با حضور تشکل ها در اتاق بازرگانی، قدرت چانه زنی جمعی افزایش می یابد

به گزارش مجله یافان، رئیس اتاق کرمان گفت: تشکل های زیرمجموعه اتاق کرمان و نظرات و پژوهش های آنها در تصمیم گیری ها و انجام فعالیت ها، در سطح استان و کشور تأثیرگذارند.

با حضور تشکل ها در اتاق بازرگانی، قدرت چانه زنی جمعی افزایش می یابد

سیدمهدی طبیب زاده در دیدار با روسا و برخی دبیران تشکل های اتاق کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر 15 تشکل اقتصادی در اتاق فعال هستند و دو تشکل دیگر نیز در سال جاری شکل می گیرد، افزود: همه تشکل ها می توانند با تجمیع فعالیت ها و افکار به یک نهاد تأثیرگذار در استان و کشور تبدیل شوند.

او به بیان فعالیت ها و اقدامات مهم اجرا شده توسط انجمن گیاهان دارویی کرمان پرداخت و ادامه داد: این انجمن با تهیه نقشه راه گیاهان دارویی کرمان در مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز استان حضوری فعال دارد.

طبیب زاده، گفت: همچنین انجمن شرکت های دانش بنیان از سوی شورای پژوهشی استان مسئول تدوین سند راهبردی فناوری استان شده و انجمن خدمات فنی و مهندسی پایه گذار نشستی از شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی شده تا راهکارهای توسعه خدمات در داخل و خارج را بررسی و تصویب کنند.

رئیس اتاق کرمان گفت: انجمن پسته کرمان زبان گویای پسته کاران است و در راستای سیاست اتاق مبنی بر میدان دادن به تشکل ها، این انجمن و انجمن خرما در نشست با مدیران بانک مرکزی به صورت مستقیم شرکت و نظرات و پیشنهاد ها و مشاوره های خود را ارائه می دهند.

او با اشاره به پیشنهاد انجمن کارآفرینان استان مبنی بر تشکیل انجمن نوآوری و شتاب دهنده های استان و تشکل جوانان کارآفرین اظهار کرد: متأسفانه قبلاً احداث شتاب دهنده چندان پیروز نبوده و پارک علم و فناوری نیز نتوانسته نیازهای این بخش را پاسخگو باشد و به همین دلیل شاید راه اندازی این تشکل ها بتواند بخشی از مسائل این حوزه را پوشش دهد.

طبیب زاده افزود: از کارخانه تعطیل شده خانه سازی کرمان برای راه اندازی شهرک نوآوری کرمان بازدید و با وزارت مسکن برای تملک این مجموعه صحبت شده که امیدواریم تلاش ها به نتیجه لازم برسد.

رئیس اتاق کرمان در مورد تشکل جوانان کارآفرین که در حال شکل گیری است، گفت: در حال حاضر موضوع اعضای اتاق با میان سالان است که ورود جوانان کارآفرین می تواند تحول، نشاط و انگیزه مضاعفی را ایجاد کند.

او توسعه تشکل ها، هم افزایی و توجه به اتاق تشکل محور به جای عضو محور را مورد تأکید قرار داد و افزود: اگر زمانی فرا رسد که اعضای هیات کنندگان اتاق کرمان 15 تشکل به جای 15 فرد باشد، قدرت چانه زنی و انجام فعالیت های جمعی افزایش می یابد.

طبیب زاده، تشکل گرایی و استفاده از خرد جمعی را تنها راه برای کسب پیروزیت عنوان و اظهار کرد: باید برای تمامی فعالیت هایی که امکان تشکیل تشکل برای آنها وجود دارد، انجمنی با حضور افراد علاقه مند و باانگیزه تشکیل شود.

در این نشست مدیر تشکل های اتاق کرمان به پیشنهادهای تشکل های فعال اتاق کرمان برای راه اندازی سایر تشکل ها اشاره کرد و گفت: انجمن های زعفران، گل محمدی، انرژی های تجدید پذیر، داوری کارآفرینان، نوآوری و شتاب دهنده های استان، جوانان کارآفرین، توسعه و سرمایه گذاری کرمان، اخلاق حرفه ای استان، علم کرمان، اشتغال پایدار، مرکبات، گردوکاران، دامداران، کانی های غیرفلزی استان و مشاوران استان، ازجمله تشکل هایی است که نیاز به تشکیل آنها برای فعالان اقتصادی احساس شده است.

فاطمه مهرابی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، برگزاری مجامع تشکل ها به تأخیر افتاده بود که در حال حاضر بر برگزاری این مجامع تأکید شده و از روسای تشکل ها درخواست می شود مجامع را به زودی برگزار کنند.

او ادامه داد: با توجه به نیازسنجی از تشکل ها، دوره های آموزشی ویژه تشکل ها نیز از اواخر مهرماه جاری برگزار می شود که امیدواریم روسا، اعضای هیات مدیره و سایر اعضای تشکل ها از این دوره های آموزشی بهترین بهره را ببرند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 606

به "با حضور تشکل ها در اتاق بازرگانی، قدرت چانه زنی جمعی افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با حضور تشکل ها در اتاق بازرگانی، قدرت چانه زنی جمعی افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید