با این روش یخچال خانه تان را باکتری زدایی کنید

به گزارش مجله یافان، یخچال یکی از لوازم لازم و ضروری هر آشپزخانه است که برای حفظ و نگهداری مواد غذایی باید، هم تمیز باشد و هم دمای مناسبی داشته باشد.

با این روش یخچال خانه تان را باکتری زدایی کنید

به گزارش مجله یافان، در واقع تمیز و سالم نگه داشتن یخچال به سالم ماندن مواد غذایی و نهایتا سلامت همه اعضای خانواده یاری می نماید. اگر یخچال همواره تمیز نگه داشته گردد، علاوه بر اینکه عمر طولانی تری خواهد داشت، انرژی کمتری استفاده نموده و به این ترتیب قضیه افزایش مبلغ برق مصرفی نیز رفع خواهد شد.

برای شست وشو ابتدا دو شاخه یخچال را از برق خارج نموده، مواد غذایی را در یک ظرف بزرگ قرار دهید و آنهایی که قابل مصرف نیستند را دور بریزید. برخی از افراد برای صرفه جویی، مواد غذایی غیرقابل مصرف را به مدت طولانی در یخچال نگهداری می نمایند و نهایتا هم مجبور به دور ریختن آن می شوند. در صورتی که این کار نه تنها صرفه جویی نیست بلکه انرژی یخچال را تلف نموده و از طرفی موجب ایجاد و انتقال آلودگی در یخچال می گردد. پس برترین کار این است که مواد غذایی را به میزان مورد احتیاج تهیه کنیم تا مجبور به نگهداری آن در یخچال نشویم.

برمی گردیم به شست وشوی یخچال؛ اگر مواد یخ زده در یخچال دارید، آنها را در روزنامه بچینید و در ظرف بزرگی قرار دهید. این کار یاری می نماید که دیفراست (انجمادزدایی) دیرتر اتفاق بیفتد.

بعد از اینکه یخچال کاملا خالی شد، قفسه و کشوهای یخچال را خارج نموده و با آب گرم شست وشو دهید و بگذارید خشک گردد. میزان بسیار کمی مایع ظرفشویی را در آب حل نموده و درون یخچال را با اسفنج آغشته به این محلول تمیز کنید.

بعد از آن مواد شوینده را با آب یا با پارچه مرطوب، پاک نموده و با دستمال خشک رطوبت آن را بگیرید. سپس کشوها و قفسه ها را در جای خود قرار دهید.

اگر یخچالتان فریزر هم دارد، بگذارید یخ آن آب گردد و هرگز برای ذوب کردن یخ از آب داغ استفاده نکنید، چراکه به یخچال تان آسیب می زند. بعلاوه از چاقو یا وسایل نوک تیز برای کندن یخ ها استفاده نکنید. برای آسان شدن کار می توانید یک ظرف آب داغ را درون این قسمت قرار دهید تا یخ ها به یاری بخارهای آب ذوب شوند.

بعد از آب شدن یخ ها قسمت فریزر را هم مانند سایر قسمت ها تمیز کنید. ظروف مربا و ترشی و بسته های غذایی را بشویید و درون یخچال انتقال دهید. توصیه کلی این است که هیچ ماده غذایی بدون درپوش درون یخچال قرار نگیرد. بعد از اتمام شست وشوی درون یخچال، نوبت به بیرون آن می رسد.

با همان محلول شست وشو و اسفنج، بدنه یخچال را نیز تمیز کنید و بعد از آبکشی با آب گرم، با دستمال خشک کنید. توری پایین یخچال را هم درآورده و بعد از شستن و خشک کردن در جای خود بگذارید. قسمت مهمی که معمولا فراموش می گردد، شبکه فلزی پشت یخچال است. تمیز شدن این قسمت می تواند مانع از تلف شدن انرژی برق یخچال شده و از طرفی به افزایش عمر یخچال یاری می نماید. البته توجه داشته باشید که این قسمت را با پارچه خشک، گردگیری کنید.

می توانید دو شاخه را به برق وصل کنید. اگر می خواهید طراحی داخلی آشپزخانه را عوض کنید، دقت داشته باشید که یخچال روی سطح صاف قرار بگیرد و از دیوار پشتش حداقل 20 سانتی متر برای گردش هوا فاصله داشته باشد. مراقب باشید که یخچال را در مجاورت وسایل حرارت زا مثل اجاق گاز و آبگرم کن قرا ندهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1402 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1580

به "با این روش یخچال خانه تان را باکتری زدایی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این روش یخچال خانه تان را باکتری زدایی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید