افت 0.8 درصدی ارزش ریال ایران در سپتامبر 2014، تداوم فرایند نزولی در 5 ماه

به گزارش مجله یافان، خبرنگاران: بانک جهانی از افت 1.6 درصد ارزش پول های ملی کشورهای صنعتی در برابر دلار طی سپتامبر 2014 اطلاع داد و گفت ارزش ریال ایران نیز در این ماه 0.8 درصد کاهش یافته که کمتر از افت ارزش یورو، ین ژاپن و پوند انگلیس بوده است.

افت 0.8 درصدی ارزش ریال ایران در سپتامبر 2014، تداوم فرایند نزولی در 5 ماه

به گزارش خبرنگار مالی مجله یافان، بانک جهانی در گزارش از فرایند تغییر ارزش پول های ملی کشورها در برابر دلار اظهار داشت از ماه می(اردیبهشت) تا سپتامبر ارزش ریال ایران فرایندی نزولی را طی نموده است.

بر اساس این گزارش ارزش ریال ایران در ماه می نسبت به ماه قبل از آن 1.7 درصد کاهش یافته و در ماه ژوئن نیز 0.3 درصد از ارزش ریال ایران نسبت به ماه قبل از آن کاسته شده است. ریال ایران در ماه جولای نیز 0.2 درصد و در ماه اوت 2.8 درصد افت ارزش داشته است.

در ماه سپتامبر برابر با شهریور نیز ریال ایران با افت 0.8 درصدی ارزش نسبت به ماه قبل از آن روبرو شده است. میزان افت ارزش ریال ایران کمتر از بسیاری از ارزش های مهم دیگر از جمله یورو، ین ژاپن و پوند انگلیس بوده است.

متوسط ارزش پول های ملی کشورهای صنعتی در ماه سپتامبر 1.6 درصد کاهش داشته که دو برابر کاهش ارزش ریال ایران بوده است.

بجز پول ملی بنگلادش و یوان چین که با افزایش ارزش روبرو شده اند سایر ارزهای ملی مهم در ماه سپتامبر با کاهش ارزش خود در برابر دلار روبرو شده اند و یا ارزششان تغییری نداشته است. ارزش پول ملی بنگلادش و یوان چین 0.1 درصد رشد داشته است.

ارزش پول های ملی هنگ کنگ، عربستان، مصر و سریلانکا در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل از آن تغییری نداشته است.

بیشترین افت ارزش در میان پول های ملی در این ماه مربوط به روسیه می گردد. روبل روسیه در این ماه 3.8 درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است. ارزش روبل که تحت فشار تحریم های آمریکا قرار گرفته است در ماه اوت نیز 5.1 درصد کاهش یافته بود.

یورو نیز در ماه سپتامبر 2 درصد از ارزش خود را در برابر دلار طی ماه سپتامبر از دست داده است. میزان افت ارزش بعضی از پول های ملی دیگر عبارت است از: ین ژاپن 3.2 درصد، پوند انگلیس 1.2 درصد، رینگیت مالزی 0.1 درصد، لیر ترکیه 2.5 درصد، روپیه هند 0.3 درصد، و روپیه پاکستان 1.6 درصد.

بر اساس این گزارش ریال ایران در سال های 2010 تا 2013 به ترتیب 2 درصد، 5.1 درصد، 13 درصد و 32.1 درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 52

به "افت 0.8 درصدی ارزش ریال ایران در سپتامبر 2014، تداوم فرایند نزولی در 5 ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت 0.8 درصدی ارزش ریال ایران در سپتامبر 2014، تداوم فرایند نزولی در 5 ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید