کرمان، فلات ایران

به گزارش مجله یافان، کرمان با آب و هوا و شرایط اقلیمی خاص، یکی از شهر های دیدنی ایران است. جاذبه های گردشگری در این استان، هرساله پذیرای تعداد بیشماری توریست و مسافران نوروزی ست.

کرمان، فلات ایران

کرمان، فلات ایران فقط لقبی برای معرفیِ استانِ کرمان نیست، بلکه از آنجا که استان کرمان دارای تنوع آب و هوایی و شرایط اقلیمی خاصی است، انتخاب شده است. به طوری که آب و هوای گرم و مرطوب در بخش جنوب شرقی و جنوب؛ آب و هوای سرد در قسمت های کوهستانی مرکزی و جنوب غربی، و در نهایت آب و هوای خشک در بخش های شمال غربی و شمال حاکم است.

بنابراین هر قسمت از استان کرمان دارای آب و هوا و دمای متفاوتی ا ست و میزان رطوبت و بارش های مختلف باعث ایجاد پوشش گیاهی و شرایط اقلیمی متفاوتی در این شبه فلات شده است. در نتیجه هر بخش از این استان دارای جاذبه های گردشگری و دیدنی های منحصر به فرد است. در این مطلب چند جاذبه زیبای گردشگری این استان را معرفی خواهیم کرد.

ارگ بم اولین نگاه به کرمان

وقتی از استان کرمان حرف می زنیم اولین چیزی که به ذهنمان خطور می نماید ارگ بم، شهر باستانی کرمان است. در نزدیکی شهر بم سازه خشتی محصور در دیوار هایی به بلندی 6 تا 7 متر با ساختمان هایی بلند با وسعتی حدود 180000 متر مربع، در راستاِ جاده ابریشم بنا شده است.

ارگ بم دارای دو بخش رعیت نشین، شامل ورودی های اصلی شهر و بازار و مدرسه و بخش حکومتی، شامل دژ نظامی و سرباز خانه و عمارت چهار فصل بوده است.

حمام گنجعلی خان

مجموعه گنجعلی خان استان کرمان در نزدیکی بازار بزرگ کرمان قرار گرفته است و هر سال گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند.

این مجموعه تاریخی دارای بناهایی مختلف است، که حمام گنجعلی خان و موزه مردم شناسی از اصلی ترینِ این بناهااست.

پر رمز و راز، مثل باغ سنگی درویش خان

در گوشه ای از استان کرمان، شهر سیرجان، در راز آلود ترین بخش این شهر، باغی حیرت انگیز وجود دارد از درختانی که میوه های آن همه از سنگ است. درویش خان اسفندیار پور سازنده باغ سنگی این باغ را بدون ذره ای از حیات و سبزی و خرمی به نام خود ثبت نموده است.

باغی سنگی در یک فضای شش ضلعی نامنظم پر از راز و رمز های بی پاسخ به وسعت 1000 متری از 180 درخت با میوه های سنگی ساخته شده است.

باغ شاهزاده ماهان، سبز در دل کویر

یکی از بزرگترین و زیبا ترین باغ های ایران، باغ شازده در شهر ماهانِ استان کرمان است. باغی سرسبز در دل کویر شاهکار معماری و هتل و رستورانی که فضای این باغ را پر نموده، یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری در استان کرمان است.

این باغ یکی ازشگفتی های فلات کرمان است که از دیرباز سوژه ای عکاسان و هنرمندان نقاش بوده است. همچنین به دلیل مراجعه گردشگران امکانات رفاهی در این باغ فراهم شده تا بتوانید در تعطیلات لحظات خوشی را نیز رقم بزنید.

از آنجا که کرمان دارای جاذبه های گردشگری بسیار است در ایام نوروز به دیگر بخشهای این فلاتِ دیدنی خواهیم پرداخت.

برای خواندن مطالب مرتبط با گردشگری به مجله یافان مراجعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 61

به "کرمان، فلات ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمان، فلات ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید