پوتین: روسیه در فراوری تسلیحات پیشرفته از رقبای جهانی پیشی می گیرد

به گزارش مجله یافان به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین روز سه شنبه در نشست کمیسیون وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه اتحاد جماهیر شوروی (سابق) در حوزه (ساخت) بمب اتمی، هوانوردی استراتژیک و نخستین موشک های بین قاره ای از آمریکا پیش می افتاد، گفت که روسیه با وجود صرف هزینه نظامی کمتر در مقایسه با رقبای خود، مجموعه ای از سلاحهای پیشرفته را توسعه داده است که رقبا کوشش می نمایند از آن نسخه برداری نمایند.

پوتین: روسیه در فراوری تسلیحات پیشرفته از رقبای جهانی پیشی می گیرد

پوتین در ادامه اضافه نمود: امروزه ما دارای موقعیتی بی همتا در تاریخ جدید و معاصر خود هستیم- آنها در تلاشند تا به پای ما برسند.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت که هیچ کشوری دارای تسلیحات مافوق صوت نیست، چه برسد به تسلیحات مافوق صوت با برد قاره ای؛ اما ارتش روسیه در حال حاضر به موشک های هوا به هوای کینژال مجهز است و هواپیماهای بی موتور و مافوق صوت آوانگارد نیز به خدمت گرفته شده اند.

پوتین همچنین افشا کرد که بر روی نسخه زمین پایه موشک مافوق صوت زیرکان کار می گردد.

لازم به ذکر است که روسیه از منظر بودجه خالص نظامی پس از کشورهای ایالات متحده، چین، عربستان سعودی، انگلیس، فرانسه و ژاپن- در رتبه ششم قرار می گیرد. اما همانطور که رئیس جمهور روسیه وعده داده است، این کشور در حوزه فناوری پیشرفته باید و همیشه پیشتاز باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 31

به "پوتین: روسیه در فراوری تسلیحات پیشرفته از رقبای جهانی پیشی می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: روسیه در فراوری تسلیحات پیشرفته از رقبای جهانی پیشی می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید