تردد در گردنه های استان زنجان فقط با زنجیرچرخ

به گزارش مجله یافان، خبرنگاران/زنجان رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: به علت بارش شدید برف در گردنه ها، محورهای مواصلاتی و کوهستانی استان و لغزنده بودن مسیرهای تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

تردد در گردنه های استان زنجان فقط با زنجیرچرخ

سرهنگ محمدعلی عظیمی در گفت وگو با مجله یافان، اظهار کرد: عملیات برف روبی و نمک پاشی راه ها نیز با تلاش راهداران استان ادامه داشته و تردد در همه محورهای مواصلاتی استان به دلیل کولاک مقطعی برف و یخ بندان، فقط با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: سطح جاده ها لغزنده است و رانندگان برای تردد از محورهای کوهستانی حتما خودروی خود را به لوازم، تجهیزات زمستانی و زنجیرچرخ مجهز کنند.

رئیس پلیس راه استان شرح داد: با توجه به کولاک مقطعی برف در گردنه ها و محورهای کوهستانی و یخ زدگی مقطعی سطح راه، رانندگان حتماً فاصله طولی را از وسایل نقلیه جلویی حفظ و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

این مسئول، از رانندگان خواست از سالم بودن خودروی خود مطمئن شوند، خودروی خود را به تجهیزات زمستانی مانند ضدیخ، زنجیر چرخ یا لاستیک یخ شکن و ... مجهز کنند، از سالم بودن برف پاک کن و بخاری خودرو مطمئن شوند، همیشه پتو و مقداری جیره خشک غذایی همراه داشته باشید و باک خودرو را پر کنید، در صورت لغزیدن خودرو از ترمز زدن ناگهانی بپرهیزید و فاصله ایمنی با خودروی جلویی را رعایت کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 687

به "تردد در گردنه های استان زنجان فقط با زنجیرچرخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردد در گردنه های استان زنجان فقط با زنجیرچرخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید