با 7 مکمل رنگ طلایی در دکوراسیون آشنا شوید

به گزارش مجله یافان، اسباب و اثاثیه، دسته مبلمان، پارچه، عناصر و جزئیات طلایی رنگ معرف دیزاین و طراحی مجلل و دراماتیک می باشند. امسال، استفاده و به کارگیری رنگ های متالیک و درخشان به خصوص طلایی جزء ترندهای طراحی و دکوراسیون داخلی سال 2019 به تعداد می رود. با این حال، نمی توان این رنگ را به تنهایی در طراحی خانه به کار برد. زرق و برق بیش از اندازه رنگ طلایی گاهی کسل کننده و زیاد از حد نمایشی به نظر می رسید. بنابراین، اشراف داشتن به مکمل رنگ طلایی در دکوراسیون می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند تا طراحی را در حالت تعادل خود نگه دارید.

با 7 مکمل رنگ طلایی در دکوراسیون آشنا شوید

حال، ما در ادامه قصد داریم به رنگ های مکمل طلایی در دکوراسیون بپردازیم.

معرفی انواع رنگ های مکمل رنگ طلایی در دکوراسیون

قرمز و طلایی

بیایید مبحث مکمل رنگ طلایی در دکوراسیون را با رنگ قرمز آغاز کنیم. ست قرمز و طلایی از دوران آسیای باستان مد شد و به نام نشانه ای از ثروت و قدرت مطرح گشت. حال، ما می توانیم رنگ قرمز را به نام مکمل رنگ طلایی در دکوراسیون اتاق های گرم و شیک به کار ببریم.

با این حال که دو رنگ قرمز و طلایی در هال، اتاق خواب مستر و آشپزخانه زیبا به نظر می رسد، اما، چندان انتخاب مناسبی برای فضاهای کوچک اداری، راهروها و سرویس های بهداشتی محسوب نمی شود.

ارغوانی و طلایی

یکی از ترکیبات یا بهتر است بگوییم مکمل رنگ طلایی در دکوراسیون، رنگ ارغوانی است. تن های آبی موجود در رنگ ارغوانی می تواند تا حد زیادی از گرمای رنگ طلایی بکاهد و تعادل باشکوه و زیبایی به ارمغان آورد.

ترکیب دو رنگ ارغوانی و طلایی در طراحی و دیزاین اتاق خواب، اتاق نشیمن، فضای اداری و حتی برخی فضاهای کوچک نظیر سرویس بهداشتی طراحی انتخابی هوشمندانه محسوب می شود.

سعی کنید از طیف های غنی تر ارغوانی همانند بنفش ویولت یا بنفش کدر استفاده کنید تا نمای دکوراسیونتان را سنگین و وزین جلوه بدهید.

صورتی و طلایی

ست صورتی و طلایی می تواند یک ست دخترانه باشد. اگر طراحی صورتی برایتان کمی پیش پا افتاده و دمده به نظر می رسد، آن را با طرح ها و الگوهای چاپی طلایی قرن 20اُم به روز کنید.

من باب معرفی رنگ های مکمل رنگ طلایی در دکوراسیون، صورتی روشن طراحی تان را کمی مدرن تر جلوه می دهد. با این حال که صورتی های بی جان و کمرنگ طراحی را بی روح می کنند، صورتی های روشن قادرند دکوراسیون را باحال تر و بشاش تر نشان بدهند.

مشکی و طلایی

با وجود آنکه مشکی و طلایی تداعی گر جشن آغاز سال نوی میلادی است، اما این بدان معنا نیست که مشکی به نام مکمل رنگ طلایی در دکوراسیون انتخاب ناخوشایندی باشد.

انتخاب الگو های برجسته مشکی و طلایی می تواند دکوراسیون را از آن حالت یکنواخت بودن خود خارج کند و آن را مدرن تر جلوه بدهد.

با وجود آنکه بیشتر ما از رنگ سفید به نام ست مشکی یاد می کنیم، اما افزودن کمی مشکی به دکوراسیون طلایی می تواند نما را فلسفی، عمیق و در عین حال ظریف نشان بدهد.

فیروزه ای و طلایی

در حالی که بسیاری از افراد از فیروزه ای و قهوه ای شکلاتی به نام ست های قدیمی رنگ طلایی یاد می کنند، اما باید بگوییم رنگ فیروزه ای همچنان به نام مکمل رنگ طلایی در دکوراسیون رو دست ندارد!

رنگ آبی فیروزه ای می تواند جفت قدیمی اما دلربای طلایی باشد. انتخاب این رنگ دکوراسیون منزلتان را تا حد زیادی روح دار و پر رنگ و لعاب جلوه می دهد.

علاوه بر نکات فوق، رنگ فیروزه ای یکی از رنگ های ترند شده سال 2019 هم می باشد. با وجود آنکه این رنگ رنگ سال شده اما هرگز از مد نیافتاده است.

مرجانی و طلایی

مرجانی به نام رنگ منتخب سال 2019 برگزیده شد و همچنان به نام مکمل رنگ طلایی در دکوراسیون مطرح می باشد. این رنگ پیام آور جوانی، شادابی و دلارامی است.

شما قادر خواهید بود مرجانی را به نام رنگ تکمیل کننده طلایی در پیش زمینه طراحی و دکوراسیون، مبلمان و طرح های مکمل استفاده نمائید.

طلایی و رنگ های خنثی

طلا یکی از متریال ارگانیک زمین به تعداد می رود. شاید به همین علت است که رنگ های خنثی به نام مکمل های رنگ طلایی شناخته می شوند. در این میان، طلایی با رنگ های خنثی و طبیعی روشن به زیبایی ست می شود.

و در میان رنگ های تیره تر، برخی رنگ های خنثی با تن های عمیق اعم از زغالی، سربی تیره، قهوه ای شکلاتی، سبز زیتونی، برنزه و بژ می توانند مکمل رنگ طلایی در دکوراسیون باشند.

راهنمای استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون

در جواب به این سوال که رنگ طلایی با چه رنگی ست می شود؟ در بالا به صورت کامل برایتان گفتیم و شرح دادیم که برای دکوراسیون از طلایی با چه رنگی ست میشه تا بتوانید برای چیدمان دکوراسیون تان از ست این رنگ ها ایده بگیرید.

حال می خواهیم به طور کلی راهنمایی استفاده رنگ طلایی در خانه و دکوراسیون را بگوییم.

رنگ طلایی همیشه از مهم ترین رنگ های به کار رفته در دکوراسیون بوده و می باشد اما بسیاری نمی توانند از این رنگ قدرتمند و زیبا به درستی استفاده کنند به نام مثال رنگ طلایی نورانی هست به همین علت نباید از نور های مصنوعی زیاد استفاده کرد و بهتر است که در مکان هایی استفاده شود که نور طبیعی دارد همچنین جواب سوال اینکه رنگ طلایی با چه رنگی ست می شود ؟ همانطور که گفتیم استفاده از رنگ های خنثی مانند ، نقره ای ، مشکی و… برای استفاده در کنار رنگ طلایی مناسب هست واگر مکانی که هستید نور مصنوعی زیادی دارد بهتر است از رنگ مشکی برای ست رنگ طلایی استفاده کنید تا رنگ مشکی نور را به خودش جذب کند.

اگر در پی این هستید که دکواسیون مدرن و امروزی داشته باشید ما توصیه میکنیم که از رنگ طلایی مات استفاده کنید زیرا که در طراحی مدرن برعکس کلاسیک و سنتی از طلایی مات استفاده می شود و بسیار پر طرفدار هست اما اگر سبک خانه تان کلاسیک و سنتی هست از طلایی براق استفاده کنید.

مکمل رنگ طلایی چیست - رنگ طلایی با چه رنگی درست میشود - ترکیب رنگ طلایی و نقره ای

منبع: اتاق
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1120

به "با 7 مکمل رنگ طلایی در دکوراسیون آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 7 مکمل رنگ طلایی در دکوراسیون آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید