آمریکا 10 تبعه ایران را به تلاش برای دور زدن تحریم ها متهم کرد

به گزارش مجله یافان، وزارت دادگستری آمریکا با صدور بیانیه ای گفت ده تبعه ایران به تلاش برای دور زدن تحریم ها علیه ایران متهم شده اند.

آمریکا 10 تبعه ایران را به تلاش برای دور زدن تحریم ها متهم کرد

به گزارش مجله یافان از فارس، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای بیان نمود 10 تبعه ایران را به تلاش برای دور زدن تحریم ها علیه حکومت جمهوری اسلامی طی 20 سال گذشته متهم کرده است.

در این بیانیه آمده چنانچه خوانده ها در این پرونده مجرم شناخته شوند به تحمل حداکثر 20 سال حبس محکوم خواهند شد. وزارت دادگستری آمریکا معتقد است متهمان در خارج از ایالات متحده هستند.

این شکوائیه کیفری که امروز از آن رونمایی شده خوانده ها را به پنهان کاری در انجام معاملاتی به ارزش بیش از 300 میلیون دلار برای حکومت ایران از طریق شرکت های صوری واقع در دره سن فرناندو، کانادا، هنگ کنگ و امارات متحده عربی متهم کرده است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دولت های مختلف آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی تحریم هایی را به بهانه های مختلف وضع کرده و جنگ مالی را در دستور کار قرار داده اند.واشنگتن شرکت های آمریکایی و شرکت های مستقر در کشورهای ثالث را به تبعیت از این تحریم ها ملزم می کند.

دفتر تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری یا FTI که در سال 2004 به عنوان یکی از نهادهای وزارت خزانه داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی جنگ مالی این کشور علیه کشورهای مخالف با سیاست های کلان واشنگتن، از جمله ایران به شمار می رود.

یکی از مهم ترین اهداف و محورهای فعالیت دفتر تروریسم و اطلاعات مالی را هدایت جنگ مالی علیه ایران، ضربه زدن به گروه های محور مقاومت و تبدیل کردن نظام مالی آمریکا به یک اهرم فشار علیه اقتصاد کشورهای ناهمسو با این کشور تشکیل می دهند.

سی ان ان در گزارشی در سال 2010 دفتر تروریسم و اطلاعات مالی را اتاق جنگ ساکت علیه ایران توصیف کرده و درباره آن نوشته است: آنها در واقع، مسئول فلج کردن اقتصاد ایران هستند. سی ان ان نوشته فعالیت های این دفتر معمولا بدون جار و جنجال انجام می شوند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 883

به "آمریکا 10 تبعه ایران را به تلاش برای دور زدن تحریم ها متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 10 تبعه ایران را به تلاش برای دور زدن تحریم ها متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید