یک مقام منصور هادی: امارات مناطق وسیعی از سقطری را تصاحب نموده است

به گزارش مجله یافان، یک مقام دولت مستعفی یمن گفت که امارات مناطق وسیعی از سقطری را به طور غیرقانونی تصاحب و جاذبه های طبیعی را نابود نموده است.

یک مقام منصور هادی: امارات مناطق وسیعی از سقطری را تصاحب نموده است

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل مجله یافان، یک مقام دولت مستعفی یمن گفت که امارات از زمان حضور خود در سقطری اقدام به تخریب محیط زیست و آثار و جاذبه های طبیعی این منطقه نموده است که یک میراث دنیای است.

او در مصاحبه با شبکه الجزیره تاکید نمود: مناطق وسیعی در سواحل مجمع الجزایر سقطری را امارات با قرارداد های فروش غیرقانونی به کنترل خود درآورده است.

این مقام یمنی که خواست نامش فاش نگردد، اضافه نمود: خلفان المزروعی یک شخصیت اماراتی است که با قطع ده ها اصله از درخت های کم نظیر در سقطری یک ویلای عظیم برای خود در سقطری بنا نموده است.

این مقام منصور هادی گفت: فضا های وسیعی در سقطری توسط امارات با خطوط و برج های مخابراتی ویژه به استراحتگاه مخصوص اماراتی ها مبدل شده است.

او گفت: امارات فعالیت یک هیئت باستان شناس از روسیه را در سقطری متوقف کرد و دو منطقه آثار باستانی در نزدیکی حدیبو مرکز استان سقطری را به کنترل خود درآورد.

جزیره سقطری مجمع الجزایری در جنوب یمن است که در غرب اقیانوس هند، در دهانه تنگه عدن و بین دو قاره آسیا و آفریقا واقع شده است.

دولت امارات از 3 می 2018/13 اردیبهشت 1397 سقطری را اشغال نموده است

اشغال جزیره سقطری از سوی امارات در شرایطی است که کنترل سقطری در اختیار دولت مستعفی و فراری یمن به ریاست منصور هادی بود و کشور امارات هم به عنوان یکی از اعضای ائتلاف عربی ظاهرا از این دولت حمایت می کرد.

اقدامات امارات از زمان اشغال این جزیره انگیزه توسعه طلبانه و چشم داشت مالی امارات به این جزیره استراتژیک از نظر گردشگری را نشان می دهد.

مجمع الجزایر سقطری، در برگیرنده جزیره های مرجانی سقطرا، عبدالکوری، سمهه، درسه و چندین جزیره کوچک تر است که روی هم رفته 3.625 کیلومتر مربع وسعت دارند. جزایر سقطری، زیست بومی بسته است، به همین دلیل گونه های جانوری و گیاهی منحصر به فردی دارد.

نزدیک به یک سوم جانداران این جزایر، تنها در همان جا یافت می شوند. گونه ای درخت که به خون اژدها مشهور است، در این منطقه فراوان دیده می گردد. این جزیره حدود 50 هزار سکنه دارد.

جزیره سقطری به دلیل جاذبه های طبیعی آن می تواند یکی از مهم ترین مکان های توریستی در منطقه و حتی در کل دنیا باشد که به اندازه چندین میدان نفتی برای یک دولت درآمدزایی داشته باشد. از همین رو اشغال ان از سوی امارات با انگیزه های مالی امارات مرتبط است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 223

به "یک مقام منصور هادی: امارات مناطق وسیعی از سقطری را تصاحب نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مقام منصور هادی: امارات مناطق وسیعی از سقطری را تصاحب نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید