انواع لوستر سقفی و راهنمای انتخاب برترین لوستر

به گزارش مجله یافان، لوسترها با ارائه روشنایی مطلوب در هر محیطی، قرن هاست جزء اصلی نورپردازی داخلی بوده اند. این نوع از چراغ های سقفی به عنوان منبع نور محیطی تعریف می شوند. لوسترهای بزرگ معمولاً در بالای میزهای ناهار خوری یا در سالن هایی با سقف بلند به عنوان یک وسیله روشنایی و جهت زیبایی دکوراسیون قرار می گیرند، در حالی که لوسترهای کوچک برای محیط های کوچک استفاده می شوند و تاثیر کمتری در دکوراسیون دارند. انواع لوستر سقفی شامل طیف گسترده ای از سبک ها هستند و امروزه می توانند در حمام، اتاق خواب یا حتی مهد کودک ظاهر شوند. این لوسترها معمولاً از ترکیب شیشه، کریستال و فلزات مانند فولاد و برنز ساخته می شوند. لوسترها سقفی اغلب با دکوراسیون مجلل و باشکوه همراه هستند، با این حال طرح های مدرن و ساده هم به طور گسترده ای در حال افزایش هستند. هنگام خرید لوستر باید فاکتورهای زیادی را در نظر گرفت.

انواع لوستر سقفی و راهنمای انتخاب برترین لوستر

لوسترها جزو وسایل روشنایی تزئینی هستند .بعضی از قطعات لوستر صرفاً جنبه تزئینی دارند، بعضی دیگر کاربردی هستند و بسیاری از آنها هم ارزش کاربردی و هم ارزش تزئینی دارند. به طور کلی، هر چه تعداد قطعات لوستر بیشتر باشد، طراحی آن پیچیده تر و زیباتر است.

قطعات متداول لوستر سقفی عبارتند از:

سایبان: جزء ثابت لوستر است که در سطح سقف قرار می گیرد و سقف را می پوشاند. سایبان ها در بالای لوستر قرار دارند.

زنجیر: زنجیر بدنه اصلی لوستر را به سایبان نور متصل می نماید و معین می نماید که لوستر چقدر از سقف آویزان گردد. طول های بلند زنجیر برای ورودی های بلند مناسب است، در حالی که یک لوستر روی میز ناهار خوری زنجیر کوتاه تری را می طلبد.

ستون: میله عمودی در مرکز لوستر. بازوهای لوستر از ستون امتداد پیدا می نمایند.

شاخه ها: شاخه ها از ستون مرکزی لوستر بیرون می آیند و جزء اصلی در ایجاد زیبایی لوستر هستند. طول شاخه ها عرض کلی لوستر را معین می نماید. هر شاخه معمولاً یک لامپ را در انتهای خود نگه می دارد. کریستال ها اغلب به بازوها متصل می شوند.

لامپ: لوسترها منبع نور محیط هستند و معمولاً با نوع خاصی از لامپ سازگار هستند. لامپ های شعله ای شکل محبوب ترین گزینه برای لوسترهای سنتی هستند، اگرچه طرح های مدرن یا لوسترهایی با سایه های مات ممکن است طیف وسیع تری از انواع لامپ را در خود جای دهند. هر نوع لامپ دارای مزایا و معایب منحصر به فردی است.

انواع لوستر سقفی

انواع لوستر شامل سبک ها و تنوع زیادی است. بسیاری از طرح های لوستر ترکیبی از ویژگی ها را در بر می گیرند و ممکن است دو یا چند طبقه بندی نوع لوستر را ایجاد نمایند. انواع لوستر عبارتند از:

لوستر سقفی کریستالی

لوسترهای سقفی کریستالی همان چیزی است که به طور کلی وقتی به یک لوستر فکر می کنیم تصور می کنیم. این نوع لوسترها عموماً ظریف و پیچیده هستند و دارای قطعه های کریستالی، شاخه ها و بدنه بسیار شیک هستند. لوسترهای کریستالی اغلب بر روی میزهای ناهارخوری یا در ورودی های بزرگ یافت می شوند. لوسترهای کریستالی مدرن نیز موجود است.

لوسترهای طبقه ای

لوسترهای طبقه ای شامل لایه هایی از شاخه ها هستند که از نقاط عمودی مختلف در ستون مرکزی لوستر آویزان شده اند. لوسترهای طبقه ای می توانند از دو تا پنج طبقه یا بیشتر داشته باشند.

سبک های لوستر

لوسترها طیف وسیعی از سبک ها را دارا هستند. رنگ های محبوب لوسترهای سقفی عبارتند از: نقره ای، برنزی و طلایی. سبک های لوستر عبارتند از:

لوستر سقفی کلاسیک

لوسترهای کلاسیک برای طراحی خود از نقوش قدیمی استفاده می نمایند. این لوستر ها بیشتر جنبه تزئینی دارند.، لوسترهای سنتی ممکن است شامل اجزایی باشند که هیچ کاربرد ندارند، ولی ظاهری شکیل را ایجاد می نمایند.

لوستر سقفی مدرن

لوسترهای مدرن می توانند نقطه کانونی عالی بالای یک میز ناهارخوری مدرن یا در یک اتاق نشیمن به روز باشند. لوسترهای مدرن بعلاوه می توانند نمای خوبی را به یک فضای تزئین شده کلاسیک هم ارائه دهند.

میزان های لوستر

خرید یک لوستر با میزان نامناسب، چه خیلی بزرگ یا خیلی کوچک،جلوه خوبی ندارد. لوسترهای کوچک مناسب اتاق های کوچک هستند. با این حال در یک سرسرای بزرگ، همان لوستر جلوه خوبی نخواهد داشت.

لوسترهای کوچک

میزان لوسترهای کوچک معمولاً بین 20 تا 30 سانتی متر است که بدون اشغال فضای زیادی تأثیر زیادی می گذارد. لوسترهای کوچک برای فضاهای کوچک مانند حمام، اتاق خواب کوچک، اتاق کودک و… مناسب هستند. دو لوستر کوچک نیز می توانند به خوبی در فضاهای بزرگتر ظاهر شوند، به عنوان جایگزینی برای یک لوستر بزرگ باشند.

لوسترهای میانه

لوسترهای میانه رایج ترین نوع لوستر هستند و عملا در هر فضایی به خوبی کار می نمایند. قطر این نوع لوسترها معمولاً نزدیک به 70 سانتی متر هستند. بسته به میزان میز ناهارخوری شما، لوسترهای میانه به خوبی برای این فضا تاثیر گذار هستند و به عنوان یک نقطه کانونی عمل می نمایند. لوسترهای میانه به خوبی در مرکز یک اتاق خواب، اتاق نشیمن یا آشپزخانه با میزان میانه قرار گرفته اند.

لوسترهای بزرگ

لوسترهای بزرگ برای اتاق های بزرگ و فضاهای باز که احتیاج به یک المان شگفت انگیز دارند، عالی هستند. این لوسترها از 80 سانتی متر تا 2یا سه متر در سالن های رستوران ها یا ورودی هتل ها متغیر هستند. لوسترهای سقفی در ورودی آن محیط می تواند راهی عالی برای ایجاد تأثیر ماندگار بر مهمانان هنگام ورود و خروج باشند. مهمترین چیزهایی که هنگام آویزان کردن لوستر در ورودی ها باید در نظر گرفته گردد، محل قرارگیری و ارتفاع است.

محل قرار گیری لوستر

لوستر اتاق ناهار خوری

لوسترها برای بالای میز ناهارخوری عالی هستند و به زیبایی ناهار خوری می افزایند. مهمترین مواردی که هنگام آویزان کردن لوستر بالای میز ناهارخوری باید در نظر بگیرید ارتفاع، میزان و محل قرارگیری وسایل است. لوسترها باید همواره در مرکز قرار گرفته و در وسط میز ناهارخوری آویزان شوند. اگر دو لوستر کوچک بالای میز ناهارخوری آویزان شده باشد، باید در یک خط موازی و در فاصله یکسان از مرکز میز قرار گیرند.

لوستر سقفی اتاق نشیمن

برای روشنایی مطلوب و ظاهری متعادل، لوستر را در مرکز فضای نشیمن قرار دهید. از آنجایی که این فضا معمولا رفت و آمد بالایی دارد، حتماً لوستر باید حداقل 2.5 متر بالاتر از سطح زمین آویزان کنید. یک لوستر اتاق نشیمن به طور ایده آل مستقیماً بالای یک میز جلو مبلی بزرگ قرار می گیرد.

سخن پایانی

اگر قصد خرید لوستر دارید ما فروشگاه دکورابو را به شما معرفی می کنیم.دکورابو خود فراوری نماینده انواع لوستر است و به علت اینکه مستقیم از فراوری نماینده خرید می کنید و واسطه ها حذف می شوند مطمئنا خرید بصرفه ای خواهید داشت.بعلاوه اگر لوستری را در ابعاد خاص بخواهید یا قصد دارید رنگ کریستال ها یا دیگر بخش ها را تغییر دهید تیم دکورابو نهایت همکاری را با شما خواهد داشت.برای اطلاعات بیشتر به سایت دکورابو سر بزنید.

منبع: اتاق
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1536

به "انواع لوستر سقفی و راهنمای انتخاب برترین لوستر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع لوستر سقفی و راهنمای انتخاب برترین لوستر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید