احیاء 750000 هزار متر مربع از اراضی تالاب اله آباد آبیک

به گزارش مجله یافان، 750000 هزار متر مربع از اراضی تالاب اله آباد آبیک با کشت انواع گیاهان بومی و جلو گیری از ایجاد کانون گرد و غبار در منطقه اله آباد توسط حفاظت محیط زیست قزوین احیاء شد.

احیاء 750000 هزار متر مربع از اراضی تالاب اله آباد آبیک

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، حسن عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین مطرح نمود، تداوم بارش در سال های اخیر، مدیریت سیلابها و آب های ورودی در محدوده تالابی منجر به تقویت پوشش گیاهی و همچنین محلهای زاد آورد گونه های جانوری علی الخصوص پرندگان مهاجر شده است که کشت گونه های بومی در زمینهای عاری از پوشش گیاهی از جمله فعالیت ها و پروزه های این اداره کل در راستای کاهش کانون های گرد و غبار در تالاب الله آباد بود.

وی شرح داد: برای اجرای پروژه واکاری و کاشت گیاهان بومی در کانون های گرد و غبار ابتدا با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان نسبت به مکانیابی و امکان سنجی محدوده اقدام و سپس در منطقه ای به وسعت 750000 متر مربع در تالاب الله آباد معروف به (موسی لو کهنه) عملیات کاشت، واکاری و آبیاری و نگهداری گونه های گیاهی بومی انجام شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با بیان احیای زیست بوم تالابی و کاهش کانون های گرد و غبار اضافه کرد، خشک سالی های چند سال گذشته در منطقه الله آباد مسائل زیادی را به وجود آورده بود که مهمترین مساله برای ما ورود دام های سنگین به دشت تالابی، ایجاد زهکشی های دولتی و خصوصی و تغییر کاربری برخی اراضی تالابی بوده است.

عباس نژاد اضافه کرد: بحث دیگر توجه به مدیریت منابع آبهای زیر زمینی دشت تالابی و تغییر الگو کشت و زراعت در اراضی حاشیه تالاب است.

وی در سرانجام گفت: تلاش خواهیم کرد هماهنگی لازم با شرکت آب منطقه ای و جهاد کشاورزی استان در راستای بهره برداری سازگار با منابع منطقه به مرحله اجرا گذاشته شود

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 737

به "احیاء 750000 هزار متر مربع از اراضی تالاب اله آباد آبیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیاء 750000 هزار متر مربع از اراضی تالاب اله آباد آبیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید