیم.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 514

به "تشدیدرکود مالی زنان کانادا در صورت عدم بازگشایی کامل مدارس و مهدها در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "تشدیدرکود مالی زنان کانادا در صورت عدم بازگشایی کامل مدارس و مهدها در کانادا" امتیاز داده است | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدیدرکود مالی زنان کانادا در صورت عدم بازگشایی کامل مدارس و مهدها در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید