اعطای بیش از 38میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی گلستان

به گزارش مجله یافان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: سال 1398 با هدف تقویت کارگاه های کوچک برای تولید صنایع دستی بومی بیش از 38 میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری و مشاغل خانگی به هنرمندان این استان پرداخت شد.

اعطای بیش از 38میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی گلستان

به گزارش مجله یافان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، احمد تجری روز پنجشنبه 28 فروردین ماه 99 با اعلام این که این اعتبارات برای 326 طرح صنایع دستی پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم فعالان صنایع دستی گلستان با دریافت این تسهیلات فرایند تولید و بازاریابی خود را توسعه داده و موجب تقویت اشتغال، حفظ صنایع دستی و کمک به رونق اقتصادی پایدار استان شوند.

او گفت: از این میزان تسهیلات پرداختی در سال گذشته، 9 میلیارد و389 میلیون ریال در قالب تسهیلات روستایی و عشایری به 51 طرح و همچنین 28 میلیارد و 620 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به 275 طرح پرداخت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان شرح داد: گلستان با دارا بودن قومیت های مختلف، دارای ظرفیت های متنوعی در حوزه صنایع دستی است که 28 رشته بومی و حدود 80 رشته رایج و فعال و 30 هزار صنعتگر و هنرمند، نتیجه حضور این اقوام گوناگون در نگارستان ایران است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 23 خرداد 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 288

به "اعطای بیش از 38میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای بیش از 38میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید