جاذبه های گردشگری پارک یوسمیت، پارکی زیبا و دیدنی در آمریکا

به گزارش مجله یافان، پارک ملی یوسمیت برای هنرمندان، صخره نوردان و دوستداران طبیعت جالب و دیدنی است. عکس های سیاه و سفید خیره کننده ای از یوسمیت در دهه 1920 وجود دارد که به چشم اندازهای زیبا و منظره ها چشم نواز این پارک ملی اشاره می نماید. پس از جنگ جهانی دوم کوهنوردانی که به این پارک برای کوهنوردی می آمدند، به سختی و هیجان انگیز بودن صعود به صخره های این پارک اشاره می کردند. معروف ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری پارک یوسمیت، دره یوسمیت می باشد. در خارج از این دره دو راه اصلی برای دسترسی به منطقه ها دیگر این پارک وجود دارد. جاده Tioga یکی از آن هاست که از غرب تا شرق این پارک کشیده شده و با عبور و مرور در این پارک می توانید از منظره ها بسیار زیبای اطراف آن و سرگرمی در پارک یوسمیت لذت ببرید. به علت ارتفاع زیاد جاده Tioga در فصل بهار جاده دیگر این پارک به نام Glacier باز می گردد. در سراسر پارک از پیاده روی، دوچرخه سواری، صعود به قله ها و صخره ها، رفتن به موزه ها و گالری ها در بین دیدنی های پارک یوسمیت لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری پارک یوسمیت، پارکی زیبا و دیدنی در آمریکا

آبشارهای تماشای

Yosemite Falls یکی از جذابترین جاذبه های گردشگری پارک یوسمیت می باشد. سنگ های گرانیتی بر روی صخره های سر به فلک کشیده خودنمایی می نمایند. وقتی به سمت این دره می روید، از هر طرف و از هر زاویه ای این دره بسیار متفاوت و بعلاوه بسیار زیباست. آبشار بزرگ و خیره نماینده ای که در این دره وجود دارد، تعجب و تحسین هر گردشگری را به خود جلب می نماید. هنگامی که به زیبایی های خاتمه ناپذیر این دره و آبشار و اطراف آن نگاهی می اندازید، چشمان خود را نمی توانید حتی برای چند لحظه ببندید. در اطراف این دره بعلاوه مکانی برای یک پیک نیک یک روزه وجود دارد که Swing Bridge نام دارد.

گنبد نیمه

گنبد نیمه یا Half Dome یکی از مشهورترین تماشای های پارک یوسمیت است و به ویژه در میان کوهنوردان بسیار مشهور است چرا که این مکان از اولین مقاصد کوهنوردهای بزرگ بوده است. اگر به این منطقه بروید و به کوه ها و صخره های حیرت انگیز آن که در آسمان ها کشیده شده اند و زیبایی بسیار خاصی دارند، نگاه کنید در می یابید که چرا این مکان یکی از محبوب ترین مکان ها برای صخره نوردان و کوهنوردان قهار و بزرگ می باشد. شما می توانید چشم انداز ها این جاذبه تماشای را از دور و به وسیله تونل هایی که در این مکان وجود دارند ببینید. منطقه Glacier Point برترین جا برای لذت بردن از چشم انداز ها و عناصر طبیعی این کوه می باشد. اگر به شکل این کوه و سنگ های آن نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که چرا آن را نیمه گنبد می نامند. اگر می خواهید این کوه و سنگ های آن را از نزدیک ترین فاصله ببینید، دریاچه Mirror در پای این کوه است که به وسیله آن می توانید از نزدیک ترین فاصله ممکن نیمه گنبد را در زمان سرگرمی در پارک یوسمیت مشاهده کنید.

El Capitan

El Capitan یک قطعه سنگ قهوه ای رنگ بسیار بزرگ در دره شمالی یوسمیت می باشد. این سنگ 1000 فوت بالاتر از نیمه گنبد واقع شده است. از سمت تونل ها این سنگ در سمت چپ دره واقع شده است. El Capitan یک قطعه سنگ بزرگ و با حالت تقریبا عمودی و ایستاده است که بطور قابل توجهی بالاتر از هر چیزی است که در این کوه دیده می گردد! برای تماشا این قطعه سنگ می توانید به درون این دره رفته و آن را از دور ببینید اما بسیاری از مردم ترجیح می دهند که از منطقه El Capitan Meadow دره شمالی یوسیمت عکسبرداری نمایند. از آنجا که این مسیر یک مسیر یک طرفه است در هنگام رفتن خود به سمت El Capitan Meadow می توانید این قطعه سنگ بزرگ را ببینید. اگر می خواهید این قطعه سنگ را از نزدیک ببینید، از سمت راست جاده ای که در این منطقه واقع شده است به سمت این قطعه سنگ بروید. در ادامه مسیر جاهایی برای نشستن و پیک نیک نیز وجود دارد. معمولا کوهنوردان حرفه ای و کسانی که قصد صعود به این کوه را دارند در این منطقه اردوهای خود را برپا می نمایند. بازدید نمایندگان معمولی عموما از این جلوتر نمی روند چرا که صعود به این قله نیازمند تجهیزات و مهارت زیاد می باشد. در ژوئن سال 2017 کوهنوردی به نام الکس هونولد به عنوان اولین نفر توانست بدون هیچ وسیله و تجهیزاتی از این قطعه سنگ بزرگ بالا برود و نام خود را به عنوان اولین کسی ثبت کند که توانست از El Capitan بدون هیچ طنابی و به سلامت بالا برود. طول مدت این صعود 3 ساعت و 56 دقیقه بود.

چشم انداز Tunnel

چشم انداز Tunnel بخشی از جاذبه های گردشگری پارک یوسمیت می باشد که در آن می توان این دره و تمام کوه های اطراف آن را از دور و به صورت کامل ببینیم. از چشم انداز Tunnel کل این دره و کوه های اطراف آن را شبیه به یک تونل می بینیم. صبح زود از اینجا می توانید تمام کوه را در سایه ببینید اما بهتر از آن در هنگام ظهر و بعدازظهر است زمانی که خورشید اشعه های نور خود را بر روی این کوه ها و صخره ها می پاشد و آن ها را روشن می نماید. اگر از سمت دره به سمت Glacier Point بروید، Tunnel View را زودتر می بینید.

Glacier Point

بطور کلی برای تماشا تماشای های پارک یوسمیت باید در این منطقه بگردید و جست و جو کنید. Glacier Point در ارتفاع بیش از 7200 فوت به شما یک نمایش زیبا از سرتاسر دره را ارائه می دهد. بعلاوه از این نقطه می توانید دیگر جاذبه های گردشگری پارک یوسمیت را نیز ببینید. می توان گفت این نقطه زیباترین و برترین چشم اندازها را از پارک ملی یوسیمت و چشم انداز ها اطراف آن به ما می دهد. یکی از زیبایی های این پارک ملی این است که از نقاط مختلف چشم انداز ها مختلف و زیبایی دارد. اگر شما در هر نقطه مختلف از این پارک ملی بایستید، چشم انداز ها مختلفی می بینید. حرکت از ابتدای پارک ملی یوسمیت تا نقطه گلیکوپتر (Glacier Point) حدود یک ساعت طول می کشد اما در طول پیاده روی خود به این نقطه نیز می توانید از چشم انداز ها تماشای طول مسیر بهره ببرید. مسیر پیاده روی به این نقطه حدود 5 مایل می باشد. این مسیر پیاده روی یک مسیر شیب دار می باشد. در نزدیکی Glacier Point ،Washburn Point یک نقطه دیگر می باشد که چشم انداز جالبی را از این دره حیرت انگیز دارد.

Bridalveil Fall

یکی دیگر از نقاط بسیار زیبای دیگر برای داشتن یک دید به این پارک ملی Bridalveil Fall می باشد. این نقطه در سمت جنوبی دره یوسمیت واقع شده است. در Bridalveil Fall یک آبشار زیبا وجود دارد که رسیدن به آن بسیار آسان است. از این آبشار راه کوتاه و راحتی وجود دارد که شما را به پای کوه می رساند. در Bridalveil Fall می توانید صدای آب را که به صخره ها برخورد می نماید و جاری می گردد به خوبی بشنوید.

پیاده روی

دور از انتظار است که به این پارک ملی بروید و در یکی از مسیرهای پیاده روی این دره قدم نزنید! این پارک پر از مسیرهای پیاده روی مناسب و بعلاوه مسیرهایی برای دوچرخه سواری می باشد. حتی در بعضی از این مسیرهای صندلی های چرخ دار نیز می توانند تردد نمایند. از محبوب ترین راه های پیاده روی، مسیر پیاده روی به سمت آبشار این پارک می باشد. دیگر مسیر زیبا و تماشای مسیر دسترسی به دریاچه های آلپ و مراتع این پارک می باشد. مسیرهای آسان و کوتاه همواره شلوغ تر و پرترددتر هستند اما کسانی که می توانند از مسیر های سخت تر و ارتفاعات بلند، مسیر خود را پیدا نمایند، می توانند از جمعیت و شلوغی فرار نمایند. بعلاوه پیاده روی در جاده Tioga نیز مرسوم است اما این جاده تنها در تابستان باز است. یکی دیگر از معروف ترین مسیرهای پیاده روی در این پارک، مسیر دسترسی به گنبد نیمه می باشد. این مسیر یک مسیر پیاده روی با یک کابل راهنما در سراسر آن می باشد و به وسیله آن می توانید حدود 4800 فوت ارتفاع را بالا بروید. مسیرهای پیاده روی نیز برای پیاده روی های خانوادگی وجود دارد. یکی از این مسیرهای پیاده روی مسیر دسترسی به Vernal Fall Footbridge می باشد. بعلاوه در فصل تابستان یعنی زمانی که جاده Tioga باز است می توانید با خانواده خود برای پیاده روی به این جاده بروید. تورهای زیادی نیز در این پارک برگزار می شوند که می توانید در قالب این تورها به چند مسیر پیاده روی پرطرفدار رفته و از چشم انداز ها اطراف آن و پیاده روی در آن لذت ببرید. مسیرهای دسترسی به مناطقی مثل Sentinel Dome و Taft Point و Glacier Road، مسیرهایی هستند که در موقع غرب آفتاب برترین چشم انداز را دارند. اگر دوست دارید در یک جمع به این منطقه سفر کنید و تنها نباشید، تور های مسافرتی که برای پراک ملی یوسیمت طراحی می شوند، برترین گزینه برای شما در زمان سرگرمی در پارک یوسمیت هستند.

کوهنوردی

پارک ملی یوسمیت معروف ترین مکان برای کوهنوردی و صخره نوردی در ایالات متحده می باشد. گنبد نیمه و El Capitan از صخره هایی هستند که مقصد هر کوهنورد حرفه ای می باشد. بیش از چندین دهه است که این پارک ملی جایی برای کوهنوردی کوهنوردان حرفه ای می باشد. ورزشکاران معروفی مثل رابینز، وارن هاردینگ، جیم بریدول و الکس هانولد همگی به این صخره ها صعود کردند و نام خود را بر بالای این کوه زیبا حک نموده اند. اردوگاه چهارم اردوگاهی است که در دهه 1950 ساخته شد و یکی از برترین جاهایی است که هرساله کوهنوردان زیادی در این منطقه چادرهای خود را برپا می نمایند و اردو می زنند. این اردوگاه در لیست اماکن ملی و تاریخی ثبت شده چرا که اهمیت زیادی در ورزش کوهنوردی دارد. در این دره، صخره نوردی و کوهنوردی به صورت همیشگی وجود دارد و هر زمانی که به این پارک بیایید، کوهنوردانی را می بینید که به صخره El Capitan چسبیده و از آن برای سرگرمی در پارک یوسمیت بالا می روند.

Tioga

چشم انداز ها کوهستانی خیره نماینده زیادی در امتداد Tioga وجو دارند. این جاده از سمت شرق به غرب دره یوسیمت کشیده شده و مکان فوق العاده برای پیاده روی و کمپینگ تابستانی است. دریاچه های بکر و مراتع مملو از گل و گیاه از چشم انداز ها اطراف این جاده هستند. با توجه به ارتفاع بلند این جاده و سرد بودن این منطقه در زمستان این جاده تنها در فصل تابستان عبور و مرور داشته و باز است. این جاده در بالاترین ارتفاع خود در ارتفاعی حدود 9455 فوت واقع شده است. نقاط دید Olmsted Point، Lake Tenaya و مسیرهای پیاده روی زیبا از دیگر عناصری هستند که در اطراف این جاده در بین تماشای های پارک یوسمیت وجود دارند.

موزه و روستای سرخپوستی

در حالی که بیشتر مردم تنها به شگفتی های طبیعی یوسمیت توجه می نمایند، منطقه سیرا نوادا در داخل این منطقه و اطراف یوسمیت بیش از 3000 سال است که سکنه و مردم محلی در آنجا زندگی می نمایند. شما می توانید همه چیز را در خصوص اولین مردمان سکونت یافته در این دره در موزه یوسمیت و روستای سرخپوستی یاد بگیرید. موزه های این منطقه هنرهای مربوط به مردم بومی این دره را نشان می دهند و کسانی وجود دارند که به سوالات شما در خصوص این دره و ساکنان آن پاسخ می دهند. خارج از این موزه چند ساختمان سنتی و ساخته شده از پوست وجود دارد که مردم محلی در خانه هایی مثل این زندگی می نمایند. بازدید از این موزه رایگان بوده و در روستای دره یوسیمت و در بین تماشای های پارک یوسمیت واقع شده است.

دوچرخه سواری

خانواده ها و گروه های محبت آمیز می توانند از مسیرهای دوچرخه سواری ساخته شده در این پارک استفاده نمایند. مسیرهایی در این پارک ملی وجود دارند که طول آن ها به 12 مایل می رسند. یکی از محبوب ترین مسیرهای دوچرخه سواری در این دره، مسیر دوچرخه سواری در شمال رودخانه یوسمیت می باشد که به دریاچه mirror منتهی می گردد. بسیاری از مردم در این مسیر پیاده روی می نمایند اما شما می توانید در این مسیر دوچرخه سواری نیز بکنید و بخش شیب دار انتهای مسیر را پیاده بروید. در دیگر نقاط این دره مثل اطراف گنبد نیمه، مسیرهایی وجود دارند که مخصوص عبور و مرور ماشین ها و اتوبوس ها می باشد. برای دوچرخه سواری در این مسیرها لازم نیست دوچرخه همراه با خود بیاورید چرا که دوچرخه های اجاره ای در جاذبه های گردشگری پارک یوسمیت به فراوانی یافت می شوند.

Ansel Adams

اگر چه طیف عکس های گرفته شده به وسیله عکاس معروف Ansel Adams تنها به این پارک ملی محدود نمی گردد اما معروف ترین و زیباترین عکس های این عکاس از تماشای های پارک یوسمیت می باشد. این تصاویر از جاهای مختلف این دره از جمله گنبد نیمه و صخره های بلند آن می باشد. تمام این عکس ها در گالری که به نام همین عکاس دایر شده، در دید عموم قرار گرفته است. اگر در روستای یوسمیت در حال گشت و گذار هستید، این گالری می تواند یک توقف بسیار جالب و کوتاه برای شما باشد. حتی اگر هنرمند هستید یا قصد خرید یک تابلو را دارید، این مجموعه عکس می تواند یک مجموعه بسیار الهام بخش برای شما باشد. این فروشگاه بعلاوه عکس ها، تولیدات صنایع دستی و کتاب های مختلف را نیز به فروش می رساند.

اقامتگاه های مناسب پارکی تماشای

اگر می خواهید مواظب خرج کردن خود در زمان سرگرمی در پارک یوسمیت باشید، برترین مکان برای اقامت خود این پارک است. اقامت در داخل این پارک یعنی دیگر استرس این را نخواهید داشت که برای خودروی خود جای پارک پیدا کنید و یا مسیر زیادی را از خانه خود به این پارک آمده و با شلوغی پارک روبرو شوید. در اطراف این پارک تعداد بسیار محدودی هتل و اقامتگاه واقع شده است اما با کمی گشتن می توانید هتل های خوبی را در اطراف این پارک پیدا کنید. از هتل های درون این پارک می توان به The Majestic Yosemite Hotel اشاره نمود که یکی از هتل های راحت و لوکس در زمان سرگرمی در پارک یوسمیت است. این هتل در سال 1927 ساخته شده است. این هتل در قلب این پارک ملی و در اطراف معروف ترین تماشای های پارک یوسمیت واقع شده است. نمای این هتل با سنگ ها تزئین شده و درون آن هتل های لوکس و زیبا و مدرنی وجود دارد. ال پورتال یکی از برترین گزینه ها برای مسافران این پارک می باشد. 30 دقیقه از روستای یوسمیت به طرف شهر کوچک El Portal یک هتل به همین نام واقع شده است. Rush Creek Lodge یکی دیگر از اقامتگاه ها است که در طول بزرگراه 120 و با حدود 50 کیلومتر فاصله در غرب یوسمیت واقع شده است. این هتل دارای اتاق ها و سوئیت با بالکن، استخر بزرگ، اتاق بازی و رستوران می باشد و هتل دیگری نیز در فاصله ای دورتر واقع شده است. نام این هتل Oakhurst می باشد و برای سرگرمی در پارک یوسمیت مناسب می باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 16 بهمن 1401 بروزرسانی: 16 بهمن 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1549

به "جاذبه های گردشگری پارک یوسمیت، پارکی زیبا و دیدنی در آمریکا" امتیاز دهید

1 کاربر به "جاذبه های گردشگری پارک یوسمیت، پارکی زیبا و دیدنی در آمریکا" امتیاز داده است | امتیاز: 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری پارک یوسمیت، پارکی زیبا و دیدنی در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید