انتقاد انگلیس از بازداشت خبرنگاران در اعتراضات آمریکا

به گزارش مجله یافان، دولت انگلیس ضمن ابراز نگرانی از بازداشت و برخورد شدید علیه خبرنگاران حین پوشش اعتراضات اخیر در آمریکا از رئیس جمهور آمریکا درخواست کرد از حقوق خبرنگاران حاضر در این کشور حمایت کند.

انتقاد انگلیس از بازداشت خبرنگاران در اعتراضات آمریکا

به گزارش گروه بین الملل مجله یافان، دولت انگلیس از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درخواست کرد از حقوق مجله یافانی که اعتراضات ضدنژادپرستی در این کشور را پوشش می دهند حمایت کند.

به نوشته نشریه بیزنس اینسایدر، سخنگوی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفت دولت ترامپ باید به مجله یافان اجازه دهد بدون ترس از دستگیری در مورد پوشش دادن خشونت های نگران نماینده ای که در اعتراض به قتل یک شهروند سیاه پوست آمریکایی مشاهده می گردد وظایف کاری خود را انجام دهند.

سخنگوی جانسون، دستگیری آدام گری عکاس انگلیسی که حین عکس برداری از اعتراضات در نیویورک بازداشت شده است نگران نماینده توصیف کرد.

همچنین امروز (دوشنبه) آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام نمود: یادداشتی در اعتراض به این اتفاق زننده ارسال شده است. درخواست داریم تحقیقاتی کامل در این خصوص انجام گردد و ما را از نتایج آن آگاه نمایند.

همزمان با تشدید تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا در اعتراض به قتل جورج فلوید، شهروند سیاه پوست آمریکایی، نیروهای امنیتی و پلیس این کشور به حمله و دستگیری مجله یافان شدت بخشیده اند.

طبق گزارش دیروز نیویورک تایمز، کمیته گزارشگران آزادی مطبوعات تا به امروز 10 گزارش حمله و تهدید علیه مجله یافان را در اعترضات روزهای اخیر آمریکا دریافت نموده است.

علاوه بر این، نیروهای پلیس آمریکا با شلیک گلوله پلاستیکی به مجله یافان خبرگزاری رویترز آن ها را مجروح کردند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 14 مرداد 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 387

به "انتقاد انگلیس از بازداشت خبرنگاران در اعتراضات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد انگلیس از بازداشت خبرنگاران در اعتراضات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید