تبیین اولویت های پژوهشی تجارت خارجی به کمک تشکیل اتاق فکر

به گزارش مجله یافان، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: اتاق فکر برای استخراج و تبیین اولویت های پژوهشی تجارت خارجی کشور تشکیل می شود.

تبیین اولویت های پژوهشی تجارت خارجی به کمک تشکیل اتاق فکر

حمید زادبوم، رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه پژوهش و تحقیق مبنای تصمیم سازی و تصمیم گیری است، شرح داد: لازم است کمیته پژوهش سازمان با توجه به نیازها و موضوعات پژوهشی اعلام شده در حوزۀ تجارت خارجی کشور، با تشکیل اتاق فکر، زمینۀ استخراج و تبیین اولویت های پژوهشی این حوزه را با بهره گیری توانمندی های دانشگاهی و درون سازمانی فراهم آورد.

وی با اشاره به لزوم سیاست گذاری و انجام پروژه های تحقیقاتی در حوزه های کالایی، کشوری، رایزنان بازرگانی، ارز، ضمانت صادرات، صادرات خدمات و مسائل مرتبط در این زمینه، از همکاران سازمان توسعه تجارت ایران خواست با اشتراک گذاری تجربیات و دانش خود در قالب پژوهش و تحقیق در این جهت گام بردارند.

او خاطرنشان کرد: تقدیر و تشویق همکاران پژوهشگر سازمان و اطلاع رسانی و انتشار پژوهش های اجرا شده با هدف مساعدت به جامعه صادرکنندگان به نهادینه کردن و توسعۀ فرهنگ پژوهش کمک خواهد کرد.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی گمرک، تجارت خارجی ایران در هشت ماهه امسال 97 میلیون و 700 هزار تن کالا به ارزش 44 میلیارد و 600 میلیون دلار ثبت شد.

بر همین اساس، میزان واردات کالا در این مدت 21 میلیون و 800 هزار تن به ارزش 23 میلیارد و 100 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن یک درصد و از نظر ارزش 18 درصد کاهش نشان می دهد.

همچنین بیش از 75 میلیون تن کالا به ارزش 21 میلیارد و 500 میلیون دلار و افزون بر سه برابر میزان واردات، صادرات اجرا شده که از نظر وزنی 14 درصد و ارزشی 19 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 748

به "تبیین اولویت های پژوهشی تجارت خارجی به کمک تشکیل اتاق فکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبیین اولویت های پژوهشی تجارت خارجی به کمک تشکیل اتاق فکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید