چشم انداز منفی اقتصاد آمریکا

به گزارش مجله یافان، موسسه رتبه بندی فیچ از احتمال تشدید بحران بدهی آمریکا اطلاع داد.

چشم انداز منفی اقتصاد آمریکا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش مجله یافان، موسسه رتبه بندی فیچ در گزارشی با اشاره به تشدید بحران بدهی آمریکا پیش بینی کرد که تا سرانجام سال آینده نسبت بدهی به فراوری ناخالص داخلی این کشور از 130 درصد عبور کند. این موسسه چشم انداز اقتصاد این کشور را از باثبات به منفی تغییر داد. این موسسه هم چنین رتبه اعتباری بلندمدت ارزی این کشور را به AAA تغییر داد.

به گفته این موسسه، شرایط نظام مالی عمومی آمریکا در شرایط کنونی از ثبات خوبی برخوردار نیست و در شرایطی که بسیاری از کسب و کارها در نتیجه شیوع کرونا با کاهش محسوس درآمد خود روبرو شده اند، دولت مجبور شده است برای حمایت از آن ها میزان مخارج خود را به شدت افزایش دهد که این مساله باعث افزایش محسوس کسری بودجه و میزان بدهی دولت آمریکا در مقایسه با قبل از زمان بحران کرونا خواهد شد.

به گفته موسسه رتبه بندی فیچ، سلطه دلار بر بازارهای مالی دنیای به آمریکا این فرصت را می دهد تا به میزان زیادی دلار چاپ کند و دست بازتری از سایر کشورها برای مدیریت بحران کنونی داشته باشد. با این حال چاپ بی رویه دلار برای تامین هزینه ها باعث خواهد شد نسبت بدهی به فراوری ناخالص داخلی آمریکا تا سرانجام سال آینده از 130 درصد عبور کند که رقم بی سابقه ای خواهد بود.

آمریکا در حال حاضر عظیم ترین کانون درگیر با کرونا در دنیا محسوب می گردد و بیش از 158 هزار نفر از شهروندان این کشور بر اثر ابتلا به کووید-19 جان خود را از دست داده اند. در نتیجه تعطیلی گسترده بخش های مختلف مالی، رشد مالی آمریکا با سقوط بی سابقه ای روبرو شده تا جایی که طبق اعلام وزارت بازرگانی این کشور، رشد مالی در سه ماهه دوم سال جاری به منفی 32.9 درصد رسیده که از زمان ثبت آمارهای مربوطه در سال 1947 میلادی تا به امروز بی سابقه بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 491

به "چشم انداز منفی اقتصاد آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم انداز منفی اقتصاد آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید