کاهش قیمت نفت در پی مثبت شدن تست کرونای ترامپ

به گزارش مجله یافان، قیمت نفت پس از اعلام مثبت شدن تست کرونای دونالد ترامپ، با تشدید فرایند کاهشی خود در معاملات روز آدینه روبه رو شد.

کاهش قیمت نفت در پی مثبت شدن تست کرونای ترامپ

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت در پی انتشار این خبر یک دلار و 47 سنت معادل 3.6 درصد کاهش یافت و به 39 دلار و چهار سنت در هر بشکه رسید.

بهای نفت آمریکا یک دلار و 40 سنت معادل 3.6 درصد کاهش یافت و به 37 دلار و 32 سنت در هر بشکه رسید.

شاخص نفت آمریکا در جهت ثبت حدود شش درصد کاهش هفتگی و نفت برنت بیش از هفت درصد کاهش هفتگی واقع شده است که دومین کاهش هفتگی متوالی هر دو شاخص خواهد بود.

رییس جمهور آمریکایی در توییتی نوشت: تست ابتلا به کووید 19 وی و ملانیا ترامپ، بانوی اول مثبت اعلام شده است. دونالد ترامپ پیشتر از شروع فرآیند قرنطینه پس از مثبت شدن تست کرونای هوپ هیکز، مشاور ارشدش خبر داده بود.

نفت پیش از اعلام این خبر هم تحت تاثیر ابهامات درباره به توافق رسیدن کنگره و کاخ سفید درباره بسته یاری اقتصادی کرونایی جدید فرایند کاهشی داشت و اعلام خبر مثبت شدن تست کرونای ترامپ این فرایند را تشدید کرد.

استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت اکسی کورپ با اشاره به رییس جمهور آمریکا، گفت: قیمت نفت در برابر اخبار کووید به شدت حساس مانده، زیرا این دیدگاه تقویت شده که هر کسی حتی رییس یک دولت هم در معرض ابتلا به این ویروس واقع شده است. این خبر احتمال پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که بیش از یک ماه دیگر برگزار می گردد، تقویت نموده است.

در این بین، نظرسنجی رویترز نشان داد فراوری نفت اوپک در سپتامبر 160 هزار بشکه در روز نسبت به اوت افزایش پیدا نموده است. این افزایش عمدتا نتیجه عرضه بیشتر از سوی لیبی و ایران بوده که از مشارکت در توافق کاهش فراوری اوپک پلاس معاف هستند.

فراوری نفت لیبی پس از برطرف محاصره تاسیسات نفتی این کشور از سوی ارتش ملی لیبی، سریعتر از انتظار تحلیلگران احیا شده و به 270 هزار بشکه در روز افزایش پیدا نموده است. یک منبع مطلع لیبیایی به رویترز گفت: لیبی فعالیت صادرات نفت را تسریع نموده است.

بر اساس گزارش رویترز، موارد جدید ابتلا به کووید 19 در دنیا به بیش از 34 میلیون نفر افزایش پیدا نموده که حدود دو میلیون نفر بالاتر از اواخر هفته گذشته بوده است. شمار قربانیان پاندمی هفته جاری از مرز یک میلیون نفر گذشت و چندین کشور محدودیت های مقابله با شیوع بیماری را تشدید نموده و به دنبال اجرای قرنطینه بوده اند و این موضوع نگرانی ها نسبت به تضعیف شدن بیشتر تقاضا برای نفت را برانگیخته است.

منبع: فرارو
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 576

به "کاهش قیمت نفت در پی مثبت شدن تست کرونای ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش قیمت نفت در پی مثبت شدن تست کرونای ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید