اثر کرونا بر مصرف سی ان جی در ایران

به گزارش مجله یافان، سرپرست مدیریت طرح های سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از کاهش 40 درصدی مصرف سی ان جی در فروردین امسال نسبت به اسفند سال گذشته خبر داد.

اثر کرونا بر مصرف سی ان جی در ایران

به گزارش مجله یافان، محمدحسین باقری امروز (سه شنبه) در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه مصرف سی ان جی مانند سایر سوخت ها به دلیل شیوع کرونا کاهش پیدا کرده بود، گفت: با کاهش محدودیت ها و بازگشایی اغلب کسب و کارها، شاهد افزایش مصرف سی ان جی و بازگشت مصرف به پیش از شیوع کرونا هستیم.

وی با بیان اینکه مصرف سی ان جی در بهمن ماه با توجه به سهمیه بندی بنزین و اقتصادی شدن مصرف گاز به عنوان سوخت خودرو، به حدود 24 میلیون متر مکعب در روز رسیده بود، ادامه داد: با شیوع کرونا و اعمال محدودیت در رفت و آمدها در اسفند ماه، مصرف سی ان جی به طور میانگین به 20.8 میلیون متر مکعب در روز رسید.

باقری محدودیت های سختگیرانه برای کنترل کرونا و همچنین کاهش مسافرت ها در ایام عید را دلیل کاهش 40 درصدی مصرف سی ان جی در فروردین سال جاری در مقایسه با ماه قبل آن دانست و اضافه نمود: مصرف سی ان جی در فروردین به روزانه 14.8 میلیون متر مکعب در روز رسید.

به گفته سرپرست مدیریت طرح های سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اردیبهشت ماه مصرف سی ان جی دوباره افزایش پیدا کرد و به بالای 20 میلیون متر مکعب در روز بالغ شد.

وی تاکید کرد: در روزهای اخیر نیز با توجه به کاهش محدودیت ها و بازگشت اغلب افراد بر سرکار، مصرف سی ان جی بیشتر شده و به ارقام پیش از شیوع کرونا نزدیک شده است.

به گزارش ایرنا، وزیر نفت سی ان جی را سوخت ملی ایران می داند. از همین رو برای افرایش سهم این سوخت در سبد انرژی کشور با موافقت شورای اقتصاد، قرار است یک میلیون و 460 هزار خودروی عمومی با وام بلاعوض گازسوز شود که می تواند مصرف سی ان جی را تا 10 میلیون متر مکعب در روز افزایش دهد.

در حال حاضر، ظرفیت جایگاه های سی ان جی نصب شده در کشور 40 میلیون متر مکعب در روز است که با توجه به مصرف فعلی، حدود 50 درصد این ظرفیت خالی است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 23 مرداد 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 407

به "اثر کرونا بر مصرف سی ان جی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثر کرونا بر مصرف سی ان جی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید