با برترین رستوران های آتن مرکز یونان آشنا شوید! (تور یونان)

به گزارش مجله یافان، در این مقاله به معرفی برترین رستوران های آتن مرکز یونان خواهیم پرداخت:

با برترین رستوران های آتن مرکز یونان آشنا شوید! (تور یونان)

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

یونان کشوری کوچک و باستانی در جنوب شرقی اروپاست که جاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری متعددی را در دل خود جای داده است؛ آب و هوای معتدل و مطبوع این کشور زیبا و باستانی آن را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل نموده است.

یکی از تفریحاتی که می توانید در این کشور به ویژه مرکز آن، شهر آتن تجربه کنید، رفتن به رستوران های لوکس و خوردن غذاهای خوشمزه یونانی است؛ صرف غذا در رستوران های شیک و مجلل شهر آتن که غذاهای بی نظیر محلی و بین المللی را ارائه می دهند تجربه ای است که نباید به سادگی آن را از دست داد.

برای خرید آنلاین مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما داخلی و خارجی مجله یافان روی تصویر زیر کلیک کنید:

برترین رستوران های آتن

آتن مرکز یونان و بزرگترین شهر این کشور است که از نظر موقعیت جغرافیایی در کنار دریای اژه واقع شده است؛ این شهر که از محبوب ترین مقاصد گردشگری در دنیا است از آب و هوای مطبوع و معتدلی در تمامی فصول سال برخوردار است.

آشپزی در این شهر کاملا تحت تأثیر موقعیت جغرافیایی این شهر واقع شده است و برای تهیه غذاها از تازه ترین مواد محلی استفاده می گردد؛ با توجه به اینکه آتن یک شهر توریستی است و غذاهای فوق العاده ای دارد، رستوران های متعددی دارد که برترین غذاهای اصیل و محلی را به گردشگران در این شهر ارائه می کند.

آشپزی کلاسیک مدیترانه ای، آشپزی خاص شهر آتن و کشور یونان است که در رستوران های این شهر ارائه می گردد اما در کنار آن غذاهای بین المللی نیز طبخ و به متقاضیان عرضه می گردد؛ اما با توجه به اینکه غذاهای مدیترانه ای با ذائقه و سلیقه ایرانی ها سازگار است، توصیه می گردد در رستوران های این شهر این نوع از غذاها را امتحان کنید.

برترین رستوران های آتن از برترین سرآشپزهای دنیا بهره می برند تا بتوانند غذاهای لذیذ با عطر و طعم فراموش نشدنی به مشتریان خود ارائه دهند؛ به همین خاطر در این مقاله تعدادی از برترین رستوران های آتن را معرفی می کنیم.

رستوران اسپاندی (Spondi)

این رستوران که در آتن و در سراسر دنیا جزء محبوب ترین رستوران ها به شمار می آید، دو ستاره میشلنی دارد؛ این رستوران از نظر تنوع و کیفیت غذاها و نحوه پذیرایی و سرویس دهی از برترین رستوران های آتن است؛ در مجاورت استادیوم تاریخی Panathinaiko واقع شده است که به عنوان اولین استادیوم المپیک مدرن شناخته می گردد.

در این رستوران ترکیبی از غذاهای خلاقانه برای مشتریان سرو می گردد که از طریق سرآشپز آن تدارک دیده شده که متناسب با فصول سال تغییر می کند و همواره ثابت نیست؛ غذاهایی که در این رستوران سرو می شوند مانند یک اثر هنری هستند که ترکیبی خوبی از طعم و رنگ را در مقابل مشتری به تصویر می کشد.

این رستوران که موق شده است در بین 100 رستوران برتر دنیا به انتخاب الیت تراولر قرار بگیرد در طبقه اول یک محوطه خصوصی دارد که صورت تقاضا می توانید برای برگزاری دورهمی های خانوادگی و خصوصی از آن بهره ببرید.

یکی از غذاهای خلاقانه که در منوی این رستوران مشاهده خواهید کرد، غذاهای مدرن فرانسوی است که تغییرات بونانی روی آن اجرا شده است؛ این رستوران لوکس و درجه یک در سال 2008 دومین ستاره میشلن خود را دریافت کرد.

بنای این ساختمان که به صورت خلاقانه ای بازسازی شده است دارای معماری نئوکلاسیک است که نمای زیبایی دارد و به تنهایی ارزش تماشا دارد؛ این رستوران دارای منوی متنوعی است که انواع غذا، پیش غذا و دسرها را به مشتریان خود با طعم و عطر افسانه ای ارائه می دهد که بالطبع قیمت بالایی نیز دارند.

رستوران فانکی گورمه (Funky Gourmet) | برترین رستوران های آتن

رستوران بعدی جزء برترین رستوران های آتن بوده؛ آشپزی خلاقانه و مدرن را با سنت های یونانی تلفیق نموده است و مانند رستوران اسپاندی که پیروز به دریافت دو ستاره میشلن شده ؛ در محله شلوغ و پر رفت و آمد Keramikos در مرکز شهر آتن این رستوران واقع شده است.

این رستوران که در سال 2009 تأسیس شده است از همان ابتدا مورد توجه نهاده شد و توانست در سال های 2012 و 2014 دو ستاره میشلن خود را به دست آورد؛ دریافت این دو ستاره باعث شد که این رستوران به معروفیت دنیای رسیده و عنوان یکی از محبوب ترین رستوران ها در شهر آتن را به نام خود ثبت کند.

مشتریان و مهمانان این رستوران، که توانسته است در سال 2017 نام خود را در بین 100 رستوران برتر دنیا از نظر الیت تراولر قرار دهد، با غذاهای مجذوب نماینده، لذیذ و خلاقانه ای که از طریق سرآشپز آن طراحی شده اند؛ شگفت زده خواهید شد.

یکی دیگر از برترین رستوران های آتن در سال 2004 در این شهر افتتاح شده و دو شعبه دیگر در سایر کشورهای دنیا دارد؛ مشهور بودن این رستوران به دلیل غذاهای ارگانیکی است که به مشتریان خود ارائه می دهد؛ فضای ساده و مدرن یکی دیگر از ویژگی های شاخص این رستوران است.

در این رستوران برای تهیه و پخت غذاهای دریایی از ماهی هایی که از طریق ماهیگیران بومی صید شده استفاده می نمایند که به صورت روزانه تهیه می شوند؛ تازه ترین و با کیفیت ترین مواد غذایی محلی برای طبخ غذا در این رستوران مورد استفاده قرار می گیرد.

غذاهای لذیذ و خوش طعم این رستوران که تجربه چشیدن طعمی منحصر به فرد از غذاها را برای میهمانان به ارمغان می آورد، دستورها و مواد غذایی ساده ای دارند.

در این رستوران برای برخورداری از یک محیط خانوادگی و خصوصی، سالن غذاخوری خصوصی در نظر گرفته شده است؛ این رستوران به قدری مشهور است که تعدادی از سلبریتی های سرشناس مانند بیانسه، نیکول کیدمن، مدونا و گوئینت پالترو در این رستوران میهمان بوده و به صرف غذا پرداخته اند.

رستوران جی بی روف گاردن | برترین رستوران های آتن

هتل گرند بروتانی (Grand Bretagne) که در یکی از مشهورترین میدان های شهر آتن واقع شده است از یکی از برترین رستوران های آتن میزبانی می کند که جی بی روف گاردن نام دارد؛ افرادی که دوست دارند غذای خود را در یک محیط شیک و مجلل صرف نمایند این رستوران با بام مشجر و زیبای خود برترین انتخاب است.

این رستوران زیبا و مجذوب نماینده انواع غذاهای مدیترانه ای را با بالاترین کیفیت و با سبکی تازه به میهمانان عرضه می کند؛ در بام این رستوران در هنگام صرف غذا می توانید نما و منظرهی زیبا از شهر آتن را نظاره کنید که لذت صرف غذا را دوچندان می کند؛ سرآشپز مشهور و توانای این رستوران، غذاهای لذیذ و خوش طعم را با استفاده از تازه ترین مواد غذایی سرو می کند.

رستوران Kohylia

این رستوران مناسب افرادی است که به صرف شام در فضای باز شهری علاقه دارند؛ رستوران Kohylia در اطراف ریزورت Grand Lagonissi واقع شده است که طبیعت زیبایی دارد؛ در این رستوران غذاها با الهام از طبیعت اطراف طبخ می شوند که عطر و طعمی فراموش نشدنی را به ارمغان می آورند.

برترین زمان برای رفتن به ان رستوران در زمان غروب آفتاب است که تجربه بی نظیری را برای شما رقم خواهد زد؛ در هنگام غروب آفتاب زمانی که خورشید در دریای اژه غروب می کند می توان عنوان رمانتیک ترین رستوران در دنیا و شهر آتن را به این رستوران اعطا کرد؛ منظره غروب آفتاب در دریای اژه که از این رستوران قابل مشاهده است یکی از زیباتری مناظری است که در یونان می توان به نظاره نشست.

این رستوران منویی از غذاهای متنوع را ارائه می دهد که هریک از غذاهای موجود در منو عطر و طعم متمایز و خاص و لذت بخشی دارند؛ در این رستوران به تزئین غذاها نیز اهمیت بسیاری داده می گردد و غذاها با برترین تزئین به مهمانان و مشتریان ارائه می گردد.

رستوران Alatsi | برترین رستوران های آتن

سرو غذاهای خارجی در رستوران های آتن آنچنان رونق گرفته بود که برترین رستوران های آتن رستوران های بودند که غذاهایی مانند سوشی و جگر چرب فرانسوی سرو می کردند؛ تا اینکه رستوران Alatsi در سال 2005 در آتن افتتاح شد و تمرکز خود را بر معرفی غذاهای محلی و سنتی یونان قرار داد.

با گذشت زمان این رستوران که غذاهای خود را با برترین و تازه ترین مواد اولیه ارائه می کند به پاتوقی برای هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران تبدیل شد؛ این رستوان طراحی داخلی زیبایی دارد که از طریق تصاویری زیبا از منظرههای جزیره های یونان تزئین شده است.

رستوران دافنه (Daphnes)

در منطقه تاریخی پلاکا و در چند قدمی بنای باستانی آکروپولیس یکی از برترین رستوران های آتن واقع شده است که رستوران دافنه نام دارد؛ این رستوران در یک خانه قدیمی واقع شده که معماری آن به سبک نئوکلاسیک بوده و متعلق به سال های 1830 میلادی است.

از مهم ترین ویژگی های این رستوران که باعث مجذوب نمایندهیت آن در بین اهالی و گردشگران شده است می توان به دکوراسیون متفاوت آن اشاره نمود که با نقاشی های دیواری زیبا تزئین شده؛ وجود یک فضای باز با سبک و سیاق و طراحی سنتی یکی دیگر از ویژگی های مجذوب نماینده این رستوران به حساب می آید.

جرمی آیرونز و هیلاری کلینتون از چهره های مشهور و سرشناس در دنیا هستند که این رستوران میزبان آن ها بوده است؛ اگر دوست دارید غذاهایی را امتحان کنید که مانند آن ها در کمتر جایی یافت می گردد برترین انتخاب این رستوران زیبا خواهد بود.

رستوران پاپاداکیس (Papadakis)

یکی از برترین رستوران های آتن در دامنه کوه Lycabettus واقع شده است که به صورت تخصصی انواع غذاهای دریایی را به مهمانان عرضه می کند؛ یکی از مجذوب نمایندهیت های این رستوران سادگی طراحی داخلی آن است که برای این کار از کف پوش های چوبی تیره به همراه پنجره های بزرگی که رو به خیابان باز می شوند در کنار رومیزی های سفید و گلدان های پر از گل و زیبا استفاده شده است.

اگر دوست دارید در هنگام صرف غذا در این رستوران از تماشای محیط اطراف لذت ببرید، تعدادی میز و جایگاه در فضای باز این رستوران واقع شده است که می توانید از آن بهره ببرید.

محبوب ترین غذایی که در این رستوران سرو می گردد نوعی ماهی کبابی با سس لیموی مخصوص این رستوران است.

رستوران Pasaji | برترین رستوران های آتن

در مجموعه تفریحی و تجاری City Link در شهر آتن رستورانی واقع شده است که غذاهای مدیترانه ای با آشپزی الهام گرفته از کشورهای سراسر دنیا را به مهمانان و مشتریان ارائه می کند.

آینه ها، آثار هنری گرافیکی، نیمکت های چرمی به رنگ تیره، میزهای چوبی و گلدان های نقره ای از عناصر طراحی داخلی این رستوران هستند که فضایی مدرن را به وجود آورده اند.

پنجره های بزرگی که در بنای این رستوران به کار رفته است منظره زیبایی از فضای بیرون را برای مهمانان به نمایش می گذارد؛ از سوشی تا پاستا و انواع غذاهای یونانی انتخاب هایی هستند که در منوی رستوران برای مهمانان وجود دارد.

رستوران سمیرامیس

در هتل سمیرامیس که یک هتل رنگارنگ و مشهور در شهر آتن است رستورانی به همین نام واقع شده است؛ این رستوران انواع غذاهای یونانی، اروپایی و بین المللی را در فضایی مجذوب نماینده و شیک در کنار استخر سرو می کند؛ این فضا حال و هوای هنری هتل را بازتاب می دهد.

این رستوران از طریق طراحی به نام کریم رشید در دو طبقه طراحی و ساخته شده است؛ میزهای این رستوران به رنگ سبز و آبی هستند که از جایگاه های سفید برای آن ها استفاده شده است و در کنار نورپردازی رنگ بنفش جلوه زیبایی به این رستوران بخشیده است.

یکی دیگر از مجذوب نمایندهیت های فضای داخلی این رستوران آثار معاصری است که بر روی دیوارهای آن نقش بسته است.

انواع پاستاهای خانگی، غذاهای دریایی و سالادهای سنتی یونان انواع غذاهایی هستند که در منوی این رستوران برای انتخاب وجود دارد؛ یکی از نکات شاخص این رستوران اجرای موسیقی به صورت زنده است که به مدت 5 روز در طول هفته اجرا می گردد.

رستوران Thanasis | برترین رستوران های آتن

یکی دیگر از برترین رستوران های آتن تنها 15 دقیقه تا بنای باستانی آکروپولیس فاصله دارد که برترین و مقرون به صرفه ترین سوولاکی در آتن را به مشتریان و مهمانان ارائه می دهد؛ سوولاکی نوعی کباب است که در یونان با گوشت های تکه ای و سبزیجات بر روی منقل طبخ می گردد.

نحوه سرو کباب سوولاکی یونانی به همراه نان پیتا، انواع سس و سیب زمینی سرخ نموده است که در این رستوران کوچک و معمولا شلوغ به برترین شکل در کنار ماست و خیار و سیر ممکن سرو می گردد.

رستوران وارولکو (Varoulko)

به جرأت می توان لقب برترین رستوران غذاهای دریایی در آتن و یونان را به این رستوران داد؛ یکی از ویژگی های این رستوران که باعث محبوبیت آن شده است، این بوده که منوی آن دائما با توجه به تازه ترین محصولات و مواد اولیه که از بازارهای محلی تهیه می گردد تغییر می کند.

به همین خاطر می توانید هر روز در این رستوران غذاهای متنوعی را امتحان کنید که با توجه به صید روز و محصولات موجود تهیه می شوند.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1473

به "با برترین رستوران های آتن مرکز یونان آشنا شوید! (تور یونان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برترین رستوران های آتن مرکز یونان آشنا شوید! (تور یونان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید