فراز و فرود های بیرانوند از دیدگاه رسانه ترکیه ای

به گزارش مجله یافان، رسانه های بین المللی از عملکرد دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 تمجید کرد.

فراز و فرود های بیرانوند از دیدگاه رسانه ترکیه ای

به گزارش ، سایت شبکه NTV ترکیه در گزارشی به شرایط زندگی علیرضا بیرانوند ملی پوش فوتبال ایران پرداخت.

این رسانه بین المللی از عملکرد دروازه بان پرسپولیس در جام جهانی گذشته تمجید کرد و پرتاب های بلند او را نقطه قوت تیم ملی ایران دانست.

علیرضا بیرانوند، دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس در زندگی شخصی و ورزشی خود سختی ها و پنالتی های زیادی را مهار نموده است. او در کودکی علاقه زیادی به فوتبال در استان لرستان نشان داد، اما شرایط سخت مالی سبب شد با مخالفت خانواده روبرو گردد و همراه پدرش کار می کرد تا بتواند یاری خرج خانواده گردد.

علیرضا در 12 سالگی تصمیم خود را گرفت و به تهران آمد. زندگی سخت علیرضا بیرانوند اینجا بیش از پیش شده بود و او مجبور بود در میدان آزادی بخوابد و پولی برای خرید غذا نداشت. او یک بار یک مربی را در اتوبوس دید که گفت او را به تیمش خواهد برد. این مربی تقاضای پول کرد، اما علیرضا پول خرید غذا هم نداشت و در آن روز ها شرایط و مسائل زیاد زندگی او را محاصره نموده بودند.

کار در کارواش یکی از سختی های دیگر علیرضا بود و به خاطر قد بلند ماشین های عظیم را می شست و یک بار او ماشین علی دایی، اسطوره فوتبال ایران را در کارواش دید، اما بیرانوند که شخصیت خجالتی دارد حاضر به صحبت با دایی نشد.

در حالی که او عضو نفت بود و در تیم دیگری تست داده بود، با اخراج موقت از این تیم روبرو شد و نزدیک بود سرانجام رویای او باشد، اما یک تماس از نفت آغاز دوران موفقیت او بود. جایی که توانست خود را در این تیم نشان دهد طوری که در ادامه راهی تیم عظیم پرسپولیس شد.

حضور در جام جهانی روسیه نقطه عطف دیگری در زندگی او بود و علیرضا بعد از مهار تک تک مسائل در زندگی شخصی، به مهار پنالتی ها روی آورد. تیم ملی ایران در سه ملاقات در آن رقابت ها تنها 2 گل دریافت کرد و مهار پنالتی کریستیانو رونالدو بهترین اتفاق ممکن برای این دروازه بان 194 سانتیمتری ایرانی بود.

تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی به واسطه همین درخشش در آستانه صعود از گروه خود نیز بود که محقق نشد و این دروازه بان در رده باشگاهی نیز با پرسپولیس تا یک قدمی قهرمانی آسیا رفت و موفقیت های ریز و درشت فوتبال حالا ثمره سال ها کوشش علیرضا بیرانوند به او چشمک می زنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 خرداد 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 253

به "فراز و فرود های بیرانوند از دیدگاه رسانه ترکیه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراز و فرود های بیرانوند از دیدگاه رسانه ترکیه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید