آمادگی اروپا برای اعطای یاری های اقتصادی به یونان در مقابله با بحران مهاجرت

به گزارش مجله یافان، معاون کمیسیون اروپا تاکید نمود که اتحادیه اروپا حاضر است تا یاری های اقتصادی بیشتری را در اختیار یونان قرار دهد تا با بحران مهاجران خارجی مقابله کند.

آمادگی اروپا برای اعطای یاری های اقتصادی به یونان در مقابله با بحران مهاجرت

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل مجله یافان به نقل از رویترز، والدیس دومبروفسکیس معاون کمیسیون اروپا روز دوشنبه در سفر به آتن پایتخت یونان توضیح داد: اتحادیه اروپا آماده است تا در صورت احتیاج یاری های اقتصادی بیشتری را برای مقابله با بحران مهاجران خارجی در اختیار دولت یونان قرار دهد.

اظهارات این مقام ارشد اروپایی در شرایطی است که رهبران اروپا در نشست روز یکشنبه در بروکسل به توافق رسیدند تا برای مدیریت بحران مهاجران، اقدامات هماهنگی را اتخاذ نمایند.

وی در کنفرانس خبری گفت: از دیدگاه کمیسیون اروپا، ما می خواهیم ابزارهای بیشتری را برای حمایت از کشورهایی که با موج آوارگان خارجی روبرو هستند، پیدا کنیم و یونان یکی از این کشورهاست.

بیش از 500 هزار مهاجر خارجی از ابتدای سال جاری تا به امروز به وسیله مرز یونان وارد اروپا شده اند که بسیاری از آنها از سوریه، عراق و افغانستان هستند.

ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا نیز تاکید نمود: مهاجرانی که در حال عبور از کشورهای بالکان هستند، با توجه به در پیش بودن سرمای زمستان با خطر یخ زدگی و مرگ روبرو می شوند.

یونکر در ادامه توضیح داد: یک راه حل فوری برای حل و فصل بحران مهاجران احتیاج است و در غیر این صورت هزاران آواره و پناهجو با سرمای شدید زمستان روبرو خواهند شد و در نهایت ممکن است جان خود را از دست بدهند.

بر اساس آمارهای آژانس مرزی اروپا در 9 ماه نخست سال جاری بیش از 710 هزار مهاجر وارد کشورهای اروپایی شده اند.اروپا با بدترین بحران آوارگان و مهاجران خارجی از زمان جنگ یوگسلاوی در دهه 1990 میلادی روبرو شده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 9 خرداد 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 261

به "آمادگی اروپا برای اعطای یاری های اقتصادی به یونان در مقابله با بحران مهاجرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی اروپا برای اعطای یاری های اقتصادی به یونان در مقابله با بحران مهاجرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید