امضای توافق نامه امنیتی میان قطر و اردن

به گزارش مجله یافان، مقام های قطر و اردن پس از رایزنی و گفت و گو درباره همکاری ها دو کشور، توافق نامه امنیتی امضا کردند.

امضای توافق نامه امنیتی میان قطر و اردن

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

خبرگزاری رسمی قطر (قنا) بیان کرد که وزیران کشور قطر و اردن در نشستی در دوحه مناسبات و همکاری های دو کشور و راه های توسعه و تقویت آنها به ویژه در حوزه امنیتی را آنالیز کردند.

بعلاوه پس از بحث و گفتگو درباره مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی میان خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی نخست وزیر و وزیر کشور قطر و مازن الفرایه وزیر کشور اردن، توافق نامه همکاری های امنیتی به امضای دو طرف رسید.

مناسبات و همکاری ها دوحه و امان به تازگی در بخش های سیاسی و مالی توسعه یافته است.

این در حالی است که امان در پی بحران خلیج فارس و محاصره قطر، روابط دیپلماتیک خود را با قطر کاهش داد و سفیرش را از دوحه فراخواند و مجبور شد در کنار کشورهای محاصره کننده بایستد اما این رویه به قطع روابط دیپلماتیک دو طرف یا مشارکت امان در محاصره و یا جنگ رسانه ای منجر نشد.

ریاض، ابوظبی، منامه و قاهره در پنجم ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم، روابط خود را با قطر قطع کردند. اما دوحه با رد اتهام این کشورها، آنها را به کوشش برای تحت الحمایگی قطر و نادیده گرفتن حاکمیت آن متهم کرد.

روابط کشورهای تحریم کننده قطر در پی میانجیگری امیر کویت و در پی آن در نشست العلا بهبود یافت و عربستان، امارات، بحرین و مصر پس از بیش از سه سال کوشش ناموفق در تحریم دوحه، روابط خود را با قطر عادی کردند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1071

به "امضای توافق نامه امنیتی میان قطر و اردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای توافق نامه امنیتی میان قطر و اردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید