تدوین سند توسعه پایدار نیازمند هم افزایی بخش خصوصی و دولتی

به گزارش مجله یافان، خبرنگاران/قزوین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین با تأکید بر اینکه تدوین سند توسعه پایدار باید به صورت جدی توسط بخش خصوصی و دولتی موردتوجه قرار گیرد، گفت: به جای مطالعات جدا در حوزه های اقتصاد، پدافند، محیط زیست و سلامت باید بتوانیم یک پیوستی مشترک ارائه دهیم تا صاحبان ایده توسط این پیوست ، مسائل را در قالب مفهوم توسعه پایدار رصد نمایند.

تدوین سند توسعه پایدار نیازمند هم افزایی بخش خصوصی و دولتی

ابوالفضل کمک، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین، در نشست هم اندیشی الگوی دیده بانی توسعه پایدار استانی که با حضور حمید پوراصغری معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه وبودجه کشور امروز پنجم دی ماه در سالن باغستان قزوین برگزار گشت، اظهار کرد: سال 85-86 طرح جامع سلامت به صورت پایلوت برای اولین بار در سطح کشور در قزوین اجرا و سپس اقداماتی در قالب سرمایه های اجتماعی و توسعه پایدار در استان پایه ریزی شد.

وی ادامه داد: آنچه باعث شد تا دیده بانی توسعه پایدار را به عنوان یک ایده در سطح استان و در سطح کشور مطرح کنیم این بود که به این نتیجه رسیدیم مدیران، مداخله گران بخش های خصوصی و صاحب نظران باید بعضی از شاخصه های کلان را رصد نموده و مدنظر قرار دهند تا بر مبنای آن در جهت توسعه پایدار اقدام نمایند.

به گزاش مجله یافان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین توضیح داد: این شاخصه ها احصا و تحت عنوان شاخصه های دیده بانی توسعه پایدار تدوین شد، بر همین اساس برنامه های استان از قبیل برنامه های توسعه در بخش کشاورزی و خدمات و سند آمایش موردبررسی نهاده شد و در بعضی موارد به این نتیجه رسیدیم که شاخص ها رو به بهبود و گاهی منفی است.

وی تأکید کرد: تدوین سند توسعه پایدار باید به صورت جدی توسط بخش خصوصی و دولتی موردتوجه قرار گیرد، به جای مطالعات جدا در حوزه های اقتصاد، پدافند، محیط زیست و سلامت باید بتوانیم پیوستی مشترک ارائه دهیم تا مداخله گران و صاحبان ایده توسط این پیوست ها مسائل را در قالب مفهوم توسعه پایدار رصد نمایند.

کمک در سرانجام یادآور شد: در این نشست هم اندیشی در خدمت مجموعه ای از صاحب نظران در سطح کلان کشور هستیم امیدواریم برنامه منسجمی را ببینیم البته با یک نشست انتظار اتفاقات جدی تر را نداریم ولی همین امر می تواند پایه ریز برنامه های دیگر باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 35

به "تدوین سند توسعه پایدار نیازمند هم افزایی بخش خصوصی و دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین سند توسعه پایدار نیازمند هم افزایی بخش خصوصی و دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید