کوبا هم توریست ندارد

به گزارش مجله یافان، تمامی سفرهای تجاری هوایی و دریایی کوبا از دوم آوریل به حالت تعویق درآمده و هر فردی برای ورود به کوبا باید مجوز ویژه از دولت دریافت کند.

کوبا هم توریست ندارد

برای سفر با ارزانترین تور پوکت لحظه آخری همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

درحالی که اعمال قوانین سختگیرانه قرنطینه در کوبا سبب کاهش گسترش ویروس کرونا در این کشور شده، اقتصاد کوبا نیز در نتیجه این محدودیت ها به شدت خسارت دیده است.

حالا در این جزیره بسیار متکی به توریستی، اثری از توریست نیست.

الهاندور که یک راننده ماشین چوی است یکی از چندین کوبایی است که شغلی مرتبط با توریستی دارد و حالا مسائل ناشی از ویروس کرونا را احساس می نماید.

این راننده که پیش تر با حمل ونقل توریستان به نقاط دیدنی هاوانا درآمد کسب می کرد، می گوید: هیچ توریستی نیست. درآمدی وجود ندارد و ما فکر نمی کردیم این شرایط این قدر طولانی گردد.

زمانی که در ماه مارس سه مورد از نخستین مبتلایان به ویروس کرونا در کوبا که هر سه توریستان ایتالیایی بودند شناسایی شدند و فرایند افزایش مبتلایان ادامه یافت، دولت کوبا توریستی، رستوران ها و سواحل را تعطیل کرد.

حالا هتل های جدید دولتی خالی هستند و خیابان های هاوانای قدیم که همواره مملو از توریستان و ساکنان بودند این روزها همچون موزه ها غرق در سکوت هستند.

به نظر می رسد محدودیت های ناشی از ویروس کرونا در کوبا که شامل اجباری بودن استفاده از ماسک در مکان های عمومی و محدودیت سفر داخلی می گردد بی تاثیر نبوده است.

تا روز دوم اکتبر، وزارت بهداشت کوبا تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را 5718 نفر و تعداد موارد مرگ بر اثر ابتلا به این ویروس را 122 مورد گزارش نموده که این آمار کمترین آمار در بین کشورهای محدوده کارائیب و آمریکای لاتین است.

در ماه جولای، دولت کوبا به بازدیدنمایندگان خارجی اجازه داد تا به بخش معین و کوچکی از کوبا که به غیر از کارکنان هتل ارتباطی با ساکنان کوبا نداشته باشند، سفر نمایند، که تا به امروز تعداد کمی از توریستان به این منطقه سفر نموده اند.

سی ان ان نوشت،اواخر ماه سپتامبر بود که دولت کوبا فرایند کاهش محدودیت های قرنطینه در هاوانا را شروع کرد و مجوز بازگشایی رستوران ها و سواحل ضمن کاهش ظرفیت صادر شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 584

به "کوبا هم توریست ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوبا هم توریست ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید