بازگشایی مجدد فرودگاه پیام کرج

به گزارش مجله یافان، پروازهای فرودگاه پیام از نیمه خرداد ماه از سرگرفته می شوند

به گفته نادر ثناگو مطلق مدیرعامل فرودگاه پیام کرج، پروازهای مسافری این فرودگاه که به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود از نیمه دوم خرداد ماه با عادی شدن شرایط، مجددا آغاز خواهد شد.

بازگشایی مجدد فرودگاه پیام کرج

وی خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی های اجرا شده و استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی، این پروازها به مقصد اهواز، کیش و مشهد خواهند بود.

ثناگو مطلق ادامه داد: با توسعه پروازهای مسافری در استان البرز، کسب و کار مشاغل مرتبط با این حوزه رونق خواهد گرفت. بنابراین برای تحقق این مهم، نهادها و دستگاه های اجرایی استان باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بستر و زیرساخت های لازم با راه اندازی ترمینال مسافری و اخذ مجوزهای لازم و کسب استانداردهای مورد نیاز فراهم شده شرح داد: با پیگیری نهادهای مسئول مرتبط در استان مانند اداره کل گردشگری، در آینده شاهد توسعه پروازهای مسافری فرودگاه پیام خواهیم بود، به طوریکه استان های همجوار نیز بیش از پیش بتوانند از این امکان بهره مند شوند.

فرودگاه بین المللی پیام در سال 1371 تاسیس شد و به طور رسمی در سال 1376 فعالیت خود را آغاز کرد. فرودگاه بین المللی پیام در ابتدا فقط در زمینه کارگو (بسته بندی و حمل بار) فعالیت می کرد، اما با افزایش جمعیت استان البرز، مقامات را به این فکر انداخت تا ترمینالی برای جابجایی مسافران در این فرودگاه در نظر بگیرند.

فاز چهارم توسعه فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام در زمینی به مساحت 165 هکتار راه اندازی شد.

بر اساس گفته های نادر ثناگو مطلق مدیر عامل منطقه اقتصادی پیام، این فاز در مقایسه با سه فاز قبلی که در زمینی به مساحت 114 هکتار بهره برداری شده بودند از وسعت بیشتری برخوردار است.

فاز جدید فرودگاه بین المللی پیام باعث توسعه بخش فن آوری اطلاعات و ارتباطات این فرودگاه خواهد شد.

فرودگاه پیام با جذب بسیاری از شرکت ها با سرمایه گذاری قابل توجه در طیفی گسترده از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع دارویی، بهداشتی، نفت و گاز، نزدیک ترین منطقه اقتصادی ویژه به تهران است.

فرودگاه بین المللی پیام در قلب این منطقه اقتصادی واقع شده و متعلق به وزارت فن آوری اطلاعات و ارتباطات ایران است.

منبع: فلای تودی
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 360

به "بازگشایی مجدد فرودگاه پیام کرج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی مجدد فرودگاه پیام کرج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید