ادامه مذاکرات خودرویی ایران با روسیه

به گزارش مجله یافان، خبرنگاران : مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در مورد همکاری ایران و روسیه برای مونتارژ خودرو در ایران گفت: احتمال شروع پروژه وجود دارد و منوط به این است که طرفین به توافق برسد.

ادامه مذاکرات خودرویی ایران با روسیه

به گزارش مجله یافان به نقل از ایلنا، سهیل معمارباشی، مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در مورد همکاری ایران و روسیه برای مونتارژ خودرو در ایران گفت: مذاکرات طولانی اجرا شده و هنوز در دست پیگیری است. نه قراردادی برای این همکاری بسته و نه همکاری لغو شده، در دست پیگیری است و گزارشی مبنی بر توقف آن به ما داده نشده است.

وی اضافه کرد: احتمال شروع پروژه وجود دارد و منوط به این است که طرفین به توافق برسد.

معمارباشی درباره آخرین شرایط واحدهای احداث شده خودروسازی ها در جمهوری آذربایجان و سنگال گفت: بر اساس تکالیفی که بر عهده خودروسازان گذاشته شد، واحدهایی در خارج از کشور ایجاد و سرمایه گذاری کردند که البته در مورد توجیه فنی و اقتصادی به درستی کارشناسی نشده است.

وی اضافه کرد: واحد آذربایجان به خوبی کار می کند و همکاری خوبی شکل گرفته است. اما در مورد سنگال به موانعی از جمله مسائل حقوقی با طرف سنگالی برخورده که شرکت ایرانی در حال پیگیری است. بطوریکه در زمان افتتاح واحد متوجه شدند برق منطقه جوابگوی آن نبود و حتی برق کل شهر از مدار خارج شده است، الان این واحد فعال نیست.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت اضافه کرد: بنابراین واحد سنگال مسائل اساسی دارد که باید پیگیری شود، فرایند طولانی شده امابگونه ای باشد که خواسته های اقتصادی شرکت ایرانی نیز تامین شود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 616

به "ادامه مذاکرات خودرویی ایران با روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه مذاکرات خودرویی ایران با روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید