10 قدم برای داشتن گربه ای شادتر

به گزارش مجله یافان، تصور کنید که تمام روز بخورید، بخوابید و از پنجره به بیرون نگاه کنید. مطمئنا روز خسته کننده ای می گردد. خب این یکی از روزهای هر روزه گربه شماست، مگر اینکه شما کاری کنید که روزی شادتر داشته باشد.

10 قدم برای داشتن گربه ای شادتر

این 10 نکته را انجام دهید تا گربه ای شادتر داشته باشید:

1- عمودی اش کنید!

گربه ها به طور طبیعی دوست دارند از هر جایی بالا بروند. به همین علت است که باید فرصتی در اختیار گربه تان قرار دهید که بتواند جهان را از بالا هم دیدن کند. برج هایی که گربه ها می توانند به راحتی از آنها بالا بروند در تمام فروشگاه های حیوانات موجود است. آن را تهیه کنید و در جاییی از خانه که معمولا خانواده در آنجا جمع می شوند قرار دهید تا گربه تان بتواند در آن بالا هم در اجتماعات خانوادگی شرکت داشته باشد و غرق لذت گردد! برج را در یک اتاق خالی و یا در گوشه ای پنهان قرار ندهید.

2- قفسه بسازید

اگر دلتان نمی خواهد یک برجی در گوشه اتاق پذیرایی تان داشته باشید، خودتان برای گربه تان قفسه یا طاقچه ای بسازید که بتواند به راحتی از آن بالا رود. فقط مطئن شوید قفسه را با مقداری پارچه، یا هر چیز دیگری که گربه تان از روی آن سر نخورد، می پوشانید. حتی می توانید روی این قفسه مقداری کتاب یا عروسک قرار دهید تا حالت دکوری هم داشته باشد.

3- حریم خصوصی

اگر خانه ای شلوغ دارید، گربه تان بدش نمی آید اندکی هم حریم خصوصی داشته باشد. حتی یک جعبه کفش که در زیر تخت قرار گرفته باشد می تواند فضایی خصوصی به گربه تان بدهد که در آن ریلکس کند و یا چرتی بزند. این مورد به خصوص در مواردی که در خانه حیوان دیگری هم دارید، بسیار مهم است.

4- تیرک پنجه کشیدن

حتما متوجه عادت پنجول کشیدن گربه تان شده اید! داشتن حداقل یک تیرک پنجه کشیدن برای هر خانه گربه داری ضروری است. این تیرک ها را از فروشگاه های حیوانات تهیه کنید و یا خودتان آنها را بسازید. گربه ها با این کار چنگال هاشان را تیز نموده، بدنشان را می کشند و قلمرو شان را معین می نمایند. حتی گربه هایی که چنجه هاشان درآورده شده هم از این تیرک ها استفاده می نمایند و به طور غریضی جایی برای این کار می خواهند. اگر این وسیله را برای گربه تان فراهم نکنید، او این کار را با یکی از مبلمان تان انجام می دهد! وقتی در پی خرید این تیرک ها هستید، در نظر داشته باشید که باید به مقدار کافی بلند باشند تا گربه بتواند خود را روی آنها کش و قوس دهد و به مقدار کافی سنگین، تا روی او واژگون نشوند.

5- چشم انداز را بهبود بخشید

گربه ها دوست دارند پرواز پرندگان و دیگر فعالیت ها را از میان پنجره دیدن نمایند. برای این منظور نشیمنگاهی راحت در کنار پنجره برای گربه تان فراهم کنید تا با خیال راحت جهان را دیدن کند. بعلاوه می توانید مقداری دانه برای پرندگان بریزید تا دور پنجره جمع شوند و گربه تان بتواند آنها را دیدن کند.

نکته: اگر در طول تابستان پنجره خانه را باز می کنید بسیار مواظب باشید چون ممکن است گربه از میان پنجره به بیرون بپرد!

6- اسباب بازی ها را بیرون آورید

خیلی مهم است که روزانه مقداری وقت برای بازی با گربه تان اختصاص دهید. برای او چند اسباب بازی هم تهیه کنید تا حوصله اش سر نرود. عروسک پر داری را در جلوی گربه تان تکان دهید تا غریضه او را بیدار کنید و بازی را آغاز کنید!

7- ساده ها را انتخاب کنید

وقتی نوبت به خریداری عروسکی برای گربه تان می رسد، نیازی نیست پول خیلی زیادی خرج کنید تا گربه تان را شاد کنید. در حقیقت گاهی عروسک های ساده، بهتر جواب می دهند. توپ پینگ پونگ، کاغذ یا ورق آلومینیومی مچاله شده و یا تکه ای چوب می تواند گربه تان را بی نهایت سرگرم کند!

8- گیاهخواری

گربه های جانورانی گوشت خوار هستند اما گاهی گربه های کوچک بدشان نمی آید تکه ای سبزی تازه را بجوند. شاید متوجه این رفتار گربه تان که دوست دارد علف بخورد هم شده اید! بسیاری از مغازه های حیوانات علف گربه می فروشند. می توانید آنها را بخرید و یا خودتان یک سبزی تر و تازه در جلوی گربه ملوس تان قرار دهید.

9- از زندگی لذت ببر!

یکی از متدهای بی شکست در شاد کردن گربه ها، استفاده از علف گربه است! گربه تان با شنیدن بوی این علف و یا خوردن تکه ای از آن انگار مست می گردد. این علف حاوی روغنی است که این روغن باعث دیوانه شدن گربه تان می گردد. دادن این علف به گربه کاملا بی ضرر است.

10- چند حقه امتحان کنید

تنها سگ ها نیستند که می توانند حقه و بازی یاد بگیرند. گربه ها هم می توانند بازی ها را یاد بگیرند به خصوص اگر در زمانی که گربه هنوز جوان است آموزش ببیند. پس با اندکی تمرین و ممارست گربه تان را آموزش دهید!

منبع: فوت و فن / bhg.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1459

به "10 قدم برای داشتن گربه ای شادتر" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 قدم برای داشتن گربه ای شادتر" امتیاز داده است | امتیاز: 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 قدم برای داشتن گربه ای شادتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید