تور مجازی مالدیو

به گزارش مجله یافان، جزایر مالدیو با آب های آبی و صاف، سواحل شنی و صخره های باشکوه، هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می نمایند. این مجموعه الجزایر در اقیانوس هند قرار گرفته است و شامل 1200 جزیره مرجانی است. تنها 9 تا از این جزایر مساحتی بزرگ تر از 2 کیلومترمربع دارند و 200 عدد از جزیره های کشور مالدیو قابل سکونت هستند. جزایر مالدیو ویلاهای مجلل و نخلستان هایی دارد که بی انتها هستند و چشم ها را به خود خیره خواهند کرد. بیشتر جزایر مالدیو دارای اقامتگاه های گردشگری هستند که با امکانات مدرن و خدماتی شامل اسنورکلینگ، غواصی، شنا، قایقرانی و ورزش های آبی دیگر همراه است. در این مقاله با مجله خبرنگاران همراه باشید تا با تور مجازی مالدیو آشنا شوید./

تور مجازی مالدیو

جغرافیای جزیره های مالدیو

جزایر مالدیو در اقیانوس هند واقع شده اند و از شمال به جنوب به طول حدود 800 کیلومتر و از شرق به غرب به عرض حدود 120 کیلومتر درازا واقع شده اند. این جزایر در شمال خط استوا و در غرب جزیره سریلانکا و در شرق هند قرار دارند. در مجموع، جزایر مالدیو از 26 استان تشکیل شده اند که هر کدام دارای جزایری هستند. این کشور وتمامی منطقه ها آن دارای آب و هوای گرم و مرطوب بوده و هوای آن ها بیشتر به علت نزدیکی به خط استوا و واقع شدن در معرض بادهای خاوری و جنوبی، گرم و مرطوب است. میانگین دمای سالانه در مالدیو حدود 27 درجه سانتیگراد است. بیشترین بارش بین ماه های می و نوامبر و کمترین بارش بین ماه های ژانویه و فوریه رخ می دهد. در فصل باران ها، بارش بسیار زیادی در جزایر مالدیو رخ می دهد و بیشترین بارش در ماه نوامبر اتفاق می افتد. در مجموع، اقلیم جزایر مالدیو برای جهانگردی بسیار مناسب است. هوای گرم و مرطوب آن ها باعث شده که این جزایر به یکی از مقاصد محبوب جهانگردی در دنیا تبدیل شود.

تاریخچه جزیره های مالدیو

تاریخچه جزایر مالدیو به دوران باستان بازمی شود، اما تاریخ نوین آن با ورود اسلام به این جزایر شروع می شود. جزایر مالدیو در قرن 11 میلادی با ورود مسلمانان به این منطقه به اسلام روی آوردند. این جزایر در دوره قبل از اسلام تحت حکومت های مختلفی از جمله حکومت های هندو و بودایی بودند. در قرن 16 میلادی، جزایر مالدیو تحت حکومت پرتغالی ها نهاده شد و سپس به دست هلندی ها و بریتانیایی ها در آمد. در سال 1953، جزایر مالدیو به عنوان یک دولت مستقل اعلام شد و پس از آن این کشور در مسیر توسعه مالی و فرهنگی نهاده شد. از آن موقع به بعد، جزایر مالدیو به یکی از مقاصد جهانگردی محبوب در دنیا تبدیل شده اند. این جزایر به علت زیبایی طبیعتی، آب و هوای گرم و مرطوب، فرهنگ محلی و فراوانی فعالیت های جهانگردی مانند غواصی، شنا، ورزش های آبی، ماهی گیری و سایر فعالیت های آبی و ساحلی، مورد توجه جهانگردان نهاده شده اند.

فرهنگ و زندگی در مالدیو

زبان رسمی مالدیوی است که به عنوان دومین زبان در این کشور استفاده می شود. بعلاوه انگلیسی و زبان های دیگری نیز در این کشور صحبت می شوند. بیشتر مردم مالدیو مسلمان و اهل سنت هستند. در این کشور، دین اسلام تأثیر بسیار زیادی بر فرهنگ و زندگی مردم دارد. غذاهای دریایی، مانند ماهی، کرم های دریایی و صدف ها، بخش بزرگی از رژیم غذایی مردم مالدیو را تشکیل می دهند. بعلاوه از برنج، نان، سبزیجات و میوه ها نیز استفاده می شود. در کنار غذاهای محلی، غذاهای خارجی نیز در رستوران ها و هتل های کشور قابل دسترسی هستند. این کشور فرهنگ و تاریخی بسیار غنی دارد و برای جهانگرد ها جاذبه های فراوانی را به اشتراک می گذارد. با توجه به اینکه اکثریت مردم مالدیو مسلمان هستند، باید در سفر به این کشور به احترام به فرهنگ و آداب و رسوم آنها توجه کرد.

جهانگردی در مالدیو

مالدیو با جزایر زیبا و آب های آبی و شفاف خود، به عنوان یکی از مقاصد برتر جهانگردی در دنیا شناخته می شود. بعضی از جزایر مالدیو برای غواصی شناخته شده اند. جزیره ماله آتول، جزیره فوکوله، جزیره کافو، جزیره هول هوله و جزیره باروس همه جزایری هستند که برای سرگرمی و به عنوان مکانی خلوت شناخته می شوند. مالدیو یکی از برترین مقاصد برای سرگرمی در آب است. برای علاقه مندان به غواصی، مالدیو یکی از برترین مقاصد در دنیا است. بعلاوه، اسنورکلینگ یکی دیگر از فعالیت های آبی محبوب در مالدیو است. برای علاقه مندان به سواری با قایق، مالدیو یکی از برترین مقاصد محسوب می شود. با سوار شدن بر قایق، شما می توانید آب های زیبای مالدیو را از نزدیک ببینید و از آرامش و طبیعت زیبا لذت ببرید.

اقتصاد مالدیو

مالدیو به علت زیبایی های طبیعی و جزایر مرجانی خود، یکی از مقاصد محبوب جهانگردی در دنیا است. در سال 2019، بیش از 1.7 میلیون جهانگرد به این کشور سفر کردند که این اندازه عایدی زیادی برای اقتصاد کشور در پی داشت. صنعت جهانگردی، بیشترین منبع عایدی کشور مالدیو است و حدود 28٪ از فراوری ناخالص داخلیGDP)) این کشور را تشکیل می دهد. در حال حاضر، بیش از 1200 جزیره در مالدیو وجود دارد که بیشتر آن ها به منظور جهانگردی به کار گرفته می شوند. این جزایر به علت آب های زیبا و فراوان، فعالیت های آبی مثل شنا، غواصی و اسکوبا دایوینگ را برای جهانگردان فراهم می نمایند. هتل های لوکس و رستوران های بین المللی در این جزایر نیز برای جهانگردانی که در پی اقامتی لوکس هستند، موجود است.

این کشور به علت موقعیت جغرافیایی خود، دارای غنی ترین منابع ماهی در منطقه است. بیشتر مردم این کشور به صید ماهی مشغول هستند. انواع ماهی هایی مثل تن ماهی، کنعان، ماهی کپور، و ماهی بادامی در آب های این کشور زندگی می نمایند. صید ماهی، به عنوان یکی از منابع عایدیی این کشور، برای مردم محلی بسیار مهم است. علاوه بر این، ماهی های صید شده به علت کیفیت بالا، در بازار دنیای با قیمت بالایی فروخته می شوند. به علاوه، ماهی های صید شده در مالدیو، نه تنها به عنوان غذای مصرفی محلی؛ بلکه به عنوان یکی از مهم ترین صادرات این کشور به بازارهای دنیای مانند ژاپن، مالزی، و ایالات متحده صادر می شوند.

سخن پایانی

مالدیو یک کشور جزیره ای در اقیانوس هند است که با داشتن 1200 جزیره و 26 جزیره مرجانی، آب های شفاف و مجذوب کننده، سواحل شنی، صخره های باشکوه و ورزش های آبی، هرساله جهانگردان زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود جلب می نماید. اگر در پی یک مقصد سرگرمیی منحصربه فرد هستید، مالدیو یکی از برترین گزینه هاست. با توجه به شرایط آب و هوایی این کشور، برترین زمان برای بازدید از مالدیو، از دسامبر تا آوریل است. با وجود این که مالدیو یک کشور کوچک است، اما جاذبه های فراوانی دارد که می توانید در آن ها سرگرمی کنید. از جمله این جاذبه ها می توان به سواحل زیبا، غارهای زیرآبی، مرجان های زیبا، موزه های تاریخی و فرهنگی، ورزش های آبی و… اشاره نمود.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 25 مهر 1403 بروزرسانی: 25 مهر 1403 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1684

به "تور مجازی مالدیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجازی مالدیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید