یارانه یک میلیون تومانی خانوار واقعیت دارد؟

به گزارش مجله یافان، در حالی که مردم منتظر تصمیم دولت برای افزایش یارانه ها و طرح های حمایتی هستند، مجلسی ها می خواهند رفراندوم برگزار نمایند تا یارانه های آشکار و پنهان حذف گردد.

یارانه یک میلیون تومانی خانوار واقعیت دارد؟

اما آیا یارانه یک میلیون تومانی خانوار که مدتی است مطرح شده، واقعیت دارد؟

ابراهیم رئیسی در برنامه های مالی خودش اعلام نموده بود که قرار است یارانه جدیدی پرداخت کند. در واقع او وعده داده که قرار است برای خانوارهای پنج دهک اول کارت اعتباری معیشت صادر گردد. بر این اساس به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول 200 هزار تومان و دو دهک بعدی 150 هزار تومان اعتبار ماهانه قرض الحسنه با کارمزد دو درصد تخصیص یابد.

در این وعده رئیسی پیش بینی شده که به خانوارهایی که توانایی بازپرداخت اقساط را نداشته باشند یارانه بازپرداخت اقساط تعلق می گیرد.

اما مبلغ یارانه چقدر است؟ مبلغ این یارانه برای خانوارهایی که در سه دهک اول قرار دارند 200 هزار تومان و برای کسانی که در دهک های چهارم و پنجم هستند ماهانه 150 هزار تومان پرداخت می گردد.

یعنی یارانه برای یک خانواده پنج نفره در گروه اول یک میلیون تومان و در گروه دوم 750 هزار تومان است.

اولین مرحله کی واریز می گردد؟ در این برنامه آمده که طرح اعطای کارت اعتباری معیشت خانوار از آذر سال جاری یعنی از شش ماه دیگر اجرایی می گردد. اما هنوز به این سوالات پاسخ داده نشده که نحوه بازپرداخت چگونه است؟ کل مشمولان چه تعداد هستند؟ شرایط مشمول چیست؟در چند نوبت پرداخت می گردد؟ بازپرداخت آن چند ماهه است؟ ضمانت کارت اعتباری چیست؟ یارانه به صورت پول نقد است یا بن خرید؟

جزئیاتی دیگر را در گزارش آیا رئیسی یارانه را افزایش می دهد؟ بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1172

به "یارانه یک میلیون تومانی خانوار واقعیت دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یارانه یک میلیون تومانی خانوار واقعیت دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید